Ei tämä voi olla totta! Jahkailua.
Nimi lyötiin jo viikko sitten lukkoon, kirjattiin papereihin, ilmoitettiin kummeille. Viola Ellen Amadea. Nyt on yöunet menneet parina viime yönä, kun se Kamilla edelleen kummittelee!
Mitä tässä nyt pitäisi tehdä. Luottaa omaan " vaistoon" ja laittaa Kamilla nimeksi?? Vaikka tod.näk. aina saa sanoa " Kamilla K:lla" , mikä ei ole kovin kivaa. (C:llä kirjoitettuna en sitä halua.) Eikä Kamilla Viola Amadea soinnukaan yhtään yhtä hyvin, kuin Viola Ellen Amadea. Viola Ellen Amadea olisi mielestäni todella kaunis nimi ja sointuva, mutta mutta. Tuosta Kamillasta en vain pääse eroon! Kamilla sopisikin paremmin Erikan siskolle vai? Onko Erika ja Viola " eriparia" , eri aikakaudelta? AGRRRR.
Taas täällä jankkaamassa tätä samaa asiaa =) Mutta kertokaa mitä teen?!
Kommentit (16)
Ja sopii Erikan siskolle hyvin. Ei Violassakaan vikaa ole, mutta Kamilla on minun mielestäni kivempi!
Ja jos se Kamilla noin kovasti on jäänyt mieltäsi kaivelemaan, niin laittaisin siksikin Kamillan.
Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että nimen lukkoon lyöminen osaa olla yllättävän hankalaa, mutta kyllä se nimi kummasti kasteen jälkeen tuntuu sille oikealle! :)
Kamilla Viola Amadea on kaunis tai miltäpä kuulostaisi Kamilla Ellen Amadea?
Meillä nimi vaihtui ristiäisiä edeltävänä iltana! Eikä sitä sen kummemmin tarvinnut kenellekään selitellä, omahan oli päätöksemme :)
Vaihtakaa Viola Ellen Amadea -> Kamilla Ellen Amadea, niin ei jää kaihertamaan.
Viola on nimessä joka tapauksessa. Joko etunimenä tai sitten toisena, eli Kamilla Ellen Amadea ei käy.
Entäpä Viola Kamilla Amadea? Ei soinnu ehkä niin hyvin, mutta saisitte Kamillankin mukaan :)
mutta kiva nimi sekin toki on. Toki nimen voitte vielä vaihtaa, kummit on kyllä saattaneet jo kaiveruttaa nimen johonkin ristiäislahjaan tms. mutta ei kai sille mitään voi, ei sen takia kannata sitä parhaalta tuntuvaa nimeä hylätä.
Miten olisi
Kamilla Elle Viola tai jokin muu lyhyt nimi tuohon Kamillaan ja Violan väliin.
Me myös ilmoitettiin yksi nimi, joka kerettiin laittamaan kastemekkoon ja kynntilänjalkaan. Kastemekkoon vaihdettiin uudet kirjailut ja kynttilänjalkaan laitettiin uusi laatta ja uusi kaiverrus siihen. Nimikoidut servetit meni myös uusiksi. :))
Te sen tiedätte mitä on tehtävä. Minä pidän Violasta Kamillaa enemmän, mutta teistä se homman juju lähtee. Eka nimi on se mitä käytetään, tokat nimet on vain aniharvoin käytössä ja kenenkään kuulolla. Ei sekään ehdotettu Viola Kamilla Amadea ole ollenkaan hassumpi. Siis jos se riittäisi että kamilla tulee käyttöön jollakin muotoa.
Erika ja Viola on sopuisa sisaruspari. Ei oikein eroa siihen mitä Erika ja Kamilla olisivat.
Eli Viola vai Kamilla. Jos vain osaisi päättää. Mies jo ehdotti, että laitetaan Kamilla Viola Amadea tai Viola Kamilla Amadea. Siinä on ne molemmat vaihtoehdot etunimiksi, ja aletaan käyttää sitä sitten kutsumanimenä mikä tuntuu paremmalta. Kuulostaako ihan tyhmältä? Itse kyllä haluaisin sen kutsumanimen ensimmäiseksi. Tosin jos Viola olisi etunimenä, niin Ellen sointuisi perään paljon paremmin kuin Kamilla... Plääh.
