Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään ihokeliakiaa?

Vierailija
24.09.2007 |

Voisitko kuvailla oireitasi, jotta voisin verrata omiini? Minulla vilja (etenkin ruis) aiheuttaa ihan selvät iho-oireet, jotka eivät kuitenkaan ole allergiaa (testattu). Lääkärin mielestä ne eivät myöskään ole ihokeliakiaa, joten sitä ei tutkita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta mulla ei ole, miehestäni olen ollut huolissani. Välillä saa lääkerasvoilla ihottuman jotenkin kuriin, mutta välillä puhkeaa tosi pahaskis. On sellaista pienirakkulaista tosi kutiavaa.

Sillä on tänään ihotautilääkäri, joten palaan asiaan illalla, jos siitä ois sulle apua.

Vierailija
2/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On sellaista pienirakkulaista tosi kutiavaa.

Kutittaa niin, että yöunet menevät. Lisäksi nahka lähtee suikaleina irti ja iho halkeilee itsestän.

Kerro ihmeessä vielä illalla, mitä ihotautilääkäri sanoo!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa löhteessä on ollut maininta, että ihokeliakian diagnosointi on vaikeaa, joten ihotautilääkäri on paikallaan. Jos sun tavislääkäri ei on sata varma ettei kyseessä ole keliakia, niin ei se silti oikeasti välttämätä niin ole.

Vierailija
4/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain allergiaa epäili, teseteihin sai mies lähetteen. Saatta olla esim. pesuaine, koska vaikuttaa sellaiselta ärsytysihottumalta. Saas nähdä sitten.

Vierailija
5/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jotain allergiaa epäili, teseteihin sai mies lähetteen. Saatta olla esim. pesuaine, koska vaikuttaa sellaiselta ärsytysihottumalta. Saas nähdä sitten.

Käsketty käyttää kumihanskoja, rasvata ihoa ja välttää voimakkaita pesuaineita... Ja pah, ei niillä toimenpiteillä ole mitään vaikutusta. Sen sijaan jos olen viikon syömättä viljoja ja sitten syön pari siivua ruisleipää, 100% varmasti aamulla on ihottuma ilmaantunut.

Kellään lisää kokemuksia?

ap

Vierailija
6/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopioi tuo hakusana niin tulee oikein

Vierailija
7/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokeliakia on yleensä polvissa, kyynärpäissä ja pakaroissa.

Vierailija
8/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihokeliakia on yleensä polvissa, kyynärpäissä ja pakaroissa.

Rakkuloita kun tulee lähinnä sormiin. Vähemmän myös rintakehään ja ilmeisesti myös pakaroihin (vähemmän ja isompia, olen luullut että ovat finnejä mutta viime aikoina olen liittänyt nekin viljansyöntiin). Eli aika erilaiset oireet kuin tyypillisesti.

Kuvia olen googlettanut joskus, eikä minulla ole sellaista kuin kuvissa tyypillisesti on, mutta joskus olen löytänyt kuvan joka on " sinne päin" .

En vain ymmärrä, mitä tämä minun oireiluni on, jos se ei ole allergiaa eikä ihokeliakiaa? Luulotautia?

ap

Vierailija
9/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli pitkään kärsinyt vaivasta ja todettiin ihokeliakia ja lopetti " kotimaisten viljojen" siis vehnän, rukiin, ohran ja kauran syönnin iho parani.

Menisin sinuna kyllä ihotautilääkärille sillä tuo vaivasi on niin kiusallinen että sitä pitää tutkia oikean ammattilaisen ja monestihan on niin että diagnoosi tehdään useamman asian summana, sinulla on jo kokemusta välttämisestä ja kerrot tämän sille lääkärillekin.

Vierailija
10/10 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nivusissa ja pakaroissa. Pariin otteeseen on tehty keliakiaverikoe, mutta ihottumasta ei kyllä ole viljelyä otettu. Allergioita on, mutta vaikka karsis ruokavaliota kuinka paljon tahansa, ei ihottuma parane. Välillä rauhoittuu kans kortisonivoiteilla. Poika raapii ihonsa rikki ja sitten se tietysti tulehtuu ja muodostuu rupea sekä noita märkiviä finnin näköisiä :/ Ihotautilääkärilläkin on käyty ja sieltä sai Elideliä, joka ei auttanut yhtään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi