Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosteussuojahaalarin päivittäisestä puhdistuksesta kysymys

21.09.2007 |

Eli miten nuo Reimatecit (ja varmaan siis muutkin kosteussuojatut...) pitäisi puhdistaa käytön jälkeen?? Aina kuulee, että pelkkä pyyhkäisy tai suihkutus riittää...voe voe, ei kyllä meillä onnistu. Jos vien kuraisen haalarin suihkutettavaksi, on se kuivettuaan ihan hiekkainen ja osittain kurainen edelleen eli vaatii vielä toisen " käsittelyn" eli pyyhkäisyn. Useimmiten vettä huljahtaa jostain aukosta sisään, niin että kuivuminenkin kestää. Ei siis voi käyttää iltapäivällä samaa, mikä on ollut aamupäivällä päällä, koska kuivuu...ja jos on siis kurainen, ei pelkkä pyyhkäisy riitä tai kai silläkin selviäisi, mutta sitten on kaikki paikat siinä kurassa! Eli miten käytännössä toimitte??

Ja montako pesukonepesua kosteussuojahaalari kestää? Mieli tekisi melkein päivittäin heittää koneeseen...vielä olen mieleni malttanut :o) Missä muuten säilytätte näitä " kuraisia" ulkovaatteita?? Ihan vaan eteisen naulakossa ulstereiden ja muiden parempien kanssa vai?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kurat pyyhitään pois kostealla rätillä. Sitten suihkutetaan pesuhuoneen lattia niin ei oo kuraa joka paikassa ;o) Ja lopuksi haalari hengarille kuivumaan.

Vierailija
2/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti meillä on ollut vain tummia haalareita, jotka olen käytön jälkeen pyyhkinyt kostealla rätillä ja haalari on sillä tavalla tullut sen verran puhtaaksi, että on voinut laittaa illalla uudestaan pihalle. Jos on sitten illalla ollut pahasti likainen, olen suihkuttanut (kylpyammeessa) ja samalla kädellä vähän hangannut. Olen jättänyt haalarin kylpyammeen yläpuolelle kuivaustelineelle roikkumaan ja aamuun mennessä haalari on sitten kuivunut.

Nyt on sitten sellainen ongelma, että molempien lasten välikausivaatteet (toisella haalari ja toisella kaksi-osainen puku) ovat vaaleat (paha moka, joka ei enää tule toistumaan). Pienemmän haalari on ollut ihan törkeän likainen nyt kurakeleillä, mutta en silti halua sitä pestä koneessa edes viikottain. Ammessa olen sitten yrittänyt hinkata, mutta lika ei ole juurikaan irronnut. Pakko laittaa koneeseen taas joku päivä. Tästä viisastuneena alan pitämään pienemmällä kurahousuja haalarin päällä, vaikka en ole yhtään kurahousu-ihminen. Eteisen naulakossa on sivussa lapsille omat naulakot, missä roikkuu sitten noi kuivat haalarit yms. Eivät ainakaan kovin pahasti likaa mun valkoisia/vaaleita takkeja, jotka roikkuvat ylempänä naulakossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuolta Mille Mi nettikaupan sivuilta Minymon talvihaalarin kohdalta että he suosittelevat huuhtelemaan vaatteen oikein päin, jos siis pesty oikeinpäin, ja sitten käntämään nurinpäin linkousta varten, muuten vaatteen sisälle jäävä vesi tunkeutuu ulos kankaan " huokosista" ja kangas ei enää (vähitellen ilmeisesti) olekaan vedenpitävä. Monen haalarinhan kohdalla lukee että pestävä nurinpäin, mutta silloin kun haalari on todella likainen minä ainakin pesen oikein päin, ja tästä lähin linkoan nurinpäin (olen siis ajatellut että nurinpäinkääntö lähinnä suojaa kangasta kulumiselta). Ja huuhteluainetta ei tietysti koskaan.

