Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin vituttaa jo tuleva pikkujoulukausi!

Vierailija
11.11.2007 |

En tajua ihmisiä, jotka haluavat juhlimaan ilman puolisoitaan! Voisin käydä pikkujouluissa, jos ne olisivat avec-kutsulla, mutta työkavereiden kanssa en halua mennä. Ravintolassa ei voi jutella mitään, kun musiikki soi niiin kovalla. Tanssiminen on mukavaa, mutta haluan tanssia oman mieheni kanssa, en muiden. Ruoka on hyvää, mutta pääsen ravintolaan syömään perheeni kanssa milloin haluan, joten ei se ole mitään ihmeellistä. Enkä nauti siitä, että olen työkevereiden kanssa syömässä / juhlimassa, kun tiedän mieheni olevan lastemme (4kpl) kanssa kotona ja hänellä on niissä täysi työ. On mulla hyviä ja läheisiä tyttöystäviä, mutta mieheni on mun tärkein ystävä. Onneksi ajattelemme mieheni kanssa asioista samalla tavalla, koska mua loukkaisi suunnattomasti, jos hän juoksisi kaikissa kissanristiäisissä, joita hänelle on tarjolla. Nytkin hänelle on tullut seitsemän pikkujoulukutsua, mutta ainoastaan yksi on avec-kutsu, mutta se ei käy aikatauluihimme, kun on toisella paikkakunnalla. Harmi! Pidämme omat pikkujoulut ja lähdemme kahdestaan lomalle New Yorkiin ;). Lapset jää sukulaisille hoitoon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurauksethan ovat tiedossa...

Vierailija
2/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäähän sen mitä tapahtuu, kun ihmiset pääsee purkamaan omia paineitaan parhaimpiinsa pukeutuneina ja pikkupäissään. Kukaan ei ole köyhä ei kipee eikä ainakaan naimisissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas on ihan mukavaa viettää pikkujouluja. Käymme työporukalla ravintolassa syömässä, siihen minulla ei ole muuten koskaan varaa. Istumme siellä muutaman tunnin, jonka jälkeen osa lähtee kotiin ja osaa menee jatkoille.

Vierailija
4/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ketä sinne on kutsuttu. Jos olisin itse järkkäämässä pikkujouluja, niin ne olisi avec-juhlat, mutta en valitettavasti voi vaikuttaa ketä kutsutaan. Sitä paitsi, vaikka työpaikoilla tehtäisiin kysely, että avec vai yksin, niin veikkaan, että enemmistö haluaisi juhlia ilman puolisoa. Mun mielestä se on kummallista! Häpeävätkö he puolisoitaan (ulkonäkö, pukeutuminen, koulutus)? Toivovatko he pääsevänsä vieraaseen punkkaan? Pikapanolle ravintolan vessaan?

ap.

Vierailija
5/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi koko ajan huomioida miestäni, koska hän ei tunne ketään työkaveriani. Meillä on työkavereiden kanssa kuitenkin omat juttumme, joten hän varmaan tuntisi itsensä ulkopuoliseksi ja mun pitäisi tasapainoilla siinä välissä.

Osaan käydä mieheni kanssa ulkona yhdessä, mutta on ihan kiva välillä olla ilman häntäkin omien ystävien (tai työkaverien) kanssa.

Mun mielestä se, että on naimisissa jonkun kanssa, ei tarkoita etteikö voisi liikkua ilman häntäkin joskus. Tarvitsen omaakin tilaa ja se ei kuitenkaan tarkoita, että pettäisin miestäni. Meillä luottamus toimii molempiin suuntiin.

Vierailija
6/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaikille tuntemattomia??!! Jos työpaikka lähtee esim. koulutusmatkalle Naantalin kylpylään ja iltaan kuuluu lounas ja kylpylässä rentoutuminen ja ehkä baarissa käväisy, pitäisikö sitäkin varten rahdata jokaisen avec mukaan??

Ja entäs ne joilla ei ole ketään avecia, eikö ne tunne olonsa yksinäiseksi oman työpaikkansa juhlassa??

Mä sanon, että kaikki ole parisuhteessa kohdallaan, jos kumpikaan puolisoista ei voi/saa mennä yksin oman työpaikkansa pikkujouluihin. Luottamuspula on ja paha!

