Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ .¿:*:¿.♥ Heinähelistimet vko 38 ♥ .¿:*:¿.♥

17.09.2007 |

Huomenta!

Linkki edelliseen threadiin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=11231194&p=1&tmode…

Meillä ei paljoa uutta eilisen jälkeen... mitä nyt eilisilta oli myös levoton, mutta kuitenkin parempi ja saatiin neiti unten maille ' jo' klo 01. Kakkaa pukkasi erityisesti lauantaina melkoisesti... mikä myöskin liittynee tuohon rokotteeseen.

Aikovatko muut ottaa rotarokotuksen vauvelilleen tai ovat sen jo ottaneet?

Mukavaa alkuvkoa kaikille!

t. Mirla (ex-newbie)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista maanantaita vietetään. Miska on nukkunu taas partsilla jo kaks ja puol tuntii. Huudatin sitä taas aamusta kun opeteltiin sitä tuttipullosta syömistä. Sit kun se lopulta antaa periks ja suostuu syömään niin se sujuu ihan hyvin. Vähänhän se pahalta tuntuu huudattaa pientä, mutta pakko...

Myö ei olla suunniteltu sen rotavirusrokotteen ottamista. Eikä muitakaan omakustanteisia. Ne normit mitä neuvolasta annetaan niin otetaan vastaan.

Ens viikonloppuna taas olis pitempi ajelu eessä kun suunnistetaan Liperiin kattoo milltä se meijjän tuleva koti siellä tällä hetkellä näyttää. Niin ja tietty pitää poikaa ukille ja mummollekii käyvä taas näyttää, miten on kasvanut. Pitääkin ottaa turvakaukalosta se supistaja pois kun herra alkaa olla jo sen verran iso, ettei se aja asiaansa enää. Saa nähhän miten kauan se sopii ees tuohon kaukaloon...

Päätin, et mennään neuvolaan taas vasta sitten 3kk kohdalla. En oo niin innokas tietää virallisia mittoja. Kyllähän tuo tuntuu kasvavan kun miusta vaatteet vaan kutistuu päivä päivältä. 60cm tuntuu jo kestojen kanssa aika nafteilta. Eli taas jää pitämättä osa kun herra kasvaa niin käsittämätöntä vauhtii.

Meilläkin suosikkipaikka pikku herralla on hoitopöytä. Siinä kyllä ollaan aina hyvillä mielin ja viihdytään pitempäänkin. Niin ja siinä on kiva pissata lattialle tai vanhempien päälle kun on ilman vaippaa. On tullu noita kakkavahinkojakii siinä kelliessä muutamaan otteeseen. ;o)

Mutta nyt taidan palata tenttikirjan pariin....

Sonteri ja Miska 9vko+4pv

Vierailija
2/14 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoittanut kun kerran poikani syntymän jälkeen, olen laiska kirjottelemaan vaikka haluaisinkin kirjotella mutta sitäkin enemmän luen muiden turinoita! poika on nyt 7 viikkoa ja hyvin on mennyt, yöllä heräilee syömään noin neljän tunnin välein, alusta saakka herännyt pari kertaa yössä joten ihan hyvin ollaan saatu nukkua. Iltaisin on itkua ja huutoa, välillä ei meinaa tulla loppua eikä mikään meinaa kelvata mutta viimein nukahtaa ja sitten nukkuukin monta tuntia. Päivälläkin nukkuu parhaiten sillon kun työntelen vaunuissa, jopa ihan monta tuntia putkeen ja kun herää niin ruokaa saatava sillä sekunnilla!! Neljän viikon ikäisenä alkoi hymyilemään ja nyt viime päivinä alkanut jutustelemaan. Kasvaa kyllä hurjaa vauhtia, vaatteet tuppaa jäämään pieniksi liiankin nopeasti, mutta onneks oon innokas ostelemaan vauvan vaatteita niin mua ei haittaa et pääsen shoppailemaan lisää :) On se ihanaa vaan touhuta muksun kanssa kaikkea, liikutaan joka paikassa niin paljon kun mahdollista ja itsekin oon voinut tosi hyvin, tunti synnytyksen jälkeen olin jo valmis lähtemään kotiin, heh!

Voi kun kaikki heinäkuiset jaksaisi vielä vaan kirjotella! (myös minä..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oteta kuin neukan rokotteet!

Huoh, tänään pitpisi mennä salille, on jääny niin vähiin toi kuntoilu kun vaan voi..viime viikko meni järjestäessä ristiäisiä! Ja kaiken lisäksi laiskuus on ollut huipussaan ;( Joskohan nyt sais innostuksen taas korkeemmalle!!? Ens viikolla ajattelin aloittaa Paikkareissa jos neukan tätsyllä ei ole mitään vastaan! Ihan kotona ajattelin pisteillä, joskohan niin saisin tuota herkuttelua kuriin?? On taas mennyt ihan mahottomuuksiin tuo namin yms syönti!!

