Ei syö pullosta
Poika nyt 4kk ja täysimetys jatkuu mutta ongelma on se kun poika ei ole kertaakaan nukkunut omassa sängyssän vaan minun vieressä aina. Olin suunitellut että kun 4kk täyttää alan iltaisin antamaan omaa maitoani pullosta sille omassa sängyssään koska iltaisin hän nukahtaa aina syödessään.. Mutta eipä onnistunu kun kokeilin!
Ei syö pullosta! Yökkäilee vaan sitä pois kun antaisin jotain tosi pahaa.. Vaikka kokeilin 3 erilaista tuttia siihen pulloon..
Onko jotain keinoja mitä voisi kokeilla että söis pullosta?
kiitos:)
Kommentit (5)
tosin en ole järin aktiivinen pullon antaja ollutkaan.. Pari kertaa vaan kokeillut..
Minullakin oli ajatus tarjota pulloa kun esikoinen syntyi,mutta ei huolinut sitä.Vasta n.9kk ikäisenä alkoi velli maistumaan pullosta. Samoin ovat hänen neljä nuorempaa siskoansa tehneet. Ei siis välttämättä onnistu vaika kuinka yrittäisi :( Anteeksi ettei tullut hyviä neuvoja..
Meillä on samanikäinen poika ja pullot ja tutit yökkäyttävät. Meillä on otettu käyttöön hörpytysmuki. Siitä poika juo velliä ja voin vähäksi aikaa jättää pojan kotiinkin, ei tule heti tissiä ikävä. Ajattelin etten opetakkaan enää pullolle ellei maito lopu vaan annamme lisämaidot/vellit hörpytysmukista.
Keskimmäisemme oppi pullolle 4kk ikäisenä, kun annoin eri mallisesta, pienestä tutista. Sillon lopetin myös imetyksen kokonaan. Tämä pienin on vannoutunut tissivauva eikä hyväksy moisia kumiluttanoita :-)
P. ja pojat 5v, 3v ja 4kk
meillä ostin tyttöä (5kk) varten erilaisia tuttiosia tuttipulloihin. Jäyti vain. Lopulta sanoin miehelle et koeta NUK NUKin nokkapullolla, jos sillä onnistuis. Ja sillä tosiaan opppi juomaan. Hörppii jo 100ml kerralla (viikko sitten kokeiltiin ekan kerran, sillon joi 30ml). NUK NUKissa tarpeeksi pieni nokkaosa ettei maitoa tule holvaamalla. Henkeen ei ole vetänyt juodessaan juuri koskaan. Juotettu sylissä, istuma-asennossa.
Joten voin suositella NUK NUKin nokkaa!
Tikanpoika + tyttö 5kk
Minun esikoiseni ei koskaan suostunut juomaan pullosta. Noin puolen vuoden iässä aloiteltiin mukista vedellä ja myöhemmin maidolla, ja se sujui paremmin, muttei mitenkään loistavasti alussa.