Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis en jaksa!! Hoitolapsi kay ylikierroksilla, koko paivan meno ihan hirveata!!!!!!!

Vierailija
29.10.2008 |

Asken lahti kotiin, ja kylla on rauha maassa taas. Lapsi on 2v 5kk ja siis JATKUVASTI liikenteessa ja molyaa ihan jatkuvasti, jos ei muuta niin toistelee mun nimea tyyliin sannasannasannasanna... Rattaissa istuu, mutta itku alkaaa jos pysahtyvat sekunniksikaan, ja sitten alkaa se naukuminen saaaannnaaaaaa, sannnaaaaaa, eraskin paiva yksi tuttava sanoi etta olisit varmasti rikas jos saisit euron joka kerran kun lapsi sanoo sun nimesi!!

On iloinen kylla muuten ja erittain sosiaalinen, menee mihin vain ja "puhuu" kelle tahansa. Ma olen niin kauhean vasynyt. Muut lapset ovat niin ihania ja rauhallisia, mutta tama yksi juoksee paa kolmantena jalkana joka paikkaan, siis kirjaimellisesti juoksee kaikkialle. Ja paa on useasti sitten auki, kun ei katso mihin menee.

Millaisia ovat adhd lapset?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekkin aivan poikki ja lapsi meni aamuksi tarhaan. Nyt lapsi on 4v. ja 8kk. Poika on rauhoittunut kovasti, mutta edelleen on adhd epäily.

2-3v. hän kiipeili joka paikkaan, karkaili, liikkui älyttömästi ja teki aina jotain tyhmää. Lapsi ei kuunnellut mitä sille puhuttiin.

Nyt aivan erilainen.

Voi kestää n. 2v. ennenkuin lapsi rauhoittuu, vaikka olisi vain vilkas.

Mielestäni olisi hyvä siirtää lapsi tarhaan, koska tollainen lapsi vaarantaa muiden lasten turvallisuuden ja on itse suuressa vaarassa.

Muista että tollainen lapsi pyrkii myös tielle.

Vanhempien kotioloja ei kannata lähtee syyttelemään. Vilkas lapsi on liikkeessä kokoajan ja rajoihin he kasvavat paljon myöhemmin, kuin muut.

He vaativat kovaa kasvatustyötä ja siihen sinun aikasi ei riitä.

Vanhempien pitäisi ymmärtää, että vilkasta lasta ei viedä perhepäivähoitajalle.

Vierailija
2/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi aloitti minulla niin aikaisin niin ehka vanhemmat halauvat vain jatkuvuutta. Ehka nyt on kuitenkin aika muutokselle. Onhan lapsi kuitenkin saanut olla taman 2 vuotta pienessa hoitoryhmassa, ja nyt voisi olla parempi hanelle isompi ryhma, enemman hoitajia pitamssa silmalla, ja jaksamassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös ajatella, että jotain sattuu. Lisäksi tarhassa voivat puuttua asiaan, jos lapsella erityistuen tarvetta tai lapsi on laiminlyöty. Toki kotioloissakin voi olla jotain häikkää, mutta siihen nyt ei sinun kannata sorkkia.

Meillä myös lapsi meni muiden pihaan ja nyt kesän jälkeen ei ole enään mennyt.

Kannattaa puhua äidille kauniisti ja asiallisesti.

Sano, että ajattelet lapsen parasta ja hänen turvallisuutta. Lapsi saisi ulkoilla aidatulla pihalla ja näin rajat hän oppisi paremmin.

Vierailija
4/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei häneltä koskaan epäilty adhd:ta eikä mitään muutakaan "tautia", nyt reipas ekaluokkalainen, jolla kyllä paljon liikuntaharrastuksia energian purkuun.

En ole koskaan kuullut tuollaista väittämää, että vanhempien pitäisi ymmärtää, ettei vilkasta lasta voi viedä perhepäivähoitoon. Monissa paikoissa ei ole edes muita vaihtoehtoja tarjolla, miten heidät sitten pitäisi hoitaa?

