Lue keskustelun säännöt.
ASUMUSERO JA LASTENVALVOJA
20.09.2007 |
Eli täytyykö minun ottaa yhteyttä lastenvalvojaan kun muutan aviomiehestäni eroon toistaiseksi.
Kyse EI ole avioerosta, vaan toistaiseksi asutaan erillämme.
Meillä alle 2v. lapsi ja toinen tulossa ensi vuoden puolella.
Mites nuo kelan ym. tuet? Vaikuttaako miehen tulot, jos hän ei asu kanssamme? Kai me kuitenkin asumistukea voidaan saada?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kerran olette naimisissa ja vaikka asuttekin eri osoitteissa niin tottakai miehen tulot vaikuttaa sinun tukiisi. Voitte saada asumistukea jos he katsovat ettei sinun+miehesi tulot riitä kattamaan kahden asunnon vuokria ym. Kannattaa ottaa yhteys lastenvalvojaan sekä sosiaalitoimistoon ja selvittää tilanne perin pohjin.
Itse olen läheltä seurannut tilannetta joka oli samankaltainen. Äiti lapsineen ei saanut mitään tukia mistään koska hän oli naimisissa ja miehen katsottiin olevan elatusvelvollinen. Mies tosin ei senttiäkään maksanut mistään kuluista. Lopulta hirveän väännön, todisteiden ym. perusteella suostuttiin maksamaan asumistukea, sai sossulta avustusta jne. Mutta siinä meni melkein vuosi.
Itse suosittelisin eroamaan eli ihan viralliset avioero paperit. tuommoinen tilanne saattaa olla todella hankala ja stressaava.