Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

### PIKKUENSKAT LOPPUVIIKKOON TO-SU ###

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Tää alkaa mennä jo ihan pelleilyksi. Eilen L oli niin väsynyt, että meni nukkumaan jo 19.30. Ysiin mennessä oli pitänyt käydä laittamassa tuttia 5 kertaa ja klo 23 oli pakko ottaa viereen nukkumaan, kun ei rauhoittunut omassa sängyssä eikä sylissä. Siinä sitten meidän välissä nukkui niin leveästi kuin pystyi ja meitsi pienessä tilassa siinä reunalla. Tulos: Omat lihakset aivan krampissa. No, ainakaan ei tarvinnut hypätä rauhoittelemassa vaan tungin aina tissiä tai tuttia suuhun, noin parisenkymmentä kertaa yön aikana. Mä alan jo olla tosi väsy. En uskalla öisin syöttää tuolissa, kuten ennen, koska pelkään pudottavani lapsen. Siinä Lenniä kanniskellessa olen pari kertaa ihan tosissani meinannut nukahtaa kävellessäni. Poltan tutit pohjaan, unohdan silitysraudan päälle, telkeän vahingossa kissan pariksi tunniksi parvekkeelle, menen väärään bussiin tai metrolla väärään suuntaan... Ei tästä tule kohta enää mitään! Sitten mä hölmö vaan uskon, että kohta helpottaa ja kyllä mä vielä vähän aikaa jaksan. Pakko alkaa oikeasti tehdä asialle jotain, hulluksihan tässä tulee kun keskimääräinen unisaldo vuorokaudessa on jo kuukauden ollut alle 5h.

[b]Pampulalle[/b] kiitos vinkistä. Saatanpa kokeilla tota viljatonta, jos nyt alkaa sitten näyttää siltä että maidottomuus auttaa. Nyt on vajaa viikko ollut maidotonta eloa, enkä oikein osaa sanoa, helpottaako. Ainakin L nyt välillä rauhoittuu öisin pelkällä tutilla eikä huuda suoraa huutoa. Ja päivisin on hyvällä tuulella ja oma iloinen itsensä. Mutta yöheräilyjen määrä tuntuu vaan lisääntyvän. Jos tää on sittenkin vaan joku vaihe? Koska tämä menee ohi???

Äh, omaa napaa taas ja pelkkää valitusta. Sinnikkästi koitan kuitenkin elää normaalieloa :-) Lauantaina mennään miehen siskon kanssa kirpparille myymään, ihana saada kauheat läjät kamaa pois nurkista. Mulla on ennestään valmiina jo roppakaupalla vaatetta pestynä ja silitettynä, vielä täytyisi kerätä kaapeista kaikki ei-tule-käytettyä-osaston vaatteet. Ajattelin liimailla niihin hintalappuja valmiiksi, on sitten asiakasystävällisempää kaupankäyntiä :-)

[b]Serelle[/b] kiitos muistutuksesta. Mä eilen illalla itkin miehelle, että olen ihan huono vaimo, kun en jaksa illalla pysyä hereillä saati sitten jotain muuta. On kuulemma ymmärrettävää. Lupasi kyllä viikonloppuna heräillä Lennin kanssa että mä saan nukkua. Jotta riittäisi energiaa sitten siihen parisuhteen vaalimiseen :-) Ihana kuulla, että jaksatte puhua asioita juurtajaksaen! Onnea, voimaa ja rakkautta lähtee täältä virtuaalilastillinen Ouluun!

[b]Mammis[/b] taisi huomenna olla palaamassa Suomeen. Naisen tuntien lukee kuitenkin palstaa ensi töikseen joten MORO!

[b]Moolille[/b] kiitos reseptistä, täytyypäs kokeilla!

Ai niin, Lenni on nyt muutaman kerran maistellu porkkanaa, kun se lekuri viime viikolla oli ihan järkyttynyt kuullessaan Lennin elävän edelleen pelkällä äidinmaidolla. Nyt on todistettavasti muutamaan otteeseen jotain nielaistu, mutta kyllä tästä on PITKÄ matka sinne, että jotain oikeasti syödään niin että nälkä lähtee :-)

Ääh, nyt pitää tarttua imurin varteen, kun kerran poika vielä nukkuu parvekkeella.

Kesis ja Lenni 5,5 kk

Vierailija
2/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä oli eilen 5 kk neuvola. Hyvin ovat tytöt kasvaneet. Sini on 65 cm pitkä ja painaa 6790g, tiina taas 64,5 cm ja painaa 6700g. Saman kokoisina pysyneet edelleen. Neuvolan täti kehui meidän jänteviä tyttöjä :) Saivat myös rokotukset ja taas tuli kuumetta (tuli siitä 3 kk rokotuksestakin) :( Yö oli levoton ja nyt ovat aamun olleet väsyneitä. Sinikin nukahti kesken leikin¿

Meillä on aloitettu soseiden maistelu. Listalla on tällähetkellä peruna, porkkana ja luumu. Neuvolassa sanottiin, että voisi aloitella viljojen tai lihan syöntiä. Kummalakohan aloittaisi? Jos puurolla aloitan, niin voinko tehdä ihan tavallista kaurapuuroa? Vai jotakin vauvapuuroa? Ääh sitä tuntee itsensä jotenkin tyhmäksi, kun ei tiedä mitään¿ Onneksi täältä saa neuvoja :)

Hienoa, että KESIS on selvinnyt maidottomalla dietillä :) Toivottavasti Lenni rauhottuisi, niin saisit nukutuksi öisin. Jos ei rauhoitu, niin suosittelen lastenhoitajan käyttämistä silloin tällöin. Meillä hoitaja vei tytöt ulos vaunuissa pariksi tunniksi ja minä sain nukkua ja syödä rauhassa. Kummasti helpotti :) Lauantaiksi olen tilannut lapsille väestöliitosta hoitajan, niin me mennään miehen kanssa syömään :)

Me saatiin neuvolassa lupa laittaa tytöt vaunuihin puoli-istuvaan asentoon. Kokeilin eilen ja laitoin Tiinan ilman koppaa sinne. Kyllä näytti pieneltä ja kummastuneelta tyttö. Täytyy ainakin jotakin pehmikkeitä laittaa alle ja sivuille. Ne vaunujen valjaatkin oli ihan hirveän isot¿

Mukavaa päivää!

Kaneli ja Tiina&Sini 5 kk +3 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesikselle jaksamista öiden kanssa. Ja suosittelen sen hoitajan palkkaamista, niin saisit nukkua edes vähän päivällä...

Vierailija
4/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne pikkuenskoihinko pitäis siirtyä tuolta odotuspuolen enskaosastolta???? odotuspuoli kun alkaa olla taaksejäänyttä elämää - ainakin tällä erää- pikku prinsessa tupsahti maailmaan 8.9.2007 klo 1.36 mitoilla 52,5 cm ja 3485g.

hannnah ja pikkupimu

Vierailija
5/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Vaikka eilen meinasin ettei varmaan tule kirjoiteltua, niin täällähän mää taas roikun ;) Mies lähti elämänsä ensimmäiseen terapiasessioon ja Mimsu on päikyillä, mitäpäs muuta tekemistä mulla vois olla kuin Enskailla..

Hannah, onnea tyttärestä ja tervetuloa tälle puolelle! Ihan oikeassa paikassa oot :)

Voi Kesis! Kuulostaa kyllä niin hurjalta tuo teidän elämä! Uni on niin tärkeää, sekä äidille että vauvalle.. Voimia!! Olisiko teidän mahdollista saada joku hoitaja teille sinne edes yhdeksi yöksi/päiväksi, että saisit nukuttua?

Kaneli, mukavia neuvolakuulumisia :) Hyvin kasvaa kaksoset :)

Plääh, mää oon sitten alkanut saada paniikkikohtauksia :( 2 kertaa on tullut kun ollaan oltu kaupassa.. Katson jokaista vastaantulevaa naista sillä tavalla, että olikohan se tuo? Sitten alkaa henkeä ahdistaa, veri kohista korvissa, maa pyöriä jalkojen alla ja tulee ihan epätodellinen olo. Aivan kuin masennus ei olisi tarpeeksi! Taidan olla henkisesti huonommassa kunnossa kuin olen tajunnutkaan, mutta eipä se ihme ole.. Nyt kun vaan saisi soitettua tk:hon, mutta jotenkin tuntuu niin mahdottoman vaikealta.. Kait mää jaksan ens tiistaihin jolloin on lääkäriaika varattuna.

Tänään pääsen taas punttikselle, jospa siellä saisi vähän purettua pahaa oloa fyysisen rasituksen kautta. Varmaan adrenaliinin voimalla nousee 250kg iisisti penkistä ;)

Eipä kummempia, hauskaa loppuviikkoa!!

S

Vierailija
6/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulin nimittäin, että esim. tampereella ja hämeessä on ollut ihan aurinkoinen viikko...plääh, jo neljäs päivä lähes sisätiloissa - tulen hulluksi! Juuh, kyllä sateellakin voi ulkoilla, mutta en minä;=)

SERELLE vilkutuksia ja jaksuja - salitreeni auttaa angstien purkamiseen, oli kanssa aamupäivällä, kun mies oli kotosalla...helpotti!! Nyt on jo torstai, varmaan jaksat tiistaihin - ja ehkä teillä on yhteistä puitavaa, kun Kalervo palaa sessiosta...*hali Serelle*...

Voi KESIS, tosiaan, voisiko joku hoitaa Lenniä esim. vuorokauden? Helpottais sua, jos saisit olla rauhassa...mä olen niin " vaativa" , etten paljon ilostu siitä, jos mies nousee aamulla tytön kanssa toimille...(ja eikä muuten taida olla kuin pari kertaa koettu..)...tahtoo ENEMMÄN omaa rauhaa!! Jaksuja kovasti!