Vierailija
4/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa niitä pyyhkiä ja taas pyyhkiä, olen sortunut pesemään ne lähes päivittäin, koska se kuran ja mudan hajukin on jo sellainen ettei sitä halua haistella. Joten mielestäni vanhat kunnon kurahousut olisivat loppupelissä näitä kosteussuojapukuja järkevämpi (ja ainakin edullisempi) ratkaisu näissä välikausiasuissa. Talvella asia on eri kun ei ole niin likaista.

Vierailija
5/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasta tulee seuraavaksi päiväksi. Mielestäni puvun huuhtominen ilman ukkoa sen sisällä on hankalaa, siksi meillä tehdään näin oikein rapakelillä.

Omat kumpparit ovat suihkuhuoneessa, jotta ei itse kastuisi homman aikana.

Pyykkikoneessa en pese haalareita kuin ehkä kerran kuukaudessa, riippuu tietenkin likaisuusasteesta. Joskus on tietenkin lapsi löytänyt jonkin haisevan mutaojan ja silloin haalari on pakko pestä koneessa :P

Vierailija
6/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskiharjalla irtoliasta. Sisällä riisun haalarin ja pyyhin siitä jossain vaiheessa suurimmat liat märällä pyyhkeellä.

Tosin en muista että lapsi olisi koskaan ollut yltä päältä kurassa; on sattunut jotenkin pysymään sen verran puhtaana.

Vierailija
7/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänään aamupäiväisen kuraisen ulkoilun jälkeen otin sen pesuhuoneen lattialle, pyyhin rätillä, huuhtelin pikaiseen kun puku oli siinä suihkuverhotangossa roikkumassa henkarissa. Jätin siihen ja oli kuiva päiväunien jälkeen. Huuhtelin samalla kummankin kumpparit (siis mun ja lapsen), vaikka olin harjannut ne ulkoportaalla oli silti hiekkaiset ja kuraiset.

Pesen tosi harvoin, ehkä kerran kuussa. Ja varmuuden vuoksi silloinkin LV:n nestemäisellä pesuaineella, jossa lukee, että käy kosteussuojatuille vaatteille.

Vierailija
8/9 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erillisessä sellaisessa ylähyllyllisessa naulakossa eteisessä. Siinä on myös sadevaatteet, kurahousut ym. sotkevat/kastelevat vaatteet ja päällä 2 pikkukoria ajankohtaisille rukkasille ja hatuille ym.

Meillä pääsee eteisestä suoraan pesuhuoneeseen, onneksi. Edellisessä asunnossa ei ollut näin, enpä silloin tajunnut kuinka ikävää se olisi ollut lapsen kanssa.

Vierailija
9/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit kirpparilta a´ 15e, 2-osainen uutena (nyt mennyt jo 2 kevättä ja syksyä, koko 116cm).

Näitä sitten vaihdellaan ja pestään eli ei meillä kyllä pyyhkäisyt auta. Jos suihkutan ja pyyhin, kuivuttuaan on ihan kamalan näköinen. Päiväkodissa ollaan, joten joka rymyojassa ryvetään. Hyvällä tuurilla saattaa mennä yksi asu viikonkin ilman pesua, mutta pahimmillaan menee asu per päivä. Ei sinne päiväkotiinkaan voi aamulla ihan kamalan näköisenä mennä.

Kosteussuoja on silti hyvä, pitävät pesuista huolimatta kaikki hienosti veden. Kurahousuista ei välitä lapsi eikä äiti -eikä päiväkoti.

Nuo Reimatecit toimivat siis parhaiten talvella, jolloin ei ole niin kuraista kuin pk-seudun kosteassa syyssäässä. Silti meillä ei ole ollut muita kuin noita kosteussuojattuja eikä tule.

Koneessa pesen oikein päin ja silloin kurat lähtevät. Onneksi ei olla sorruttu vaaleisiin väreihin:)