Jos läheinen uhkaa itsemurhalla...
mitä voin tehdä, mihin otan yhteyttä, mihin saan hänet hoitoon? Kärsii masennuksesta, joten otan tosissaan.
Kommentit (8)
tosin eri maassa, joten en tiedä tarkalleen miten täällä toimitaan. Itse soitin samaritarians palveluun ja sieltä soittivat mielisairaalaan ja poliisikuljetuksella haettiin kotoa pakkohoitoon. Onnea matkaan, tosi surullista!
Mulla oli tuo tilanne n. vuosi sitten. hain itse hoitoa, en saanut. Kun ilmaisin haluni tappa itseni miehelleni, hän sai minulle lääkäriajan ja kun tuli mukaan, pääsin avohoito-osastolle 3 viikoksi joka oli elämäni pelastus. Eli ensin omaan lääkäriin, hän saa tehdä lähetteen päivystävään psyk. puolelle.
Voimia!
mielenterveystoimistoon ei voi menne enää suoraan.
Kyllä voi laittaa myös pakkohoitoon, jos katsotaan olevan vaaraksi itselleen. Miten tähän arvioon saisit hänet vietyä. Se sinun kannattaa kysyä. Aloita terveydenhoiton neuvontanumerosta. Onkohan se 10023.
Kyllä voi laittaa myös pakkohoitoon, jos katsotaan olevan vaaraksi itselleen. Miten tähän arvioon saisit hänet vietyä. Se sinun kannattaa kysyä. Aloita terveydenhoiton neuvontanumerosta. Onkohan se 10023.
[/quote]
Parempi ois löytää joku pysyvämpi ratkaisu kuten lääkitys ja terapia.
Se että on alaikäisiä lapsia ja motivaatiota auttaa tietty myös.
t. kokemuksella
Vaikea saada hoitoon. Terveyskeskuksesta saa lähetteen mielenterveystoimistossa käymistä varten, vai pitäisikö toimia jo nopeammin. Eipä se hoidon järjestäminen helppoa ole.