Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

loop hoidon jälkeen raskaaksi..

18.09.2007 |

onko kokemusta loop hoidosta? onko joku tullut heti raskaaksi vai onko mennyt pidempi aika? itselleni tehty loop hoito n.puol vuotta sitten ja toista kk yritetään saada iloisia uutisia, mut nyt olen peloissani ku lääkäri sanoi silloin loop hoitoa tehdessä et heikentää raskaaksi tuloa!! nyt pelkään et en tule raskaaksi :( nyt parhaillaan ovis alkamassa(toivottasti) " limakautta" ollut jo muutaman päivän! nyt ajattelen koko ajan et jos vaik nyt tärppäis..on viiltävää kipua ja huonoo olo! täs tulee jo luulo sairaaksi!!

onneks jänöjussi leikkejä ollaan harrastettu melkein joka päivä tällä viikolla..

onnea kaikille toivottavasti saadaan pian kaikki iloisia uutisia <3

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minulle on myös tehty yksi loop hoito. Tulin kyllä raskaaksi hoidon jälkeen mutta sain keskenmenon. Uusi loop hoito uhkaa ja lääkäri sanoi, että sen jälkeen on suuri riski saada erittäin ennenaikaisesti syntyvä vauva, joten käsitin ettei raskautta sitten enää suositella. Antoivat minulle armonaikaa puoli vuotta tulla raskaaksi tai sitten leikkaavat.Ymmärrän hyvin miltä tuntuu! Pitää vaan koittaa olla niinku ei mitään olis vialla, turha hermoilu tekee vaan tilanteen pahemmaksi.Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/9 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on loop hoito?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään sairaalassa tarkastuksessa ja taas löyti jotain! :( (eri paikasta) juttelin lääkärin kanssa ja oli sitä mieltä ettei ole mitään estette yrittää lasta, mut pelkään et tää pahenee ja joudun uuteen loop toimenpiteeseen ja sit se onkin eri asia :( puolen vuoden päästä taas lääkäriin!! pitää yrittää olla aattelematta koko asiaa, mut helpommin sanottu ku tehty!!

tsemppiä sinulle!

Vierailija
4/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

solumuutoksen takia tehdään loop hoito (minulta otettiin kohdunkaulan suulta palanen pois) arpeuttuu sen takia heikompi mahdollisuus tulla raskaaksi

en osaa paremmin selitää..

5/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty loop-hoito, mutta kukaan ei missään vaiheessa mulle ole sanonut, että se vaikeuttaisi raskaaksituloa! Eikä ainakaan esikoisen kanssa vaikuttanutkaan, eli tulin ekasta kierrosta raskaaksi! Mulla se ilmeni ainoastaan siinä, että kohdunkaula oli koko raskauden ajan keskivertoa lyhyempi.

Onnea yritykseen!

Vierailija
6/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loop hoitoa tekevä mies puolinen lääkäri sanoi minulle, ettei mielusti tee tätä operaatio..ku sit jos pakko, koska heikentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi!! ja nyt kysyin nais puoliselta lääkäriltä! niin se sanoi ettei sil oo mitään vaikutusta!! ota sit selvää!!

Vierailija
7/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutettiin ettei vaikuta raskautumiseen, mutta hoidosta pitää mainita neuvolassa koska se saattaa lyhentää kohdunkaulaa tms. ja nopeuttaa synnytystä.

Vierailija
8/9 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei kukaan maininnut mitään mahdollisista ongelmista raskautua tms. Minulla on kaksi lasta ja olen raskautunut helposti. Esikoinen syntyi kuukauden ennen laskettua aikaa ja toinen vähän yli kaksi viikkoa ennen. Kohdunsuu mulla on molemmissa raskauksissa alkanut aueta aikaisin ja synntykset ovat olleet mopeita. Liekö sitten tolla loop-hoidolla ollut osuutta asiaan tai ei.

Vierailija
9/9 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täysin varmana tietona voin sanoa että loop-hoito ei vaikuta raskaaksi tulemiseen. loop sen sijaan voi vaikuttaa raskauden kulkuun- kuten minulle on käynyt. tätä asiaa olen siis puinut lääkärien kanssa moneen otteeseen.

loop hoidossa poistetaan palanen kohdunkaulalta. aiheuttaa arpikudosta ja lyhentää kohdunkaulaa varsinkin jos monta joutuu tekemään.esim minulla kaikki lapsen ovat syntyneet ennenaikaisesti kun kohdunkaula ei meinaa kestää vauvan painoa.

yksi-kaksi loopia ei pitäisi vaikuttaa näin (minullahan noita monta takana,) joten ihan hysteriaan ei kannata sysäytyä.

raskausaikana kannattaakin sitten olla tarkkana sen kohdunkaulan kestävyyden kanssa. pyytää lääkäriä tarkistamaan kohdunkaulan pituutta puolen välin jälkeen ja lopussa usein jos tulee oireita että vauva olisi kovinkin alhaalla/veristä vuotoa muuta outoa. kannattaa myös ehdottomasti mennä lääkäriin ja pyytää tarkistusta jos on supistuksia.