Kyllä mun mielestä voi kutsumanimenä käyttää ihan hyvin toista tai vaikka kolmattakin nimeä. Ja voihan se lapsi päättää sitten myöhemmin itsekin että on hän Viola vai Kamilla, jos nimessä on molemmat.
Mun mielestä Kamilla Viola Amadea ja Viola Kamilla Amadea sopii molemmat hyvin, ehkä Viola Kamilla on *vähän* sointuvampi mun korvaan, mut molemmat tosiaan hyviä. Ja kyllä mun mielestä Viola Kamilla Amadea sopii ihan yhtä hyvin, jollei paremminkin kuin Viola Ellen Amadea. En tiedä oliko tästä mun kommentista nyt yhtään apua pähkäilyynne :D
Laittakaa ihmeessä nimeen molemmat mieluisat, Kamilla ja Viola, ja katsokaa kummalta tyttö alkaa näyttää :o) (enemmän).
Kamilla Viola Amadea on minusta sointuvampi kuin Viola Kamilla Amadea ja molemmat ovat parempia kuin niin että Ellen välissä!!
Mielestäni Erikan siskolle sopii kumpi vaan. Violan jos laitatte, tulee mulle ainakin mielikuvaksi yleisesti ottaen purppuran tai sinipunaisen väri, kun eikös Erika ole kanervan nimi latinaksi? Kamilla sopii myös hyvin Erikan siskolle. Molemmat ovat selkeästi maailmallakin tyttönimiä, k:n takia suomalaisen näköisiä, 3-tavuisia.
Itse kirjoittaisin vieläkin C:llä, mutta Kamilla K:lla on oikeasti myös hyvä nimi. Sitä on annettu pelkästään Suomessa jo 293:lle tytölle -C:llä 5505:lle- ja ehkäpä löytyy K-alkuisia Kamilloja muistakin maista?
Jos kovin ahdistaa, niin kannattaa ehkä muistaa, että ei noita toisia ja kolmansia nimiä oikeasti kovin usein tule käytettyä....
Tsemppiä :o)
Meillä annettiin pojalle nimeksi Akseli Frans Aaron, emmekä olleet varmoja onko poika Akseli vai Frans. Muutaman kuukauden päästä hänestä muotoutui kuitenkin Akseli... Nimeäminen oli todella hankalaa. Kahden edellisen lapsen (tytön) nimet syntyivät huomattavasti helpommin!
Niinkuin jo aiemminkin oon kirjoittanut niin etuniminä tykkään enempi Kamillasta..on samalla tapaa reipas mitä Erikakin, mutta sitten taas Erikassa ja Violassakin on yhdistävänä tekijänä se, että ovat molemmat kukkia :o) eikä Viola missään nimessä muutenkaan huono nimi ole ;o)!
Totta tosiaan..laittakaa tytölle nuo molemmat nimet ja rupeatte sitten käyttämään sitä kumpi tuntuu oikeammalle, kun on aikaa miettiä ilman paineita ;o)!!
Vaikka Viola Kamilla Amadea tai Kamilla Viola Amadea eivät olekaan yhtä sointuvia ja soljuvia yhdistelmiä mitä Viola Ellen Amadea olisi niin nättejä yhdistelmiä ne kumminkin ovat ;o)!
kamilla ellen viola olisi hyvä. siinä on viola ja kamilla molemmat..
nimet olisivatkin Kamilla, Viola ja Ellen. MUTTA. Missä järjestyksessä? Omaan korvaa parhaiten sointuisi Kamilla Viola Ellen. Tosin ovat kaikki taineet ehdottaa Elleniä tuohon väliin... Saisinkohan tähän vielä mielipiteitä?
tsemppiä nimen päättämiseen! kyllä se sieltä löytyy!!
vaihdatte vain etunimen Violasta Kamillaan. Kamilla Ellen Amadea?