Jimmyn veljelle nimeä
kerran aiemmin kyselin Jimmyn pikkusisarukselle nimeä. nyt on varmistunut, että uusi tulokas ompi poika.
itsellä on pyörineet mielessä nimet:
Jonatan
Julian
Joonia
Jonny
Tomas
Kevin
Wim
Wilmer
Nuuk
hylättyjä nimiä (syystä tai toisesta) ovat:
Joakim, Jerry, Julius ja Joonas
onko lisäideoita tai kommentteja?
Kommentit (18)
Andy
Aron
Elias
Frans
Kim
Krister
Oscar
Lasse
Leo
Lukas
Magnus
Mikael
Neo
Niklas
Noak
Stellan
Stig
Sture
Titus
Viggo
Jeriko
Janis
Josef
Josen
Jyry
Jaron
Jian
Jontte
Jammi
Jules
Juri
Jones
Jonatan ja Julian - Hyvin sopivat Jimmyn veljelle, tosin minusta j-nimisarjoja on sisaruksilla jo riittämiin, kun en muutenkiaan j-nimien ystävä ole.
Joonia - Minusta eri tyyliä kuin Jimmy ja ensinäkemältä epäselvä, onko tyttö vai poika (vrt Saania, joka minulle tutumpi nimi).
Jonny - Tämä minusta liian mielikuvitukseton ja samanlainen Jimmyn veljelle.
Tomas - Kiva nimi ja sopii Jimmyn veljelle.
Kevin - Tämä minusta liian ulkolainen supisuomalaiseen perheeseen.
Wim - Luultaisiinko, että veljekset on Jim ja Wim tai Jimmy ja Wimmy? Omaan makuuni ei oikein nimimäinen.
Wilmer - Yllättävän mukavalta kuulostaa, vaikka ulkolainen onkin. Sopii Jimmyn veljelle. Reippaalta kuulostaa.
Nuuk - Tämäkään ei minusta oikein nimimäinen.
Jäin miettimään, miten lausutte Jimmyn? Ehkä [jimi] eikä siis englantilaisittain, koska olette harkinneet lisää J-alkuisia? Toisaalta listallanne oli useampia kansainvälisiä vaihtoehtoja, haetteko ensisijaisesti sellaista?
Ehdokkaistanne Julian ja Jonatan saa multa ääniä, ovat kivoja nimiä. Wilmerkin hauska ja sopiva. Lisäksi pari heittoa. (En lukenut muiden viestejä tarpeeksi hyvin, joten saattaa olla toistoa.)
Joel
Jyri (olis samoja kirjaimia, mutta eri kuuloinen, tosin hyvin suomalainen ja ääntyy huonosti esim. englanniksi)
Janos
kuutamoheinä:
Jonatan
Julian
Joonia
Jonny
Tomas
Kevin
Wim
Wilmer
Nuukhylättyjä nimiä (syystä tai toisesta) ovat:
Joakim, Jerry, Julius ja Joonasonko lisäideoita tai kommentteja?
Lausumme nimen suomalaisittain jimmy tai ruotsalaisittain jimmi, mutta emme jimi emmekä siis myöskään englantilaisittain.
Kivoja ehdotuksia on tullut. Vahvimpina vaihtoehtoina silti edelleen Jonatan ja Julian. Tosin kumpikaan ei ainakaan vielä tunnu 100% oikealta. Tytölle oltiin jo päädytty nimeen Uma, mutta ultra näytti ihan selvästi poikaa. No aikaa on vielä miettiä ja makustella tätä pikkuveikan nimeä. Kyllä se vielä sieltä löytyy!
Lisää ehdotuksia saa laittaa, kaikki otetaan ilolla vastaan!
koska taman hetken suosikkiehdotukset ovat kansainvalisia j-nimia niin niita sitten minakin.
Jimmy ja Jakke????olisko hyva, kuin kaksi lempinimea!
Jarius tai Jairus
Janos tai Janus
Jordan
Joose
Jarran
Jarek tai Jurek tai Jurik
Jerome
Jonte
Jules
Ala missaan nimessa valitse Kevinia, se on aknenaamaisen huonostikayttaytyvan teinipojan image-nimi taalla Englannissa. Laittaisitko Suomessa nykyaikana pekkaa nimeksi? Kevin on vastaava taalla.
ja entäs veljespari Jimmy ja Dylan, olisiko sopiva vai epäsopiva?
eli löytyykö kommentteja Dylan nimiestä tai uusia ehdotuksia vielä mietintämyssyyn...
Dylan on outo eika tunnu suomalaiselta
Minusta esim Dylan ja Byron sopisivat veljespariksi mutta eivat Jimmi ja Dylan
Jimmin kanssa sopii joku muu joko lempinimimainen tai sitten yleensa kundia tarkoittava (kuten Jimmy skotlannissa) eli vaikkapa Joose tai Jakke tai Eppu
Entas Tommi tai Tommy? Sammy?
Jos haluat J-nimea niin miten sopisi Jesse? Minusta Jimmi ja Jesse olisivat Suomen oloissa sopiva pari!
Joakim
Janus
Jason
Janne
Jiri tai Jere
Mun mielestä Jerry olis ihan ykkönen! Mutta kun ei käy... Dylankin sopii, tosin lausumisesta joutuu vähän opastamaan ainakin aluksi.
Entäs sitten Justus? Tai Julius? Ovat miehekkäämpiä minusta kuin Julian. Ja taas Joonataneja on aika paljon jo...
Joose / Joosua
Luka / Luca
Jaarle
Dani
Tommi
Riiko / Reko
Toma
Oliver
Dylan on ihan hyvä. Minä lausuisin sen ihan suomalaisittain kuten kirjoitetaan, jos en saisi lausuntaohjetta.
itse tykkäsin aika paljon tuosta Dylan nimestä samoin nimestä Jeremy. Miehelle ei kelpaa kumpikaan. Kompromissia siis haetaan ja se näyttää tällä erää tältä:
Jonatan Joel Alexander
miltäpä kuulostaa? pitää tietysti myös katsoa vielä onko syntyvä kaveri yhtään tälläisen nimen näköinen
niin minusta Jonatan Joel Alexander kuulostaa aika ulkomaalaishakuiselta. Jonatan on kuin Jonathan tai Joonatan eli klassinen nimi Raamatusta kun taas Jimmy on tyyliltaan jatka-nimi. Silloin poikien nimet olis tyyliltaan aivan erilaiset. Onko se milta nimi kuulostaa tarkeampi kuin se mita se tarkoittaa?
olemme mieheni kanssa kumpikin osittain ruotsinkielisestä perheestä / suvusta. itse puhumme omassa kodissamme kylläkin suomea. mutta kellään meistä ei ole supisuomalaista nimeä. kaikkien nimet ovat hyvinkin ruotsinkielisiä tai muutoin kansainvälisiä.
minulle henk.koht on tärkeämpää miltä nimet kuulostavat yhdessä kuin niiden alkuperä. omasta mielestäni Jimmy ja Jonatan kuulostaisi kivalta veljesparilta.
Ekaks tuli mieleen Joel ja Tommy.
Noista teidän miettimistänne sopis mun mielestä tosi hyvin Jonatan, Julian, Tomas tai Kevin.
Muutamia ehdotuksia lisää:
Kasper
Alex
Axel
Anton
Emil
Linus
William
Wilhelm
Hugo
Rasmus
Alvar