Voi millä saisin aamut sujuviksi 2,5 ja 4,5- vuotiaiden kanssa??
Välillä olen ihan kurkkua myöten täynnä!! esikoinen (poika) on todella hidas aamuisin. Yritän nätisti selittää, että nyt tehdään ensin niin ja näin, että ehditään ajoissa hoitopaikkaa, mutta ei!!!
Puurolle tulo kestää 10 min. Puuron, leivän ja mehun juominen 20 min., hampaiden, kasvojen ja käsien pesu temppuiluineen 10 min.
Pukiessa viidessä minuutissa herra saa yhden sukan jalkaan. Ulkovaatteita pukiessa tappelivat siskon kanssa, vaikka isommalle kannoin vaatteet eteen ja kehotin pukemaan. Pienemmän käskin etsiä korista pipoa ja hanskoja.
Kun olin noin viidennen kerran käskenyt pukea ja lopettaa riidan, kärähdin totaalisesti ja heitin pojan takin sisarusten keskelle. Tottahan toki vetskari osui poikaa silmäkulmaan, johon jäi jälki. Itkuhan siinä tuli äitiltä ja pojalta... Olen aivan totaalisen loppu välillä näiden aamujen jälkeen! Tänään oli myöhäisempi aamu, eli lapset menivät yhdeksäksi, aikaisempina aamuina isä vie ja syövät silloin tarhassa. Ovat siis saaneet heräillä omassa tahdissaan rauhassa, eli eivät väsyäkään kiukkua.
Onko kellään neuvoja/kokemuksia millä aamut saisi sujumaan? Aina on paha mieli ainakin puoleen päivään saakka, ja nyt vielä hävettää jos poika kertoo tarhassa jäljen tulleen,kun äiti heitti takilla...
vaatteet pinoihin valmiiksi, aamiaispöytä valmiiksi katettu jne.
Kasvojenpesu ei tuonikäisellä taida olla välttämätöntä? Entäs hampaat - meillä ainakin tuossa iässä pestiin illalla (vanhemmat pesi) ja aamulla annettiin xylitolpurkka.
Voiko aamiaisen jättää hoitopaikkaan, jos ei vielä ole nälkä? Puuro siellä tai eväsleipä mukaan.