KANELILLA ihanasti ja tasaisesti kasvaa tytöt.

HANNAHILLE vielä onnittelut tytöstä ja tervetuloa!!! Uusia pikku-enskoja kaivataankin, kun LEENIS, KESIS, I-L, MAMMIS ja meitsi pian siirtyy isoihin...vaikka mä en kyllä kovin aktiivisesti kirjoittelekaan...

Omaan napaan ei uutta. Illalla menen shoppailemaan, olis toppatakki itselle hakusessa.

-mooli ja tyttö 4,5 kk

Vierailija
7/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin tytön kanssa liikenteessä Lahden suunnalla niin enhän minä kerinnyt ollenkaan kirjottelemaan tai lukemaan pinoja. Nyt siis jokunen sana.

Sere, jos yhtään tuntuu ettet tiistaihin jaksa odottaa niin soita tk:hon. Ja jos tuntuu vaikealta puhua lääkärille niin kirjoita tiistaiksi vaikka paperille valmiiksi sun olosta, ajatuksista, avuntarpeesta. Jos puhuminen tuntuu hankalalta niin annat paperin lääkärille. Niin tärkeää kuin miehesi on saada apua niin yhtä lailla sinun pitää saada itsellesi mahdollisimman hyvä olo. Halauksia ja tsemppiä!!

Hannah, lämpimät onnentoivotukset ja tervetuloa tänne vauvallisten enskojen pariin! =)

Kesis, sinä olet kyllä tosi sitkeä sissi! Nyt oikeasti toimit niin kuin Kaneli kirjoitteli ja joko palkkaat hoitajan tai pyydät mummeja, kummeja, tätejä ja setiä apuun. Tuo on muuten tosi kummallista, miten näin pienet ihmiset voi nukkua NIIIIIN leveästi. Meidän tyttö jää aina meidän viereen nukkumaan kun on syönyt. Yleensä käyn vessassa kun tissittelysessio on loppu ja kun tulen takaisin niin mulle on vapaana noin 20 cm sängyn laidalta... Edelleenkään siis meidän neiti ei suostu jatkamaan syömisen jälkeen uniaan muualla kuin äidin ja isin vieressä...

Mammis, kiva kun meitä oot muistanut sieltä lämmöstä! Innolla odottelen tarkemmin kuulumisia matkalta. Ja vinkkejä pienen kanssa reissaamiseen! PIkkuisen kun tekisi mieli ehkä kenties kevättalvella singahtaa jonnekin..

Mooli, oi ja voi kun muistutit isojen puolelle siirtymisen lähestymisestä.. ;) Sitä kun jotenkin ei tahdo uskoa miten nopeasti aika menee...

Kaneli, tosi hienosti teidän tytöt kasvaa! Harmi kun saivat kuumeen rokotuksesta. Onneksi taitaa olla aika lyhytaikainen kiusa?

Minä olin eilen hierojalla illalla ja voi jumpe miten kipeitä kohtia selästä löytyi. Kuona-ainemöykkyjä kuulemma. Täytyy käydä nyt muutama kertaa aika tiuhaan ja sitten vaikka kerran kuussa ylläpitokäynneillä. Kummasti kyllä helpottamaan päin nuo selkäkivut.

Nämä vesisadekelit alkaa ottamaan niin päähän, että tänään marssittiin kauppaan ja ostin itelleni rukan sadetakin ja -housut. Nyt voidaan siis ulkoilla satoi tai paistoi, kun äiskälläkin on kunnon varusteet.

Vitsit, jos tänne voisi laittaa ääninäytteitä niin saisitte kuulla tuon neidin kiljuntaa. Noin kymmenen minuuttia jo on riemuissaan kiljunut naama virneessä. =) Taisi päärynäsose olla tosi hyvää!

Mies tulee töistä pikapikaa vaan käväsemään ennen kuin suuntaa kiekkopeliin. Lähdenkin siis kokkailemaan päivällisen valmiiksi.

Mukavaa viikon jatkoa!

T. iida-linnea ja tyttönen 4 kk ja 1 vko

Vierailija
8/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä kyllä aika usein nyt lueskellut teidän kuulumisia, mutta jostain syystä en vain ole niin rohkeesti kirjoitellut. Kirjoittelin enemmän odotuspuolella, mut kyl sekin oli vähäistä kun vertaa teihin ku joka päivä jotain kirjotatte. Ja nyt ei oikein ole järkeä alkaa kirjottaa tänne kun kohta meillä tulee 6kk täyteen,kuun vaihteessa siis.

Kyllä on aika vaan menny tosi nopeesti. Varmasti myös muilakin.?

Ajattelin tulla täältä kysymään puurosta ja liha ruuista,kun jollekki teist en nyt muista nimeä mutta oli kaksoset, niin oli sanottu neuvolassa et voit alkaa antaa viljaa tai lihaa.

