Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kystat ja/tai myoomat, kokemuksia?

17.11.2007 |

eli vauva-haaveet hetkeksi sivuun gynellä havaittujen 2kpl 10cm kystien(vas.munasarja) ja kohdun myooman takia...pitää kuulemma poistaa.

onko kellään aiheesta kokemusta tai tietoa, onko operaation jälkeen pitkäkin aika kun saa taas yrittää raskautta vai vaikuttaako siihen esim. kasvainten koko? Toivottavasti ei tarvi poistaa kohtua tai munasarjaa kuitenkaan.

ihan peestä,

Tutti allapäin ja kiroten hoitajalakko-juttuja jotka varmaan venyttävät operaatioon pääsyä (lekurin mukaan pitäisi viim. kk päästä leikata, kun on senverran isoja)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mullakin on jo aika kauan ollut myooma kohdussa. Mutta mulla on vain yksi ja se on n. 3 cm. Mulle on nyt tehty eka IVF.hoito, tuoresiirto ja 1 pas koska alkioita oli niin vähän. Negaa tietysti kumpikin. Torstaina kävin taas polilla ja lääkäri katsoi tilanteen ja sanoi että tän kokoisia ei yleensä leikata mutta aikoi keskustella toisen lääkärin kanssa ja laittoi mutkumminkin leikkausjonoon. Leikkausjono on n. puoli vuotta. Sanoi kyllä ettei tän myooman pitäis kauheesti haitata raskautumista. Mutta onneksi tässä välillä tehdään seuraava ICSI. Tammikuun puolen välin jälkeen tehdään ICSI lyhyellä kaavalla.

Eka oli IVF, Mulla ensin jarruna oli Synarela mutta ei oikein toiminut ja siksi seuraava tehdään lyhyellä kaavalla.

Vierailija
2/5 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani huonoista uutisista :( Itse olin kesällä laparoskopiassa (eli siis tähystysleikkauksessa), jossa minulta poistettiin kasvaimia munasarjoista. Olivat pienempiä kuin sinun, mutta niitä oli useampia. Lisäksi omat kystani osoittautuivat endometrioomiksi (todettiin verikokeella) ja minulla diagnosoitiin sitten endometrioosi. Oma tilanteeni ei siis ollut sama kuin sinun, mutta sinne päin.

Leikkaus sujui tosiaan tähystyksellä ja toipumiseen kului pari viikkoa. Raskautta sai yrittää heti, ainoastaan mahdollisen jälkivuodon aikana ei suositeltu yhdyntää.

Monet kannustivat minua leikkausta ennen kertomalla miten moni tuttu on raskautunut heti kystien (tms.) poiston jälkeen. No, omalla kohdallani tuo ei ole toteutunut, mutta toivottavasti sinun kohdallasi toteutuu. Toivottavasti myös pääset leikkaukseen pian, että pääsette asiassa eteenpäin!

Jaksamista,

t. Liljakukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, lohduttava tieto että raskautta voisi toimenpiteen jälkeen alkaa taas aika pian yrittämään!

Tutti, toivoen että pääsisi pian operaatioon ja saisi sen " altapois"

Vierailija
4/5 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu nuoruudessa dermoidikystä. Se oli kiinnittynyt molempiin munajohtimiin ja kohtuun. kokoa en muista, mutta leikkauksen jälkeen lääkäri sanoi, että kiinnikkeiden takia vasen munajohtimeni ei ole häävi ja jos raskautta ei rupea kuulumaan, niin kannattaa hakeautua tutkimuksiin suht pian. Tutkimuksia ei sitten ainakaan kahden ekan kanssa tarvittu, sillä molemmat saivat alkunsa ekasta kierrosta ja juniori vieläpä yhdellä yrityksellä (ilman ovulaation tarkkailua tms). Joten kyllä toivoa nopeastakin raskautumisesta on. Kolmas ei meillä ole saanut yhtä nopeaa lähtöä, mutta syynä saattaa olla ennemmin yrityksen puute kuin kystän aiheuttamat kiinnikkeet.

Vierailija
5/5 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistetaan myoma joulukuun puolella tähytysleikkauksella. Myoma on pieni, noin 1,5cm mutta on kuulemma hankalassa paikassa raskautumista ajatellen... Kaksi keskenmenoa takana, joten saattaa olla, että johtunut myomasta???? Joka tapauksessa kaikki kommervenkit raskautumismahkujen parantamiseksi ovat tervetulleita. Niin ja tosiaan lääkäri suositteli poistoa, vaikkakin myoma on pieni...