Vierailija
7/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei tunne työkavereitasi, niin se johttunee siitä ettei ole saanut tilaisuutta tutustua heihin. Luuletko ettei hän haluaisi tutustua ihmisiin joiden kanssa vietät suuren osan ajastasi? Tunnetko itse miehesi työkavereita? Haluaisitko itse tutustua heihin ja heidän puolisoihinsa? Tunnetko yleensäkään miehesi työn sisältöä? Jos työpaikan juhlissa on muitakin kuin saman työporukan ihmisiä, tulee juteltua muutakin kuin työjuttuja.

ap.

Vierailija
8/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ap luottaa mieheesi kovinkaan paljon, jos pitää päästä firman pikkujouluihin vahtimaan.

Vierailija
9/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä noinkin ajatella, mutta meidän tapauksessa ei ole kyse luottamuspulasta, kirjoitin ihan yleisellä tasolla. Me ei kumpikaan HALUTA mennä yksin juhlimaan, eikä varsinkaan jauhamaan työkavereiden kanssa vapaalla työasioista. Mitä työstä irroittautumista se sitten on?

ap.

Vierailija
10/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kahvi- tai lounastunnilla saa puhua työasioista. Ja jos joku puhuu, niin aina ensin kysytään, että " Sori, mutta saanko äkkiä kysäistä yhden työjutun" .

Joten en todellakaan ymmärrä, että vieraiden ihmisten pitäisi avecina päästä sellaisiin juhliin, joihin he eivät todellakaan kuulu ja vieläpä tämä firma, jonka juhliin he osallistuisivat, joutuisivat maksamaan myös heidän viulut.

Ihme juttuja sitä kyllä kuuleekin...

Vierailija
11/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työasioita viimestään siinä vaiheessa kun ovat kännissäuhlassa kuin juhlassa. Ainakin akateemisissä piireissä. Jos ei ole työkavereiden kanssa muuten tekemisissä työn ulkopuolella, niin mistäpä sitä muusta puhuisi.

ap.

Vierailija
12/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käymme vain avec-juhlissa. Joudumme muutenkin olemaan ihan tarpeeksi erossa, joten vapaa-aikana haluamme olla yhdessä. Minusta on ihan ymmärrettävää, että työpäinkan nuoret ja naimattomat haluavat juhlia ilman aveceita. Mutta me vietämme aikaamme mielummin yhdessä.

Vierailija
13/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vanhempia kuin minä ja silti juttu luistaa. Puhutaan mm. omista perheistämme, matkustamisesta, uutisaiheista, televisio-ohjelmista, ajankohtaisista tapahtumista, kulttuurista yms. yms. Aiheita on satoja!!! Kyllä teillä tuntuu olevan tylsät työpaikat.

t. akateeminen

Vierailija
14/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He (suurin osa)eivät ole mun varsinaisia ystäviä.

Mun mielestä mieheni ei tarvitsekaan tuntea heitä, koska he ovat MINUN työkavereitani. En usko, että häntä oikeasti edes kiinnostaa tutustua, koska en kuitenkaan vietä vapaa-aikaa heidän kanssaan.

Tiedän mieheni työnkuvan ja tiedän hänen työkavereista sen, mitä hän on heistä puhunut. Mutta oikeasti mulla ei ole kauheaa tarvetta tutustua heihin. Ja miksi mun edes tarvitsisi, ne ovat hänen työkavereitaan. Mun mielestä meillä aviopareilla voi olla jotain omaa.

En edelleenkään ymmärrä katsantokantaasi, mutta tietenkin sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Ja hyvä asia tässä on, että te molemmat miehesi kanssa ajattelette asiasta samalla tavalla. -nro. 8

Vierailija
15/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän täältä palstalta samalla tavalla ajatteleviakin, mukavaa. En siis ole outo kaikkien mielestä...Vaikkakin mulle on ihan sama mitä muut musta/meistä ajattelee. Totesin vain alussa, että vituttaa nuo tulevat pikkujoulut, kun pitää selitellä että miksi ei tule. Enkä tarkoittanut, että kaikilla juhlijoilla pitäisi olla seuralainen mukanaan, vaan se olisi ennemminkin mahdollisuus lähteä yhdessä.

ap.

Vierailija
16/16 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kalliimmaksi tulisivat pikkujoulujuhlat firmalle avecien kera. Toisin sanoen se olis pois työntekijöiltä, joiden juhlat nämä pikkujoulut oikeasti ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi