Vaihtaako joku oikeesti 2-3-vuotiaalta yövaipan keskellä yötä? ov
Eilen puistossa joku minulle tuntematon mamma alkoi jutustelemaan. Valitteli väsymystään, kun pitää joka yö herätä vaihtamaan kaksivuotiaalle vaippa yöllä. Herätyskello kuulemma soi joka yö. Mä siihen sanoin, etten minä ainakaan ala öisin lapsen ja omaa unta keskeyttämään vaipan vaihdon takia. Nykyvaipat kun on niin hyviä, että imee kaiken kosteuden sisäänsä. Mamma hetken aikaa pyöritteli silmiään ja lähti lapsensa kanssa.
Kommentit (5)
Voi johtua ihan kokemuksesta tuo vaihtaminen... Itsellä vasta alle 2v lapsi jonka pissat mahtuu just ja just vaippaan yöllä mutta en tietenkään vaihda sitä, ellei ole vuotanut ja lapsi huutaa yöllä.
Ei arvannutkaan, että olet heti " puolustusasemissa" ... Kuulosti, että juttelija olisi ollut kuuntelijaa vailla.
hän käyttää huonoja/epäsopivia vaippoja ja vaippa muuten vuotaa ennen aamua?
Muutaman kerran olen pieniltä vaihtanut jos esim: aamuyöstä sattunut tulemaan ohivuotoja ja siten myös vaatteet kastuneet niin silloin.
Kuvittelet että tää nainen lähti kommenttisi takia? Pyöriikö sun navan ympärillä maailma?? Ehkä sillä oli vaikka ruuan tekeminen odottamassa.. :(
Mutta takasin asiaan: Onko sulla kokemusta 3- vuotiaan yöpissasta? Meillä on 3- vuotias yövaipassa. En herää vaihtamaan vaippaa, koska lapsi on MILTEI yökuiva ja pissaa aamuyöstä. Rakko alkaa oleen sen verran suuri, että sinne kerääntyy paljon pissaa ja sitä kun tulee ulos niin avot!
Onneksi meijän pojalla ei tule enempää pissaa, vaan iltapissalla kestää miltei koko yön.
Miten se on sulle ongelma miten toiset herää lapsien pissoille? Jos heillä on asian kanssa ongelma niin he tekee asian omalla tavallaan. Vaikka vaipat on nykysin hyvät; kyllä itseäni etoo sen märkä vaippa. 20 kilonen lapsi tekee aika hyvät määrät pissaa!
Sitten vanhana sen huomaa miten hyvältä vaipat tuntuu jos vaippoihin joskus joutuu.. :(