Kysymys kuuluu että oonko tehny jotenki nyt väärin kun annan molempia? Alotin eka antamaan n.2vko sit puuroo ja nyt tämä viikko kokeiltu lihaa,annoin pastaa ja broilerii. Siis olisko tässä vaiheessa saanut antaa vain toista.

Ja ei meille oo neuvolassa sanottu mitään että vois laittaa jo vähän niinku istuvampaan asentoon.Mutta kai nyt sitten seuraavassa neuvolassa jo saadaan lupa.

Ja tuli meen pikkuselle jo eka hammaslääkäri kutsukin...Toivottavasti ei oo reikiä!!!HEH!!! =) Kyll suussa jo pieni hampaan alku näkyykin. Mitäköhän ne mahtaa siä tehdä? Tutkii ja kattoo varmaan.

Mut nyt lopetan omanapasen tekstin kun en muutenkaan niin kauheesti kirjottele niin en viitti ny koko romaania kirjottaa.

Tsempiä serelle ja riikkalle.

On itelläkin ollut välillä ton ukkokullan kans ongelmia välillä oikein isoja mut ain nyt viäl ainakin ollaan jatkettu yhteiseloo.Riitoja aiheuttaa raha ym. Riikan kans ollaan sillee sitten samallaisia et voin olla vaik kuin kauan hiljaa(tai vajaaseen viikkoon se jää sitten on pakko avata oma suu ja kysyy et miks et sitä sitä sitä...) ja ootan et mies ottaa asian puheeks.

Nyt lopetan kreetuumisen oikeesti et ei mee koko sivu täytee. =)

Vierailija
9/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehän tosiaan kuulutaan varsinaisesti tuonne isojen enskojen puolelle, mutta tulee niin harvakseltaan kirjoitettua mihinkän vaikka aika usein kahlaan molemmat pinot läpi. Mutta tänne pienten puolelle siis kommentteja:

kaneli, mahtavasti ovat kasvaneet teidän neidit! ja hyvä että saatte hoitajan ja pääsette kahdestaan syömään! :)

Siitä puurosta: mä olen antanut alusta asti ihan tavallista eloveenaa Ellille. Aluksi keitin sen sillai kattilassa että laitoin ne hiutaleet heti aluksi jo kylmään veteen ja kuumensin pikkuhiljaa kiehuvaksi ja laitoin myös vettä suhteesa enemmän kun omaan puuroon olisin laittanut. Näin puurosta tulee aluksi vähemmän rakeista mut on helppo siirtyä sit ihan normaalisti keitettyyn jota siis nyt jo menee. Puuron sekaan laitan aika usein luumua mutta välillä jotain marjojakin tms. Mun äiti neuvoi tuollai keittämään puuron (hän on neuvolantäti myös). Ja toisaalta taitaa olla elovena vähän halvempaakin eikä tarvi sit sitä siirtymistä.

ja sadeye kans puurosta ja lihasta mietti... Olen käsittänyt että voi aloittaa samoihin aikoihin nuo kun sillai hiljalleen aloittelee. Ja tervetuloa sitten isojen puolellekin kun tuutte! :)

Kesis, oot kyllä reipas äitykkä! Toivottavasti se Lenni pian tajuais alkaa nukkumaan. Mutta tosiaan laita miehesi vaan valvomaan välillä, nyt on aika sun saada unta! Ja kiitos vielä niistä iiiiihanista villasukista, ne on Ellin lempparit! :)

Mammis, tervetuloa takaisin kotisuomeen piakkoin, matkaraporttia odotellaan! :)

Jeps ja kaikille muillekin hyvää jatkoa ja tsemppia vauvojan (ja miesten) kanssa! :)

-iiris ja ellis 8kk

Vierailija
10/38 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen nukkumaanmenoa..

Me alotettiin puuro tossa joku 2-3 viikkoa sit, ensin kaupasta muksu vadelmakaurapuuro (siinä lukee lempeä ensipuuro) ja nyt viikon ajan jo ihan elovenaa keittelen, siihen sit hedelmää/marjaa kyytipojaksi.

Liha alotettiin tällä viikolla.Mun käsittääkseni eri aikaan siis pitää alottaa joko viljat tai liha...

Ja mä olen kyllä pitänyt puoli-istuvassa asennossa jo muutaman viikon, vaunuissahan jätkä ei alkanu olemaankaan ollenkaan :)

Mutta siis syöttötuoliin tms ei oo mitään kiirettä, en halua vahingoittaa toisen selkää..Neuvolassa kehotettiin itse seuraamaan miten jaksaa istua/kampeaa itse istumaan mutta mitään kiirettä ei kannata pitää.Meillä vaan ongelmana se kun poitsu ei oikeen mahdu sitteriin kohta ;)

Siinä ne kommentit, palaan taas..

Riikka&Jimi 5kk

Vierailija
11/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollutkaan kukaan kirjotellu ennen mua :)

Kiva, meidän piti mennä yhdelle tutulle kylään tänään Jimin kanssa, siellä olis ollu 6kk ikänen tyttö johon Jimi on ihan rakastunu, mutta ne onkin kuumeessa :(

Nyt en tiiä yhtään mitä tehtäis tänään, vettä tulee ihan tajuttomasti ja ulkona on ihan pimeetäkin..

Ei mua pieni sade haittais jos kävelylle lähtis mut ei tonne voi lähtee...Mä hajoon sit tänne sisään kun odotan iltaa että pääsee tuulettumaan lähtee :/

HANNAH tervetuloa! Olenkin käynyt odotuspuolella lukemassa sun synnytyskertomusta :) Pitää sielläkin käydä kurkkimassa aina välillä..

SERE kannattaahan se aikasemmin lääkäriin mennä jos siltä tuntuu, ettet vaan mökkeydy kotiin tms..

Koskas se MAMMIS siis saapuu takasin?? Vitsi mäkin haluun johonkin lämpimään...

Mitäs tässä nyt sit viel..Niin keittelin eilen ite kalkkunan jauhelihaa kun tykkään ite tehdä soseet niin hyi hemmetti että haisi koko kämppä,

ihan hirvee haju!! Onneksi ei ite joudu syömään sitä :D

Kai se pitää mennä jo kattelee vaatteita illaksi, kerkii muuttua mieli monta kertaa ennen iltaa sit ;)

Riikka&Jimi 5kk

Vierailija
12/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumisesta: Täällä on ollut paljon puhetta vauvan istuttamisesta puoli-istuvassa asennossa. Onko teille mitään sanottu sittereistä? Minä kun joudun pitämään Kaarloa paljon sitterissä, kun ei ole oikein tyytyväinen muualla. Eihän tuo sitteri tietty missään korkeimmassa asennossa ole, vaan aika matalalla, mutta silti pää on korkeammalla kuin peppu. Meillä ei neuvolassa ole ollut tästä mitään puhetta. En kuitenkaan viittisi mennä pojan selkää pilaamaan. :-( Laskin nyt sitten sitterin ala-asentoon varmuuden vuoksi, mutta en tiedä kauanko tuossa viihtyy. Äsken kakoi hieman limaa kurkustaan, joten tuo voi olla syynä siihen, että hieman pystysuorempi asento on parempi. Sylissäkään ei poika nimittäin viihdy kuin olkapäätä vasten pystyssä. Vaakasuoraan suostuu menemään vain syönnin ajaksi ja silloinkin usein menee pojalta hermot. Onneksi sentään yöllä viihtyy vaaka-asennossa!

Tuo sää on kyllä surkea. Saa nähdä päästäänkö Kaarlon kanssa tänään lenkille. Sadetakkikaan ei ole vielä tullut ja eilen jo laitoin kiukkuista mailia, että miten puolentoista viikon toimitusaika voi venyä kolmeen viikkoon! Eilinenkin lenkki kutistui kahvitteluksi Sellossa. Hyvä puoli tässä oli, että Sellossa pikkuherra nukahti ja nukkui yhtä kyytiä vaunuissa 3 tuntia! (Jatkoi uniaan vielä kotiin palattuamme.) Löysinpä myös Sellon Halosesta Kaarlolle samalla uikkarin vauvauintiin, jonne pääsimme kuin pääsimmekin! Nyt olemme sitten yrittäneet alentaa kylpyveden lämpötilaa ja kokeilleet poitsun käyttämistä suihkussakin. Edellinen kylpykerta oli kyllä pojalle aika stressaava kokemus. Yleensä kuin pikkuinen nauttii kylpemisestä, niin suihku oli aika järkytys ja suihkun jälkeinen kylvetys viileässä ammeessa ei tainnut paljoa auttaa. Onneksi tässä on pari viikkoa aikaa totutella. En kyllä tiedä uskallanko viedä Kaarlon mukanani vauvauintiin. Taidan antaa miehelle tuon pesemistehtävän, kun hän on se meidän kylvettäjä. Tosin mies on aivan uskomattoman hidas aamupesemään ja pukemaan poikaa, joten voi olla, että mies ja poika ilmestyvät altaaseen vasta kun kaikki muut ovat jo lähdössä!

SERELLE tsemppiä! Älä vain jää yksin sinne kotiin, jos olo tuntuu kestämättömältä. Apua voi olla vaikea lähteä hakemaan, mutta juuri se avun hakemisen aloittaminen on se vaikein kynnys, jonka jälkeen alkaa helpottaa! Nuo paniikkikohtaukset kuulostavat kurjilta!

HANNNAHILLE onnittelut pikkuisesta tyttärestä. Hyvät mitat tytöllä! Ja tervetuloa tänne pikkuenskoihin. Täällä kaivataankin uutta verta, kun heinäkuun jälkeen ei tänne ole kauheasti porukkaa ilmestynyt. (Tai taitavat olla vauvakiireisiä!) Tämä jako pikku- ja isoihin Enskoihin taitaa olla vähän hassu, kun monet vasta jaksavat aktivoitua vasta, kun vauva on vähän vanhempi...

KESIS-parka, nuo teidän yöhulinat kuulostavat tosi väsyttäviltä! Oletteko kokeillut tassuhoitoa? (Sorry, tästä on ollut puhetta, mutta en saa kaivettua mielestäni mitään aiheeseen liittyvää...) Toivottavasti noista allergiaepäilyistä löytyisi jokin syy, jolla saisitte pojan rauhoittumaan!

IIDA-LINNEA oli päässyt hierojalle! Olisi ihanaa itsekin kokeilla moista, kun tuon poitsun kanniskelusta menee helposti paikat jumiin. Oliskohan siinä syy jatkuvaan pieneen päänsärkyyn?

Nyt Kaarlo huutaa taas äitiään, joten lopettelen...

pikku-Juska ja Kaarlo 2,5kk

Vierailija
13/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tästä nyt avautunut, mutta nyt on pakko - juuri kun päästiin koliikki-itkuista ja nautittiin muutamista hyvistä öistä, alkoi tämä yöhulinointi! Mitä ihmettä teen tytölle, joka herää monta kertaa yössä, ei ole nälkäinen, ei aina itkeskele vaan mölisee ja kolistelee sängyssään ja herättää koko talon! Otan syliin, ei rauhoitu, tassuteltu ollaan mutta sitten alkaa huuto...en saa millään rauhoittumaan!?!! Tuttia ei ole käytössä, uniliina ja riepu kyllä...

sorry omanapaisuus, kutsu käy...

-mooli ja tyttö viikon vajaa 5 kk

Vierailija
14/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesis, onpas teillä kurjaa touhua öiseen aikaan! Meillä oli myös jossain vaiheessa aikamoiset hulinat, mutta tosiaan ongelma ratkesi väliaikaisesti sillä, että annoin Noelin nukkua naama tississä kiinni koko yön. Ja tosiaan perhepedissä meillä aikuisilla oli aika vähän tilaa :)

Jälkiviisaana helppo sanoa, mut sanonpa kuitenkin: olisi munkin kannattanut aloittaa Noelin unikoulu paaaljon aikaisemmin. Just niiden pahimpien hulinoiden aikaan viimeistään. Eli jos vaan suinkaan jaksatte, yrittäkää jotain uutta taktiikkaa nukkumisen suhteen. Jos miehen ei tarvitse herätä superaikaisin, Lenni saattaisi nukahtaa vähemmällä huudolla isin rauhoitteluihin. Tai jotkuthan kokeilee antaa vettä pullosta maidon sijaan, jotta lapsi oppisi ettei kannata herätä pelkän veden takia yöllä...

Saattaahan tuo nykyinen meno nopeastikin rauhoittua, mutta jos saatte kerättyä tarpeeksi energiaa jonkinmoista unikoulua varten, kannattaa ehkä kokeilla. Meilläkin sen aloitus meni niin pitkälle juuri siksi, etten vaan jaksanut ajatusta valvotuista öistä. Meillä ongelma ratkesi sitten miehen jäätyä vanhempainvapaalle, kun se valvoi ja mä nukuin :) Nyt mennään kahdella yöimetyksellä (sen edellisen 4-6 sijasta), ja tarkoitus on ensi viikolla yrittää vähentää yhteen.

Kandi

Vierailija
15/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Taas on tovi vierähtänyt kun viimeksi tänne rustailin... Meillä myös huutoa, tosin päivisin, yöt menee suht rauhallisesti ja yhdellä syötöllä. Oltiin Nooan kanssa viime su kummitädin luona kyläilemässä ja taas meni koko päivä ihan pipariksi! Jätkä ei suostunut syömään kuuden tunnin aikana kuin vaivaiset 2 dl maitoa ja nekin kauhealla maanittelulla, isi kantoi poikaa kävellen polvet notkuen... Eli tää viikko ollt yhtä tuskaa, kunnes tajusin (klue kyllä on avuton äiti) että poikahan tekee hampaita! Kauhea kuolaaminen, nyrkit tungetaan kurkkuun asti, pientä lämpöilyä, mikään ei ole hyvä, ei syli, ei kiikku.... Ruoka ei maistu, saa melkein pakottaa pojan syömään, hereillä ollaan max 1 h ja sitten taas nukutaan 1 h. Tosi ongelmallista ton syömisen kanssa, on nälkä mutta kun sattuu ja väsyttää, niin ei voi syödä.... No joo jaksaahan tuo olla max 15 minuuttia oma aurinkoinen itsensä. Joutuu mun kärsimätön kärsivällisyys nyt tosi koetukselle.

Uusi taitoja sen sijaan on löytynyt, viime viikolla tarrattiin oikein kunnolla aktiivimaton kaarissa roikkuviin leluiin kasin käsin kiinni ja roikuttiin pitkä tovi. Myös pinsettiote on jo löytynyt.

No niin sitten kommentteja muille!

SERE: tosi paljon voimia ja jaksamista sulle sinne pohjoiseen! Ja kuten muutkin ovat sanoneet jos yhtään epäilet, soitat heti TK:hon etkä jää odottamaan tiistaita. Ja ihanaa että miehesi on suostunut menemään terapiaan.. Voima haleja täältä pääkaupunkiseudulta!

