Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkeää; kuinka pian Opamoxin vaikutus alkaa?

Vierailija
10.11.2007 |

Eli kun on ottanut tabletin, kuinka pian alkaa auttaa?

Itselleni vasta määrätty ko lääke ja puolikkaalla aloitan, auttaakohan mitään puolikas? Tilapäiseen käyttöön siis.

Kiitos.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elimistössä tuon ajan on se sit puolikas tai kokonainen. Sitä lääkettä vaan on elimistössä joko enemmän tai vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös resepti, mutta korkea kynnys edes apteekista hakea.

Vierailija
4/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itsellä myös resepti, mutta korkea kynnys edes apteekista hakea.

Vierailija
5/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olin ns vanha tuttu lääkärille, joka tilanteeni tietää varsin hyvin kuinka neuroottinen jännittäjä olen. Jouduin ottamaan lisäksi jatkuvan lääkityksen (ssri) että sain 30 tbl Opamoxia :o/ Pitkin hampain kirjoitti reseptin.

Ja ei ollut kiva mennä apteekkiin :o( Mutta pakon edessä sitä menee.

ap

Vierailija
6/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:5

Vierailija
7/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin seuraavana aamuna ihan hervoton ja nukahtelin. Otin sit myöhemmin vaan puolikkaan kun tarvi.

Vierailija
8/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mullakin puolikas riittää. Otan 1,5 h ennen jännittävää tilannetta puolikkaan niin jospa rentouttaisi.. toivon mukaan :oS

ap

Vierailija
9/14 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tunnen itseni todella petetyksi jos näin on. sain sairaalassa ollessani käynnistettävänä esikoisen syntymän aikaan iltaisin opamoxin ja mulle sanottiin sen olevan nukahtamislääke. just joo..

eli ovat antaneet rauhoittavaa kun olen itkeskellyt jatkuvien kivuliaitten tehottomien suppareitten vuoksi...

ihan ok, mutta ehkä olis voineet sanoa että tämä on rauhoittava lääke, ei valehdella nukahtamislääkkeeksi.

ihmettelinkin miksi ne ei väsytäneet mua yhtään. en juuri nukkunut öisin koko aikana. melkein kaksi viikkoa olin yhteensä.

Vierailija
10/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota ensimmäistä kertaa lääkettä ennen tärkeää esiintymistä! Pitää testata aikaisemmin, sopiiko lääke sinulle: auttaako esiintymiseen ja onko annos sopiva.

Opamoxia käytetään myös nukahtamislääkkeenä. Se on ainoita turvallisia lääkkeitä, joilla voidaan auttaa unentuloa. Kyse on myös annoksesta, sopivalla annoksella se unettaa, on rento ja voi nukahtaa. Tästä syystä sitä ei just pidä ottaa ennen esiintymistä ekaa kertaa.

Lisäksi sinulle, joka mietit käyttöä nukahtamiseen: kannattaa tutustua siihen, mitä " unilääkkeet" yleensäkään ovat. Eivät ne ole oikeasti unilääkkeitä, vaan kaikki väsyttävät eri tavoin ja nopeuksilla.

Opamox puoliintuu n. neljässä tunnissa, sen jälkeen vaikutus siis on melko pieni. Tämä on pitkä vaikutusaika, esim. ns. nukahtamislääke, joka toimii n. 10minuutissa myös lakkaa vaikuttamasta nopeammin ja uni voi häiriintyä.

mielialalääke on paras lääkehoito ahdistukseen, yleensä annos on vielä pienempi ja puree hyvin ahdistusoireisiin. mielialalääkkeeseen ei tule toleranssia eikä samanlaista riippuvuusriskiä ole kuin rauhoittaviin.

Vierailija
11/14 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiko lääke?

Vierailija
12/14 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Opamoxia uneen ja on ihan paras lääke, samalla teki kivan rauhoittavan olon. Käytin aina ennen tenttejä eli sillon tällöin. Aamulla oli hyvä olo ja otin yhden tabletin per ilta. En tosin saanut enää toista reseptiä vaikka olisin halunnut. Ihmeen nihilististä tää reseptien saaminen.

Vierailija
13/14 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yhden tai muutaman kerran vuodessa, kirjoitettu vakavaan, foobiseen esiintymispelkoon ja PTSD-pohjaiseen ahdistuneisuushäiriöön. Nykyään minulla on jokapäiväinen lääkitys ahdistuneisuuteen, joten edellisestä Opamox kerrasta on jo yli vuosi. Mutta silloin kun sain pahan ahdistuneisuuskohtauksen, tuskaisuuden pystyi leikkaamaan poikki vain tuolla lääkkeellä. Sopi minulle hyvin enkä ole saanut siitä mitään haittavaikutuksia.

Otin aina yhden kokonaisen pillerin, alkoi vaikuttaa tunnin päästä. Esiintymispelkoni on niin paha, että edes Opamox ei saanut pelkotilaa kokonaan pois vaatimattomassa esiintymistilanteessa, mutta ainakin olin jollain tavalla toimintakykyinen. Mitään hauskoja fiiliksiä en ko. lääkkeestä saa, se tekee minusta vain normaalin tilanteessa, jossa pää käy ihan kierroksilla. Olen vaikeassa elämänvaiheessa käyttänyt sitä myös nukahtamisen apuna, mutta minulta Opamox ei vedä tajua kankaalle vaan se rauhoittaa ja rentouttaa niin, että kykenen nukahtamaan. Päinvastoin olin erittäin toimintakykyinen, kun minun piti pari tuntia nukahtamisesta nousta ylös ja toimia. Ihanne tietenkin olisi, että lääkkeen ottamisen jälkeen saisi nukkua sen 8 h (jos sitä nukahtamisen apuna käyttää).

Itselläni ei siis negatiivista sanottavaa lääkkeestä, toimii erittäin hyvin käyttötarkoitukseensa ja on ollut suuri apu hädän hetkellä.

Vierailija
14/14 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiko lääke?

18 vuotta vanha aloitus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan