Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomatonta käytöstä lomalennolla!

Vierailija
11.11.2007 |

Olimme lastemme kanssa Kanarialla. Eteemme istui kaksi ämmää, siinä 60v korvilla kumpainenkin. Toinen naisista oli jo koneeseen túllessa (tulivat viimeisinä 5min myöhässä) jumalattomassa jurrissa. Ennen kuin kone oli edes ehtinyt nousta, poikani edessä istuva kanttrua karjuu räkä lentäen pojalleni, että ' lopeta saatana se potkiminen!' ...

Silloin minä vielä olin hiljaa ja käskin poikaani pitämään jalkansa kurissa. No, ei mennyt kuin vartti jos sitäkään, kun ämmä kääntyi minuun päin ja sanoi, että ' et sä osaa pitää pentuus kurissa?'

Siinä vaiheessa tiuskaisin naiselle, että ' voisitko olla kutsumatta lapsiani pennuiksi ja että poika on vasta 3-vuotias' ...Siihen nainen sitten huusi, että ' ei se oo vittu mun tehtävä huolehtia kersojen kasvatuksesta, mä haluun olla rauhassa' ...

vaihdoimme sitten paikkaa ja koko loppumatka meni (5h) poikaa vahtien ja hyssytellen. nainen meuhkasi koko matkan ja tilasi lisää viinaa. Välillä joi omasta taskumatistaan.

Viimeinen pisara oli, kun 1-vuotiaamme alkoi kitistä väsymystään ja kitinä yltyi itkuksi. Naiset päivittelivät suureen ääneen edessämme tilannetta, pitelivät korviaan mielenosoituksellisesti jne.

Mä en tajua, miksen sanonut mitään henkilökunnalle. Otti vaan päähän ihan kybällä. Olin lähes paniikissa koko matkan ajan, vaikkei tavallaan olis ollutkaan mitään syytä. Onhan se pitkä matka istua aloillaan noin pienille lapsille.

Olisitko reagoinut tilanteeseen jotenkin, miten?

Mä olen rauhallinen luonne ylipäätään enkä osaa räyhätä vieraille ihmisille. Oisko pitänyt? Vai teinkö mä jotain väärin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseksi, mitä tulevat jollekin kanarian lomalennolle, joka on täynnä pikkulapsia.,

olisit sanonut henkilökunnalle ettei ainakaan tarjoilis ämmille enää mitään.

Vierailija
2/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisihan sitä toki sanoa henkilökunnalle, että matkustaja käyttäytyy sopimattomasti ja juo omia eväitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni eivät todellakaan tuolla tavalla häiritse muita lentomatkustajia. oVat 2- ja 4-vuotiaat ja olemme matkustaneet paljon.

Vierailija
4/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, niin kuin itsekin sanoit; onhan se pitkä aika lapsille istua paikallaan! Tämäkin asia kannattaisi ottaa huomioon, kun lähtee reissuun. On todella ärsyttävää kanssamatkustajana kuunnella jatkuvaa riekkumista ja kärsiä penkkinsä potkimisesta / siinä roikkumisesta. Pienen itkullehan ei tietysti oikein mitään voi.

Vierailija
5/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin sanonut asiasta myös henkilökunnalle, humalaisille ei saisi koneessa tarjoilla eikä koneessa saa juoda omia eväitä.

Olisin hermostunut eukkoon jo ensimmäisestä sanomisesta, minun lapsilleni ei kukaan kiroile.

Vierailija
6/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se olisi aika epänormaalia. Poika ei todellakaan potkinut tahallaan selkänojaa vaan aina asentoa vaihtaessaan/ikkunasta kurkatessaan saattoi hieman jalalla osua tuoliin. En kai mä nyt olisi antanut lapseni tahallaan häiritä muita matkustajia. Mitä ihme sakkia te olette, kun moista ajattelette?!

