Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko Joonatan Alex teidän mielestä " ruotsalaistyyppinen nimi" ?

Vierailija
03.11.2007 |

Meidän vauvan sukunimi on kyllä aivan perus suomalainen -la loppuinen (" Kuusela" ). Eli voiko joku olettaa lasta suomenruotsalaiseksi? Tai jotenkin muuten ruotsalaiseksi, niinkuin kastepappi tuossa lohkaisi... Eikös ruotsalaiset kirjoittaisi nimen mieluummin Jonathan...

Mitä teille tuo mieleen nimi Joonatan? Esim jotain julkkis-kaimoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee nimiin ja kielisyyteen, taidatte olla jostain umpisuomenkieliseltä seudulta. Meillä päin ei nimestä pysty sanomaan ihmisen kieltä, ruotsinkielisillä on täysin suomenkielisiä nimiä ja päin vastoin. Typerä pappi teillä siis. Mitä ylipäänsä sille kuuluu, jos nimi ei ole lainvastainen?

Vierailija
2/7 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kirjoitatte Joonatan.

Minusta tuo muoto on typerä, joko Joonatan Aleksi tai Jonatan Alex.

Tosin pitkä nimi + lyhyt nimi ei oikein rimmaa suomessa, mutta harvemmin kai niitä yhdessä sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenruotsalaisia tms. Julkkiskaimoja en tiedä mutta meillä pojan nimi tulee Veljeni Leijonanmieli kirjasta. Itse en olisi ehkä laittanut toiseksi nimeksi lyhyttä tai sitten olisi oltava vielä kolmas nimi jotta ei töksähdä tuo toinen nimi niin pahasti.

Vierailija
4/7 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ois parempi vaihtaa nimien paikkaa? Eli Alex Joonatan. Kaikki nimet joissa etunimi on tokaa nimeä lyhyempi kuulostaa hyviltä.

Vierailija
5/7 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä se haittaa? Ei Joonatan Laitela/Kuusela/Kaivola ole sen kummempi nimi kuin Pekka, Jussi, Onni tai Askokaan. Ihan kiva nimi minusta itseasiassa, mutta Alexista/Axelista en itse tykkää yhtään.

Julkkikisista minulle tulee mieleen jalkapalloilija Jonatan Johansson.

Vierailija
6/7 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan Jonatan tai Jonathan. Mutta ei pitkää vokaalia!

Vierailija
7/7 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullostaa paremmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme