Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brio Zwnto, Britax Eclipse/Freeway, HTS BeSafe Comfort/Izi/Kid KOKEMUKSIA?

20.09.2007 |

Eli millainen kiinnitys (onko helppo siirtää autosta toiseen)?

Tarvitaanko pitkät auton vyöt?

Millaiset jalkatilat lapsella selkä menosuuntaan?

Jääkö takapenkille tilaa vielä muillekin :-) ?

Ja muut käyttäjäkokemukset otetaan ilolla vastaan!

kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään jollain on näitä istuimia? Saa suositella myös muuta selkä menosuuntaan kiinnitettävää istuinta. Kerro mielellään myös hintaluokka.

Kiitos!

Vierailija
2/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo Brio Zento ja olen siihen suht tyytyväinen. Kiinnitys on aika helppo, mutta en kyllä itse jaksaisi sitä siirrellä autosta toiseen, ainakaan kovin usein. Zenton saa tukevasti autoon kiinni, ainakin verrattuna Craco Cosmic xtp:hen, joka meillä oli vähän aikaa.

Zentossa on huonoa se, että sitä ei voi säätää ajon aikana ja meillä ainakin pää roikkuu nukkumessa aika ikävästi.

Lisäksi Zento on saanut kai jossain arvostelussa huonot arviot, jossain toisessa taas hyvät, että ota näistä nyt selvää.

Nyt jos ostaisin istuimen, ottaisin kyllä Zenton muuten, mutta tuota ajon aikana säätämistä kyllä kaipaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvä että ostettiin sama mumminkin autoon. Hän kuljettaa myös lapsiamme paljon. Autosta toiseen siirto ei ainakaan minulle ole erityisen helppoa, mutta en olekaan siihen erityisen perehtynyt, eikä siihen ole ollut tarvetta. Sen sijaan tässä istuimessa on hyvänä ominaisuutena muiden hyvin puolien lisäksi (minun mielestäni) se että lapsi matkustaa kasvot menosuuntaan. Autoitkut loppuivat samantien, kun on mukava katsella maisemia. Näkee äidin ja isän ja veljen koko ajan.

Jalkatilaa on lapsella hyvin, eikä alas tukea, joten myös lapsen jalkatilan voi hyödyntää tavaroille, mutta ainakaan meidän pojat eivät mahtuneet 3 vuotiaaksi (?) asti tähän istuimeen, vaikka niin mainostettiin muistaakseni.

Istuin on mahdollista säätää ajon aikanakin kolmeen eri asentoon melko makaavasta pystyyn.

Loistava istuin. Käytössä meillä jo toisella lapsella, ja kuten sanottu, kaikissa autoissa tämä istuin missä lapsiamme kuljetetaan.

Suosittelen!

Vierailija
4/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Helppo siirtää, jos toisessa autossa on valmiina ylimääräiset alakiinnitysvyöt. Hi-Way on uudempi versio Freewaysta, mutta siinä on paljon nopeampi turvavyön pujotus&kiristyssysteemi. Lisäksi tukijalka, jolloin istuimen ei tarvitse (eikä saakaan) nojata etummaiseen penkkiin.

- Ei tarvita

- Hyvät, riippuu toki siitäkin miten istuimen asentaa. Mutta esimerkiksi istuinosa on aika lyhyt, jolloin lapsen jalat pääsevät taipumaan polvesta, ja turvaistuimen ja takapenkin selkänojan väliin jää hyvä rako.

- En usko istuimen olevan ainakaan ihan leveimmästä päästä, mutta ei kai kapeinkaan. Meillä on Hi-Wayn lisäksi takapenkillä turvavyöistuin ja kaukalo.

Meillä oli esikoisella Freeway, joka oli todella hyvä istuin sekin. Enää sitä ei kai myydäkään. Hi-Wayssa on paremmat kankaat, eivät hiosta niin paljon kuin Freewayssa. Etenkin Hi-Wayn helppoon ja jämäkkään asennukseen olen erittäin tyytyväinen. Ja siihen, että istuimessa saa säätää vöiden haarakappaleen pituutta. Talvella on hyvä kun ei tarvitse etsiä haarakappaletta paksujen toppavaatteiden kanssa pepun alta. Niin ja hintaa Hi-Wayllä oli 299 euroa, ylimääräiset alakiinnitysvyöt maksavat noin 20 euroa.

Vierailija
5/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kokenut tarpeellisena ajon aikana säätämistä, vaan istuin on säädetty aina mukavaan lepoasentoon eikä pää retkota. Yleensä olenkin yksin liikkeellä lasten kanssa eikä kaltevuutta kukaan ehtisi säätääkään. Ja jahka vauva syntyy, ei takapenkille ketään mahdukaan lasten kanssa :o)

Vierailija
6/6 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin löytynyt tuosta sun listasta, mutta vastaan silti ;o)

* Kiinnitys on aika monimutkainen, mutta erittäin tukeva. Istuin tulee kiinni auton omilla vöillä, ns. " ankkurivöillä" etupenkkiin ja lopuksi istuin vielä kiristetään " räikän" avulla pankkien väliin (selkä-menosuuntaan matkustettaessa). Kasvot menosuuntaan matkustettaessa tuo räikkäkiinnitys jää pois.

* Mun mielestä meidän autossa ei ole erityisen pitkät vyöt, esim. Graco Autobaby turvakaukalo oli siinä ja siinä, että sen sai kiinni auton omilla vöillä.

* Hyvät! Juuri tuon räikkäkiinnityksen ansiosta istuimen saa tosi tukevasti kiinni etupenkkiä vasten ja samalla lapsen jalkatila kasvaa.

* Meillä mahtuu istumaan kaksi muuta takapenkillä. Istuin on aika isokokoinen, mutta silti hyvin mahtuu.

Ja muut käyttäjäkokemukset otetaan ilolla vastaan!

Aika hintava istuin, mutta pitkäikäinen käännettävyyden ansiosta. Todella tukeva kiinnitys molempiin suuntiin asennettaessa!!! Sitä ominaisuutta ei kovin monesta istuimesta nimittäin löydy... Plussaa myös kaltevuuden säätö, muistaakseni 5 eri asentoa sekä miellyttävät kankaat ;o)