RIIKKA: sulle myös jaksuja, miehet on tosi ajattelemattomia, ja vieläpä aika usein.

HANNAH: tervetuloa mukaan ja onneksi olkoon pienestä tytöntylleröstä! Nauti vauva-ajasta, kuukaudet menee tosi nopeasti ja ennen kuin huomaat, tyttö ei olekaan enään niin pieni!

KESIS: jaksamisia myös sinne! Ei kuulosta kivalta tuo jatkuva heräily, toivottavasti helpottaa pian... Onneksi sulla ihana, ymmärtäväinen ja auttava mies. Vaikka meillä mennään yhdellä heräämisellä, vähäinen uni on aiheuttanut mulla sen että puhun mitä sattuu ja muistikin hieman reistailee... Tuntee itsensä usein aika pöntöksi!

KANELI: kyllä ovat Sini ja Tiina kun kasi marjaa, kasvukin menee aika samaa rataa.

JUSKA: kiva että pääsittekin vauvauintiin! Meillä myös miehen tehtävä (pääasiassa) tuo kylvettäminen. Mutta mene toki vauvauintiin mukaan, on helpompi hoitaa vauva ja omat peseytymiset kun teitä on kaksi.

MOOLI: jos yhtään lohduttaa, sunnuntaiksi taidettiin luvata aurinkoa. ;) Mutta on kyllä tosi kurjaa kun päivä toisensa jälkeen vaan sataa!

MAMMIS: tervetuloa tänne ihanaan sateiseen koto Suomeen! Varmaan olikin jo ikävä näitä säitä.... ;) Oonassa on kyllä ainesta jumppaohjaajaksi sen käsipaino kuvan perusteella!

Ja kaikille muillekin kenelle en nyt sitten kommentoinut: Jaksamisia arkeen ja Hyvää toivottavasti aurinkoista viikonloppua!

bicci ja Nooa 3kk ja 25 pvä

Vierailija
16/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpähän ole käynyt täälläkään varmaan kolmeen kuukauteen kiitos meidän ¿vaativan¿ lapsen. Vielä puoli vuotta sitten ajattelin, että lapsen kanssa heräillään kolmisen kertaa yössä ja päiväunien aikana ehdin pitää kodin kiiltävän puhtaana, lukea lehtiä ja juoda kahvia rauhassa. Mutta eipä tämä ole ihan mitä odotti. Pähkinänkuoressa meidän yöt on aivan kamalia ja päivät melkein yhtä kamalia. Meillä on yöt olleet käytännössä sitä, että muksu vuoroin nukkuu pari tuntia ja vuoroin valvoo kolmisen tuntia tai sitten sitä, että yöheräilyjä tulee ihan minimissään kymmenen kipaletta, tosin muksu ei silloin yleensä ole hereillä kuin puolisen tuntia. Ja päivällä sitten muksu ei nuku missään muualla kuin rattaissa. Joten kahdesti päivässä suunnataan ulos, kävelen sen verran kun jaksan ja loppuajan istun sitten parvekkeella heiluttamassa rattaita. Pari viikkoa sitten meillä homma rupesi kärjistymään niin, ettei muksu nukkunut yöllä missään vaiheessa edes tuntia putkeen. Saatiin neuvolasta aika lääkärille (aiemmin ehdottelivat vaan kotiapua, mutta mitäpä hyötyä siitä olisi kun en kuitenkaan pysty nukkumaan päivällä) parin viikon päähän, mutta se, etten tosissaan saanut nukuttua vuorokaudessa kuin hyvässä lykyssä 2 tuntia sai aikaan sen, että käytiin jo viikonloppuna yksityisellä. Nyt sitten ollaan pari viikkoa maidottomalla dieetillä ja jos se ei tepsi niin kuulemma unikoulua kehiin. Tiedä nyt sitten mistä johtuu, mutta viime päivinä muksu on tosissaan nukkunut hieman paremmin.Tuo ensimmäinen unipätkä on useita tunteja :) Viime yönä teki hurjan jutun ja koisi puoli yhdeksästä kolmeen, kolmen jälkeen tosin ei alkanut nukkumaan ennen seiskaa. Mutta itse siis sain nukutuksi melkein historialliset viisi tuntia putkeen! Aika lailla aaltojen paikka... Lisäksi meillä muksu on päivisin hirmu itkuinen aina, ei ollenkaan viihdy yksin, sylissä pitäisi melkein aina olla. Ja varmaan tästä johtuen, tyttö on ihan vasta oppinut kääntymään mahalta selälleen /varmaan sekin vielä osaksi vahinkoa) ja toisin päin ei osaa mennä ollenkaan. Ja kun toinen voi alkaa huutamaan palosireeninä milloin vaan, en uskalla lähteä edes sen kanssa minnekään. Surkeinta tässä on se, että haluaisin kaksi tai kolme lasta (sikäli mikäli se minusta kiinni olisi), mutta enhän mitenkään uskalla enää uudesta lapsesta haaveilla. Ihan valehtelematta jos tulisi toinen tälläinen tapaus niin ihan oikeasti kuolisin. Nytkin tuntuu, että koko vauva-aika on mennyt täydessä sumussa sillä pisin yö mitä olen puoleen vuoteen nukkunut on kuutisen tuntia ja ehkä kolme neljä tuntia on keskiarvo. Ja päivät onkin sitten menneet pääsääntöisesti itkien unen puutteen vuoksi. Kovasti vaan odotan, että lapsi tuosta kasvaisi ja toivon, että homma helpottuisi. Kunnon tilitystä.

