Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapiassa käyneet!

Vierailija
14.11.2007 |

Kuinka pian terapian alettua teistä on alkanut tuntua, että olette " päässeet alkuun" , käsiksi todellisiin ongelmiin tms. ?

Miten konkreettisesti tämä tapahtui?

Mä olen käynyt psykodynaamisessa terapiassa nyt neljä kuukautta, eikä vieläkään mitään! Tai ei nyt voi sanoa, että ei mitään (en mä siellä koko aikaa hiljaa istu, eikä me säistä puhuta), mutta tuntuu, että vain hyvin vähän on tullut sanottua, joka aiheessa vain vähän hipaistu (ei siis menty syvemmälle), puhuminen tuntuu vaikealta ja yleinen lopputulos on se, että lähden terapiaistunnon jälkeen kotiin turhautuneena...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinun on tullut aika itse ottaa vaikeita asioita puheeksi.. jos luulet, että se on terapeuttisi tehtävä, olet pahasti hakoteillä. Ehkä tämä asioiden kohtaaminen on juuri sinun elämäsi vaikeus? Terapeutit yleensä näkevät melko nopeasti, mitkä ovat asiakkaan kipukohdat, mutta on asiakkaan tehtävä ottaa ne itse puheeksi.

Onko tämä ns. kelan terapia jossa käyt? millä diagnoosilla?

Vierailija
2/3 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ensimmäinen kerta helpotti ihan hirveästi. Se meni melkein kokonaan itkiessä ja kertoessa tilanteestani. Muilla kerroilla ei enää tarvinnut itkeäkään ja tilanne alkoi näyttää selvästi valoisammalta.

Vähän kyllä pelottii viimeisen käynnin jälkeen, pärjäänkö yksi, mutta hyvin on mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn julkisella terapiassa, diagnooseina mulla on epävakaa persoona, yleinen ahdistuneisuus ja keskivaikea masennus.

Rupesin miettimään tätä asiaa etenkin viime kerran jälkeen, kun se meni oikeastaan kokonaan vaan siihen, että puhuttiin pelkästään terapiasta itsestään ja mun motivaatiosta siihen. Se sai kovemman luokan turhautumisen päälle.

Myönnän, että mun on vaikea ruveta itseni puhumaan oikein mistään. Mieluiten antaisin terapeutin valita puheenaiheet ja vaan reagoisin, sen sijaan että itse tekisin aloitteen. Siitäkin on kyllä puhuttu, eikä terapeutti jättänyt mitenkään epäselväksi, että ei se niin toimi... Jotenkin vaan kynnys on iso: " eihän tää aihe ole tärkeä" , " ei toi kuitenkaan halua kuunnella tätä" , " ihan tylsä juttu toikin" jne. Huoh. Kai pitää oikein tosissaan ruveta pinnistelemään.

ap