äänestitkö naista vai miestä
Kommentit (14)
Tällä kertaa hän oli nainen. Olen kyllä äänestänyt siis miehiäkin, mutta olen aina varmistanut, että mies on taatusti feministi.
kun naisten mielestä naisen kuuluu äänestää naista ja mietenkin kuuluu äänestää naista...
En ole vielä äänestänyt, mutta valitsen ehdokkaani ihan muun kuin sukupuolen perusteella.
Sukupuoli ei ollut kriteeri, oli vain mielestäni paras ehdokas.
mutta oli lähellä, että olisin äänestänyt miestä
Kyllä heille riittää tekemistä valtakunnan asioissa ihan tarpeeksi.
Aina naista.
Siihen saakka kun edustus on 50%.
Samoin minä, niin kauan, kun on miehiä ja naisia, jotka periaatteesta äänestävät aina miestä. Esim. oma äitini...
Tietenkään en ikinä äänestäisi mielestäni epäpätevää naista pätevän miehen sijasta. Aina vaan on hyvä nainen löytynyt.
Ministeriä äänestää sellaiset, jotka haluaa antaa vaan äänensä puolueelle, eikä ollenkaan tietylle "hyvälle tyypille".
Mitään periaatetta ei ole taustalla, aina on vain löytynyt sopivin ehdokas naisista. Kerran olen tainnut miestä äänestää, pressanvaaleissa.
Vain presidentinvaaleissa olen joskus antanut ääneni miehelle. Muuten etsin aina naisehdokkaan.
Tunsin hänet niin hyvin, että voin hyvällä mielellä ääneni hänelle antaa. Jos olisi ollut yhtä hyvä ja sopiva miesehdokas, olisin mahdollisesti äänestänyt häntä, sukupuolella ei ole minulle niin suurta merkitystä.
Mutta, jos olisin jaksanut, olisin äänestänyt naista. En sen takia, että on nainen, vaan siksi koska on jo 2 kautta ajanut minulle tärkeitä asioita.
Olen yrittänyt löytää oikean puolueen sisältä nuoren naisehdokkaan, joka ei ole kansanedustaja tai ministeri, koska ei heillä ole aikaa istua kunnanvaltuustoissa. Mielellään äänestäisin vielä sellaista, joka ei ole ollut kunnanvaltuustoissa aikaisemmin, että saadaan valtuustoihin vähän vaihtuvuutta, on ainakin Helsingissä syytä mielestäni laittaa päättäjät kiertoon, että saadaan uusia ideoita peliin.
Jouduin kyllä näissä kuntavaaleissa tinkimään periaatteistani, koska vihreiden listoilla olevat nuoret naiset eivät oikein napanneet. Lisäksi moni heistä oli joko kansanedustajina tai olleet aikaisemmin kuntavaltuutettuina, joten jouduin äänestämään tuttua ja varmasti hyvää miesehdokasta, joka tosin on aika konkaripoliitikko.
Aina on löytynyt sopiva ehdokas naisten joukosta. Presidentiksikin olen äänestänyt aina naista, tosin siinä ei ole ollut (pelkkä) sukupuoli ratkaisevana.