[color=purple] Kesis [/color] siellä näemmä painii samanlaisten ongelmien kanssa kuin täälläkin. Itsekin koitan vaan elää sillä, että kohta homma helpottaisi, pakkohan niin on uskoa. Neuvolassa sanottiin jo kolmisen kuukautta sitten, että kun vauva syö kunnolla kiinteitä ja liikkuu enemmän niin sitten helpottaa. Siihen haluan ehdottomasti uskoa.

[color=purple] Kaneli [/color] siellä jaksaa hoidella kahta tyttöä, hatun nostoinen suoritus. Me ollaan aloitettu viljojen kanssa sämplääminen, mutta lihaa ei ole vielä testattu. Itse teen muksulle ihan normaalin lötskön miksrkaurapuuroj ja siihen sekotan hirmuisesti jotain hedelmää. Mössö menee alas vaihtelevalla menestyksellä :)

[color=purple] Sere [/color] seillä painii paniikkikophtausten kanssa :( Ikävältä kuulostaa, ei se elämä ole helpooa...

[color=purple] Sadeye [/color], peesaan kyllä, että aika on (onneksi) mennyt nopeasti kaiken tämän rumban keskellä! Meilläkin tuo puoli vee tulee kohta täyteen! Kamalaa!

Ja tuosta istuttamisestakin oli puhetta. Meillä likka vielä nukkuu vaunuissa, mutta syöttötuolia ollaan pari kertaa testattu. Aiemmin ollaan syöty sitterissä, mutta nyt likka kekottaa siinä koko ajan istualleen. Kahdesti on jo keikannut niin, että yläkroppa osuu jalkoihin kun olen selkäni kääntänyt. Samoin tilattiin likalle jo isojen tyttöjen turvaistuin, toinen kun alkaa tursuilemaan tuosta kaukalosta pikku hiljaa ulos.

Mutta saapi riittä mun osalta nyt tähän. Josko sitä kerkeisi syömään kun likka on temponut varmaan vartin unis tuolla parvekkeella ilman että on täytynyt käydä hytkyttelemässä.

Coltsfoot, maailman tummimmat silmänaluset&sekavin pää ja Hiltsu 5,5kk

Vierailija
17/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, että onpa ihana nimi tuo Juskan Kaarlo (tosissaan en ole käynyt täällä meeelko pitkään aikaan). Se oli meidänkin listalla aikoinaan potentiaalisena poikanimenä :)

Vierailija
18/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas täällä valvottavia lapsia ja väsyneitä äitejä! Hirmuisesti voimia kaikille...!!!!

Moolille tulin sanomaan, että meillä oli kans yhdessä vaiheessa noita yöllisiä temmellyksiä pinniksessä. Jotenkin aattelisin, että sun kannattais ehkä vaan antaa tytön bilettää siellä yksikseen, jos kerran ei seuraa/ruokaa vaadi - tämä ihan sen takia, että osaa nukahtaa jatkossakin itsekseen. Ettei totu siihen sylittelyyn/tassuttamiseen tms.. Vai ootteko kokeilleet, mitä tapahtuu, jos ette puutu asiaan ollenkaan - nukahtaako lopulta? Sit tietty vähän kinkkisempi hommeli, jos ei kerta kaikkiaan nukahda... Se on kyllä tosi ärsyttävää, kun toinen meuhkaa sängyssä ja kolisuttelee laitoja ja jodlailee jne...mä laitoin usein korvatulpat. Kai noi liittyy jotenkin uusien taitojen oppimiseen tms..

Tämmöisiä tuumailee Makkara

Vierailija
19/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin lukea ensin liian pikaseen sun tekstin...ilmeisesti tytteli siis usein itkeskeleekin. Ootko koittanu heittää sun omaa yöpaitaa tms. sinne pinnikseen tytön nuuhkittavaksi ja hilplattavaksi? Mitä maitoisempi ja hikisempi rätti, sen parempi :)

Makkara

Vierailija
20/38 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sait hymyn mun apeille kasvoille tolla hikinen rätti -jutulla, hihii! Joo, kaipa ne liittyy uusiin taitoihin, koska masu nyt suht ok. ja tosiaan, saattaa jodlailla tunninkin ja sitten alkaa itkeskellä...mutta toivottavasti pian ohimenevää...plääh...

-mooli