Voiko 5-vuotiaan viedä katsomaan K7 elokuvaa leffateatteriin?
Pitääkö ikä todistaa jotenkin vai onko ikärajat vain suosituksia? Siellä menisi suomeksi puhuttu Huisi hai. Poika kun kovasti pitää kaloista ja erityisesti haista.
Kommentit (13)
on viisivuotias. pitääkö rautalangasta vääntää?
voiko mun lapsi saada ajokortin 15-vuotiaana, kun osaa ajaa ja tykkää autoista?
Lasten elokuvissa ne ikärajat ovat SUOSITUKSIA!!! Kuinka tyhmä sinä olet?
Lastenleffoihin saa mennä ikärajoja 2 vuotta nuorempi jos on aikuisen seurassa.
Eli 5-vuotias voi hyvinkin mennä k7 leffaan.
Lastenleffoihin saa mennä ikärajoja 2 vuotta nuorempi jos on aikuisen seurassa.
Eli 5-vuotias voi hyvinkin mennä k7 leffaan.
Vierailija:
Se voi olla esim. liian pelottava. Minusta ikärajat on ennemminkin liian hölliä kuin kireitä. Rajat on tehty lapsen parhaaksi, ei kiusaksi. Jos haluat varjella lastasi, älä vie. Mutta kovin moni noista viisveisaa ja sen kyllä valitettavasti huomaa lasten käyttäytymisestä. Olen kasvatusalalla, sitä vasten peilaan tätä asiaa.
Niin se vain on. Nykyään keltään ei saisi kieltää mitään ja tylsä nyt ei ainakaan saa olla. Mutta olen silti tylsä. Olen se, joka asettaa rajoja niin kotona kuin työpaikalla. Tottakai se aiheuttaa reaktion, kun jotain kielletään. Tälle ajalle on tyypillistä se, että ihminen ei siedä rajoja - edes aikuiset. Esim. punaista päin ajaminen, pysäköiminen jalkakäytävälle, kaiken salliminen lapselle (karkin syönti joka päivä, nuo elokuvien ikärajojen rikkomiset, suututaan opettajalle, jos hän ei anna kymppiä oppilaalle joka aineesta..)
Koska vanhempi on mukana, vastuu lapsen mahdollisesta ahdistumisesta siirretään aikuiselle.
Miksi ap ei vie 5-vuotiastaan katsomaan jotain pienemmille suunnattua elokuvaa?
Äiti osti sitten dvd:n heti kun ilmestyi. Ja tämän kyllä pojasta huomaa.
Ap:n tapaus tietty hieman eri. Oma poikammekin näki Nemo-leffan hieman etuajassa kova kalakaveri kun on. Leffateatterissa leffa tuntunee pelottavammalta kuin turvallisesti kotisohvalla äidin kainalossa.
Vierailija:
Tässä ei ole nyt taaperoa viemässä katsomaan mitään kauhuelokuvaa.
Se voi olla esim. liian pelottava. Minusta ikärajat on ennemminkin liian hölliä kuin kireitä. Rajat on tehty lapsen parhaaksi, ei kiusaksi. Jos haluat varjella lastasi, älä vie. Mutta kovin moni noista viisveisaa ja sen kyllä valitettavasti huomaa lasten käyttäytymisestä. Olen kasvatusalalla, sitä vasten peilaan tätä asiaa.