Vierailija
5/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen aiti vaikuttaa ihan mukavalta, mutta ei oikeastaan kerro minulle mitaan ikina. Ei lapsen kuulumisia, eika perheen kuulumisia. Sen olen huomannut etta mies on taas vaihtunut. Ja kaikilla kolmella lapsella on eri isat.

Mutta tosiaan lapsi vain tyrkataan sisaan aamuisin ja nopeasti hakee pois illalla.

Vierailija
6/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pph ja pelkkä ajatuskin tuollaisesta lapsesta uuvuttaa. Adhd on yksi vaihtoehto, ensimmäisenä mieleen tulee kuitenkin lapsen kotiolot. Saako lapsi kotona riittävästi huomiota kun hakee sitä sinulta noin mahdottomasti?

Jos olet kunnallinen hoitaja puhu asiasta pomosi kanssa. JOs olet yksityinen, soita paikalliseen neuvolaan ja selvitä tilanne. Lapsen parasta ajatellen meno ei voi noin jatkua. Johan säkin saan bunoutin ennenpitkää

Vierailija
7/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm, ne ovat rankkoja hoitaa, mutta turha alkaa tehdä niistä sairaita.

Vierailija
8/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellut etta josko han jolloinkin rauhoittuisi...

Esim. tanaan oltiin ulkona, mentiin kavelylle, halusi kavella ja kavelikin tosi natisti, piti rattaista kiinni, valilla tosin irroitteli turvallisella kohdalla juosten.

Kun tultiin omalla pihalle niin ei pysynyt yhtaan muiden leikeissa vaan jatkuvasti sain pyytaa = hakea hanet pois naapureiden pihoilta. Ei yhtaan kiinnosta keskittya mihinkaan, ja heittaytyy kuuroksi.

Vierailija
9/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vastaavan ikäinen ei kyllä tekis niin, vaan juoksee villinä ja vapaana koko ajan, siksi sitä onkin vietävä rattaissa, jos pihaa pidemmälle meinaa mennä. mutta muuten kuullostaa hyvinkin meidän pojalta :o) energiaa on vaan vähän enemmän purettavana kuin "normilapsella". minusta ihan normaalia. toki välillä meinaa väsyttää, kun tällaista energiapakkausta hoitaa 24/7 vauvan ohella.

Vierailija
10/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellut etta josko han jolloinkin rauhoittuisi...

Esim. tanaan oltiin ulkona, mentiin kavelylle, halusi kavella ja kavelikin tosi natisti, piti rattaista kiinni, valilla tosin irroitteli turvallisella kohdalla juosten.

Kun tultiin omalla pihalle niin ei pysynyt yhtaan muiden leikeissa vaan jatkuvasti sain pyytaa = hakea hanet pois naapureiden pihoilta. Ei yhtaan kiinnosta keskittya mihinkaan, ja heittaytyy kuuroksi.

Temperamenttinen uhmis, tuollaisia ne ovat. Parin vuoden päästä se huutaa sulle paskapäätä, eikä anna periksi missään. Haastavat persoonat ovat sitä juuresta saakka. Mutta se on huolestuttavaa, että et selkeästi jaksa tuota lasta enää ja sinulla on negatiivisia tunteita lasta kohtaan. Sinun olisi varmasti syytä puhua siitä asiasta lapsen vanhemmille. Jokin toinen hoitomuoto voisi olla parempi.

Haastavat lapset voivat tosiaan piiputtaa aikuisen aika loppuun ja jos nyt on jo tuollaiset fiilikset, niin on sun ammattitaitoasi ja vastuutasi ottaa se puheeksi. Yhden hoitajan mallissa ei ole kenenkään etu, että hoitaja ärsyyntyy hoidettavastaan ja alkaa kenties jopa inhota lapsen mukana tuomaa työmäärää. Se heijastuu kaikkiin.

Vierailija
11/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahan taytyy saada nyt joku muutos en tosiaan jaksa enaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme