Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoto kesken kierron...kokemuksia?

08.10.2007 |

Onko kellään kokemuksia tälläisesta... Minulla on aina ollut pitemmän puoleinen kierto. Kierron pituus on normaalisti 30 päivää mutta välillä on ollut tosi pitkiäkin kiertoja, lähes 50 päivää. Edellinen kierto oli 30 päivää ja nyt sitten yllättäinein kp 15 alkoi taas vuoto. Mitenkään kamalan runsasta vuoto ei ole mutta selkeästi kyllä vuotoa ei vain tuhrua. Juuri kun nelosen yritys on päässyt alkuun ja mieskin innostunut asiasta hormoonit ovatkin sitten ihan sekaisin. Luin jostain ovulaatiovuodosta mutta minulla ei kyllä sellaista ole koskaan ollut. Sain onneksi jo tälle päivälle gyne-ajan, joten eiköhän asiaan jokin selvyys saada.

Olisi kiva tietää onko teillä kellään kokemuksia vastaavasta. Hieman pelottaa, onko kyseessä nyt jokin vakavampi juttu (kysta, kasvain, tulehdus yms.). Minulla on ikää jo 37, joten mielessä kävi kyllä sekin, että joko tässä alkaa tulla vaihdevuosiin liittyviä vuotohäiriöitä. Taitaa jäädä tuo nelonen haaveeksi... nyyh.

oliviaana

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kakkosen yritystä jo pari vuotta takana ja itselleni kävi juuri samoin kuin sulle yhdessä kierrossa. Hormonikierukan poiston jälkeen oli ihme juilintoja ja ihmeellisiä kiertoja (lyhyitä ja niukkoja menkkoja jne.) Yhdessä kierrossa kävi myös samoin kuin sulla, että vuoto alkoikin jo kp 15. Itsekin ihmettelin, että onko se sitä ovisvuotoa, jota ei kyllä mulla koskaan ole ollut, mutta kyllä sieltä alkoikin ihan kunnon menkat sitten ja tosiaan edellisistä oli vaan se pari viikkoa ollut aikaa.

Eli veikkaisin, et sullakin saattaa olla hormonit sekaisin .

Vierailija
2/14 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin ikää jo 37v. ja alan tässä itsekin jo mietiskellä, että taitaa olla todellinen onnenpotku, jos enää tärppää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Oliviaana!

Mitä gyne sinulle sanoi? Mulla nimittäin kävi juuri noin!

Mulla on kierto melko tarkka 28 pv ja nyt mielestäni oli ovis kp 12 (olen tästä 98 % varma) :o) ja nyt sit kp 14 oli pientä tuhrua ja tänään kp 15 jo aikas paljon isompaakin. Viimeiset kk olivat kellon tarkat ja täysin normaalit.

Ihan outo juttu, joten mielelläni kuulisin myös muidenkin kokemuksia!

Niin, ja mullakin on muutes ikää 37 v. Ihme homma, vissiin aika paha ikä :o/

Vierailija
4/14 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ennen ei ollut käynyt minulle näin, mutta menkat alkoi minullakin kp15. Oli ihan normaalit, ei yhtään niukemmat mielestäni. Ja yllätys yllätys, pian alkoi pahoinvointi ja OLIN RASKAANA! Tämän vuodon takia en tajunnut edes heti testata. Luulin vaan kierron olevan totaalisesti sekaisin. Ihana odotettu vauva on nyt jo vuoden vanha =)

Vierailija
5/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin toissapäivänä gynellä ja hän sanoi, että tämäntyyppiset vuotohäiriöt voivat johtua kolmesta syystä. Yksi syy voi olla kasvaimet; myoomat, polyypit yms., toinen syy voi olla tulehdukset mm. klamydia. Näitä asioit poissuljettiin minulta normaalin gynekologisen tutkimuksen ja ultraäänitutkimuksen avulla. Eipä löytynyt mitään, joten jäljelle jäivät nämä hormonaaliset syyt. Minulla lääkäri arveli juoksuharrastuksen pistävän kertoja heittelemään eli munasolu ei pääse irtoamaan ja vuodot tulee miten sattuu. Taitaa nyt tulla sitten juoksenteluun vähän taukoa, kun tuo neljäs lapsonen olisi vielä toiveissa. Terolut-reseptin sain mukaani ja tässä nyt pohdin aloittaisinko vaiko en ko. lääkitystä. Jotenkin tuntuu, että en haluaisi mitään lääkevalmistetta käyttää, jos vain raskautuminen, olisi muutoin mahdollista. Yrityshän on meillä vasta aivan alkumetreillä.