Käytöksemme oli totalisen normaalia. Pikkuiselle 1-vuotiaalle ei ollut omaa paikkaa, joten jokainen, joka on tavallisessa turistiluokassa matkustanut, tietää, kuinka ahdasta penkkirivillä on. Mieheni on kaiken lisäksi iso mies.

Eli teille, jotka käskitte laittaa lapsen kurii, tiedoksi: johan jo kirjoitin, että vaihdoimme paikkoja, yritin pitää lastani hiljaa jne. Tein mielestäni kaiken voitavani niissä olosuhteissa.

ja niin...kumpa vaan olisitte nähneet ja kuulleet MUIDEN kanssamatkustajien (lasten) käytöstä, kitinää, riekkumista, kiljumista, käytävillä juoksua...ette kehtaisi kirjoittaa moista.

Ps. Minua potki tulomatkalla 5-vuotias poika KOKO matkan jatkuvalla syötöllä selkänojaan, muttei tullut mieleenkään alkaa kiljua äidille/lapselle asiasta.

ap

Vierailija
7/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi känniläiset lomalaiset saaneet matkustaa, hyvänen aika, rauhassa!

Vierailija
8/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä kuopuksen ekalle lomareissulle ja kyllä kieltämättä vähän jännittää lentomatka. Toisaalta on niin, ettei koskaan voi reissata jos ei joskus uskalla.

Esikoinen meillä on ollut aina rauhallinen, mutta tämä toinen onkin vähän toista maata.

Vierailija
9/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on myös suht rauhallinen. Vuokrattiin sille play station, jota pelisi isän kanssa. Kuunteli myös musaa niistä kuulokkeista, katteli piirrettyjä ja lueskeli/luettiin kirjoja, joita oltiin otettu mukaan. Välillä käytiin kyllä vähän turhaanki vessareissuilla, jotta päästiin jalottelemaan jne. Pikkuautoja oli myös repullinen. Niillä leikki paljonkin sen pikkupöydän päällä.

ap

Vierailija
10/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät jaksa istua.

Todella rasittavaa kuunnella pentujen kitinää ja kärsiä penkkien potkimisesta.

-kokemusta on-

Vierailija
11/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja Suomi on niin lapsiystävällinen maa. Niinhän se on, että aikuiset saa käyttäytyä miten tahtoo, kun ei ole heidän äidit mukana, joille voisi valittaa. Minusta mikään ei ole epämukavampaa kuin humalaiset kanssa matkustajat.

Vierailija
12/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei tarvi ihmetellä miksi meidän lapset voi niin huonosti.

Käytöstavoista ei ole " aikuisilla" ihmisillä tietoakaan.

Ihmettelen miten ne teidän lapset osaa käyttäytyä kun te ette osaa asiallisesti ja rakentavasti ottaa kantaa asioihin.

Vierailija
13/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää nyt tulevan tämmöisiä känkkäränkkä-vastauksia...

Kyllä minustakin noiden naisten käytös oli se ongelma. Ikävää esimerkkiä näyttivät lapsillekin. Voin kuvitella tilanteen, ja minullekin olisi ollut vaikeaa sanoa vastaan.

Vierailija
14/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalennoillahan tilataan viinat kerralla, eikö?

Vierailija
15/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sille 1-vuotiaallekin saa paikan jos siitä maksaa, te taisitte haluta säästää? Kärsitte sitten ahtaasti jos raha on tärkeämpää.

Vierailija
16/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme muuten että sua niin kummastuttaa, että me voidaan kuvitella että sun lapsesi olisi tahallaan potkinut selkänojaa, vaikka itse samassa viestissä kerrot, kuinka sun selkänojaasi potkittiin tahallaan koko menomatka.

Vierailija:

Ps. Minua potki tulomatkalla 5-vuotias poika KOKO matkan jatkuvalla syötöllä selkänojaan, muttei tullut mieleenkään alkaa kiljua äidille/lapselle asiasta.

ap

Vierailija
18/18 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne varmaan tuntee sielunsisaruutta niiden kanssa.