3 lk lapseni kätös muuttunut, uhoaa, likimain haistattelee ihan kokoajan? Onko tämä joku ikä juttu vai mikä ihme?
Lapsi on normaalisti aina ollut ihan kiltti, toki temperamenttiä löytynyt aina mutta nyt tollaista törkeää uhkailua lähinnä äitiään kohtaan, mutta myös isälleen urputtaa takas, ja ihan joka asiasta. Alkaa voimat jo uupua iteltä :( .
Kommentit (4)
Sen sijalle oikeita keskusteluja lapsen kanssa ja paljon huomiota ja apua siihen, että lapsi saa purkaa sydäntään.
Mä olen itse ollut sellainen haistattelijalapsi, ja voin sanoa, että paha olo oli. JA vielä se, että vanhempani olivat niin voimattomia kanssani oli ihan kamalaa. Olisin todella toivonut, että mulle olisi pistetty selkeät rajat.
>Ei lapsen suusta tarvitse mitä tahansa kuunnella edes murrosiän nimissä. Toista ihmistä pitää kunnioittaa, myös vanhempia.
rajoista täällä nimenomaan tapellaan, haluaisi kovasti tehdä sitä ja tätä ja mennä sinne ja tänne, ja mä en päästä. Toki saa kavereilla käydä ja sinänsä kulkea " vapaasti" tutuissa paikoissa, mutta tuolla käytöksellä en kyllä tosiaan rajoja vapauta.
Lapsi ite sanoo että hänen tekis mieli hakata kaikki? Näen että lasta ahdistaa ja itsekin itkee illalla sitä kun on kovin mulle huutanut mutta silti sama meno jatkuu taas aamulla heti. Rankkaa!
t. ap
Urheiluharrastus olisi oiva tie purkaa aggressioita.
tuke ja rakkautta ja loputonta kärsivällisyyttä ja peräänantamattomuutta teiltä kysytään ja valitettavasti voin kertoa ettei tilanne helpotu seuraavaan kymmeneen vuoteen.