Olipa jännä kuulla, että alkanut raskaus voi saada myös tämän tyyppistä aikaan. Pitäisiköhän vielä tuo raskaustesti varalta tehdä. En kyllä oikein usko rasakuden mahdollisuuteen, kun ovulaatiotakaan en ole tunnistanut kahdessa viimeisessä kierrossa.

oliviaana

Vierailija
6/14 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans alkoi toissa päivänä kesken kierron ruskehtava vuoto. Nyt kolmas päivä menossa, selkeesti siis niukempaa vuotoa kuin menkkojen aikana. Menkat pitäis alkaa vasta puolen toista viikon päästä, on hirmu säännöllinen kierto koska syön pillereitä.

Mietityttää kovasti mistä mahtaa johtua tuo kierron sekoaminen. Pitänee varailla lääkärille aikaa. Toivottavasti ei kuitenkaan mistään vakavammasta ole kyse.

Esikoinen meillä muuten sai alkunsa pillereistä huolimatta, silloinkin kierto oli sekaisin pitkää ennen kuin tajusin olevani raskaana. Joten raskauskaan ei tietty ole ihan pois suljettu vaihtoehto. Voi kai se periaatteessa ihme tapahtua kaksikin kertaa..;)

Vierailija
7/14 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mahdolliset syyt kyllä kiinnostaisi!

Viime kierrossa (joka siis normaalisti on 28-30 päivää) alkoi vuoto juuri siellä 15. päivän tienoilla. Reilun viikon oli niukempaa vuotoa, sitten kp. 24 alkoi kuukautiset. Olin kyllä ihan ihmeissäni. Alussa ajattelin, että kyseessä voisi olla ovulaatioon liittyvää tai jopa kiinnittymisvuotoa (toiveikkaana...). Tässä kuussa sitten sama juttu: kp. 15 alkoi vuoto, mutta sitä kesti vain pari päivää, ei siis yhtä runsasta kuin kuukausien aikaan. Saas nähdä miten tästä eteenpäin. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa... aiheuttaakohan nuo kasvaimet ym. säännöllistä eli kuukausittain toistuvaa vuotoa?

Meillä olisi siis kakkonen toiveissa, hiljaista yritystä jo vuosi (ilman ehkäisyä). Ikää 33.

Vierailija
8/14 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekoilen tän koneen kans!

Mulla kans nyt tänä aamuna vähäistä vaal. pun. vuotoa ja menkkojen pitäs tulla vasta ens viikon lopussa. Vauvaa on yritetty, esikko 1,6 v ja kuume nousee vaan :)

Soitin neuvolaan, ei oikeen osannu sanoa. ikään ei oo ennen ollu vuotoa näin keskellä kiertoa. " Kiva" kuulla etten oo ainut :)

Vierailija
9/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi nimittäin näytti plussaa! Eli ei olekaan aina huono merkki... :) Sekoilin kyllä vähän laskuissa tässä kuussa, tuo parin päivän vuoto oli kp 22-23 tienoilla. En sitten tiedä olisiko liittynyt kiinnittymiseen. Ja mitä hormoonimyrskyjä nuo viime kuun vuodot oli.

Kyllä tämä oli kiva ylläri vuoden yrityksen jälkeen, juuri kun alkoi tulla mieleen mahdollisuudet sekundaarisesta lapsettomuudesta! Yhden km kokeneena ennen ekaa lasta tietty suhtaudun vielä pikkuisella varauksella tähän iloon.

Vierailija
10/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun onnea plussasta!!

Sit pari kysymystä, sulla kun oli aiemman kirjoitukses perusteella hyvin saman kaltainen tapaus kun mullakin.

Oliko sulla siis vuotoa kesken kierron ja alkoiko sulla sit menkat normaalisti? Teitkö testin menkoista huolimatta? Vaikko oliko vuoto keskellä kieroa muttei menkat sit enää tullutkaan kun ois pitänyt?

Mulla tosiaan tossa kp 19-22 oli epämääräistä tuhruttelua ja nyt sit alkoi " menkat" . Koskaan ei ole ollut näin oudot menkat, vuotoa tuskin nimeksikään normaaliin määrään verrattuna.

Testikin ois kaapissa odottamassa, jahkailen tässä pitäiskö jo testata varmuuden vuoksi.=)

Kiva jos viitsit vastata.

