kaverista tuli yh, kuinka voisin auttaa?
hänellä 2 pientä lasta, jotenkin olisi kiva olla avuksi, mutta minullakin työ ja lapset. vinkkejä!!
Kommentit (4)
Kummallista, miten aina yh:ista puhuttaessa ajattelen vain itseni kaltaisia yh:ita... Eli sellaisia, joiden lapset eivät käy isällään. Tietysti sitä tuuletusaikaa on tarjolla muutenkin, jos lapset käyvät isällään joskus. :)
Eron myötä saattaa helposti osa ystäväpiiristäkin jäädä. Ainakin meillä viikonloput on aika yksinäisiä. Tuttavaperheet kyläilevät perheissä, joissa on molemmat vanhemmat tai viettävät aikaa keskenään. Niinpä me ollaan lähes aina kotosalla viikonloput keskenämme. Siihen kaipaisin ehkä eniten seuraa.
Muuttoapua?
Itse olen yh ja lapseni ei käy kenelläkään koskaan hoidossa. Elämäni on kyllä paljon helpompaa kuin parisuhteessa elävillä perheellisillä ystävillä. Ystävien perheessä ei ole aikuisilla kahdenkeskistä aikaa ja kodin ja lasten hoidon jakaantuminen epätasaisesti rikkovat parisuhdetta. Minulla ei ole mitään em. taakkaa. Saan tehdä kaikki kuten huvittaa ja levätä kun lapsi nukkuu. Eli yh:n elämä voikin olla paljon helpompaa kuin perheellisten. Apua kannattaa tarjota, mutta älä loukkaannu, jos ei apua juuri sillä hetkellä olekaan. Itse tarvin apua silloin kun lapsi on kovasti sairas. Lasta ei voi retuuttaa ruokakauppaan/apteekkiin kipeänä. Silloin on hoitajan apu tarpeen tai kaupassa/apteekissa kävijälle tarvetta. Toki sinusta ei ole hoitajaksi ettei omat lapset sairastu.
Ovatko teidän lapset samanikäisiä? Jos heistä on leikkiseuraa toisilleen, niin ei siinä olisi paljon vaivaa. Ja samoin hän voi ottaa joskus teidän lapset, niin pääset sinäkin vaikka miehesi kanssa tuulettumaan tunniksi tai pariksi.
Ja tietty jos olette läheisiä, juttelukaveria ja olkapäätä voi eron jälkeen tarvita.