~MM~

Vierailija
11/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis kahdessa kierrossa ollut noita vuotoja kesken kaiken. Syyskuussa alkoi noin kp 15, viikon verran oli sellaista pientä vuotoa ja sitten alkoi menkat (kp 23). Siis tosi outo kierto. Ja tässä kuussa oli vuotoja vähän myöhemmin, kp 22-23, ihan selkeää punaista, mutta vähemmän kuin menkoissa. Sen jälkeen ei ole vuotanut ja nyt testasin plussan (kp 34). Olin jotenkin aika varma siitä, kun rinnat on aristanut pari päivää julmetusti.

Onko sulla mitään oireita - tai oliko edellisessä raskaudessa? Jos jotain oireita tulisi, testaisin heti... ja sitten ainakin tietäisi miettiä muita syitä oudolle vuodoille.

Vierailija
12/14 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis oireita on ollut muitakin. Vatsa on hirmu oudon tuntuinen, ei varsinaisesti kipeä mutta juilii ja jomottaa usein. Turvotusta myöskin varsinkin iltaisin. Aiemmassa raskaudessa oli oireina myös omituiset vatsakivut. Myös viluisuus ja lämmön kohoaminen 37.0-37.1 välille on ollut oireena. Väsymystä paljonkin, mutta se nyt lienee yleistä ihan jo näin pienen lapsen äidille muutenkin.=)

Taidan odottaa tän oudon vuodon loppuun ja testailen sitten. Jos testi näyttää negaa niin varaan heti ajan gynelle, pakkohan nää tälläset on selvittää.

Vauva ois tietysti ihana yllätys, vaikka kyseessä oisikin mahdollisesti toinen " pillerivauva" ..=)

Kiitos Taika kun jaksoit vastailla!

MM

Vierailija
13/14 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin oon täs muutamas kierros ihmetelly et kuin on outoja väli tuhrutteluja??? Jotain kummia vatsakipuja on kans ollu. Ja mun mielestä ne on joka kerta viel ajottunu niihin kuukausiin jolloin on oltu ilman kumia? Kummallista, mut nyt on ens viikolla aika gynelle ja toivotaan et selviää syy tai ainakin se ettei ois mitään vakavampaa. Onko teillä muillakin se tuhru ollu semmoista ruskehtavaa ennemmin kuin kirkasta punaista?

Vierailija
14/14 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 17v kun menkat tulivat viikon välein. Aloitin pillerit ja menkat tulivat normaaleiksi. 20v alettiin yrittämään esikoista. Kierto oli säännöllinen mutta n. viikkoa ennen menkkoja alkoi tuhruttelu. Raskaus sai alkunsa vuoden yrittämisen jälkeen toisesta terolut kierrosta.

Kakkosella annettiin lupa tulla heti tytön synnyttyä, vuosi siinä meni ja lopulta poika sai alkunsa clomien avulla.

En imettänyt tyttöä ja kuukautiset alkoivatkin samantien. Mutta tuhruttelua tuli koko kierron ajan.

On ultrattu ja otettu perusverikokeita. Mitään vikaa ei löytyny.

Poika on nyt 1v3kk. Tuhru alkaa aina ( oletetun ) oviksen jälkeen.

Terolut resepti on odottamassa mutta imetän poikaa vielä niin en voi niitä syödä. Pitäisi ensin raaskia lopettaa tämä imetys että voisi koettaa päästä eroon tuosta rasittavasta vaivasta.

Lääkäri on luvannut että sitten kun lopetan ensin imetyksen ja kokeilen niitä teroja, ja jos, ja kun ne eivät auta (poikaa kun yritettiin ei teroilla ollut mitään vaikutusta) niin sitten laittaa lähetteen eteenpäin.

Tämä on toisaalta ristiriitaista. Kovasti toivotaan miehen kanssa kolmatta lasta meidän perheeseen. Mutta tietää että tuskin se onnistuu niinkauan kuin imettää. Joten sen puolesta tekisi mieli lopettaa imetys. Mutta sitten taas se on pojalle niin tärkeää ja sujuu meiltä sen verran hyvin ettei sitä tahtoisi ihan vielä lopettaakaan.

Noh, onhan tuo imetys vähentynyt hurjasti enää muutamaan kertaan päivässä. Joten jospa se jäisi itsekseen pikkuhiljaa pois.

Ja ainahan sitä voi haaveilla että se kolmas pieni sulostuttaja tahtoisi sittenkin tulla meidän perheeseen vähän helpommalla.