Mulla alkaa sit menkat :( Toivoin kovasti että piikki ois pitkittänyt niiden tuloa, mut ei, nyt on valunu rusahtavaa vuotoa toista päivää :(Akais sit kunnolla jos meinaa!

Mites muilla, joko menkat alkanu??

Torstaina pääsis taas neuvolaan rasmuksen uusimpia mittoja hakemaan =) On kasvanut paljon! 60cm vaatteet pääsääntösesti käytössä, muutamat 56cm käy edelleen.

Nyrkki on lyötynyt meidänkin herralta, imee lutkuttaa sitä naama irvessä =) Ei oikein hyvälle maistu, mutta pitää silti vaan imeä =) Suloa!

Kamalasti juttelee varsinki siskolle!

Käytättekö muut pyllyrasvaa? Meillä ei ole käytetty laitokselta tulon jälkeen rasvaa, toisinaan laitan öljyä kylpyveteen ,mutta harvoin sitäkin! On siisti iho pikkuisella! Edelleen on muutama hormooninäppy, mutta jospas nekin häviäisi kohta!

Joo, mutta nyt mentävä kampaamaan naama niin ilkee salille lähtee rehkimään ;)

Mukavia syyspäiviä kaikille!

t&r

Vierailija
4/14 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tulee harvemmin kirjoiteltua kun enemmän kirjoittaa sinne heinisten yhteisöön.

Meillä on muutama yö mennyt jo paremmin. On siis nukuttu yli 2h putkeen. Joskus jopa 3h. Ulkona päivisin poika nukkuu makeasti 4 tuntiakin. Välillä alkaa ihan tuskastumaan, kun ei saa nukkua, mutta pitää vaan muistaa et tätähän se on.

Mä en oo hirveästi rasvannut pyllyä. Peppu on ihan siistissä kunnossa. kerran tulu etupuolelle näppyä, luulisin et iho rewagoi pesuaineeseen tai johonkin. Silloin käytin ceridal öljyä.

Peppu siis siisti, mutta naama on huonossa kunnossa. Iho ei ole ollenkaan sellainen pehmeä ja sileä, vaan punainen ja röpelöinen. Ja nyt korva on ihan järkyttävän näköinen. tänään kerhossa yksi äiti sanoi et heillä oli ollut ihan sama juttu, ja sitä pitää vaan rasvata. korvanlehti on ihan hilseilevä ja iho on kuiva ja kamalan näköinen. Ja taitaa sitä kutittaakin kun poika sitä raapii. Pitää torstaina vielä enuvolassa kysellä enemmän.

Meillä kans ei enää 56cm mahdu päälle. Tänään just kävin noi 68cm vaatteet läpi, et tiedän mitä on valmiina. Mä olenkin keväällä ostanut ihan tajuttomasti vaatteita ja tuntuu, et niitä on todellakin ihan liikaa. kuten näitä pieni 56-62cm. Mulla on oikeastaan kaikki 80cm asti hankittuna. yritin laittaa kaikki laatikottain et sit vaan otan suoraan käyttöön.

oasis ja poika 5vk 3pv

Vierailija
5/14 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hetken istahtaisi ja kuulumisia kirjailisi. Kasvaa kovasti tuo poika; 70cm vaatteet pääosin käytössä. Mittoja en tiedä kun 6 viikoisena viimeksi oteiin ja seur. kerran vasta 3kk neuvola. Mutta kasvaa kohinalla ja kaksoisleuka huomatiin eilen;)

Kestoilla mennään täälläkin ja kivaa puuhaa se on, suosittelen. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen tapaus on, ei vaivoja siis. Nyt alkaa hiukka tulla tuota rytmiä tähän päivään ja se kovasti helpottaa kun voi vähän ennakoida asioita, unia jne. Rintamaito riittää joten sekin ihana asia. Nyt on niin hyvä vaihe menossa tässä perhe-elämässä että lisää lapsia- ajatukset valtaavat mieleni yhä useammin... mutta miehen mieltä ei...

G: Rotarokote: ei otettu koska niin sikahintoja kiskovat että periaatteessa en viitsi maksaa.. vaikka jos virus iskee niin kyllä harmittaa, tiedetään..

G: Menkat: ei ole näkynyt.

G: Rasvaa käytän silloin tällöin takapuoleen. Kasvoissa meilläkin hormoninäppyjä. Kylpyyn poika pääsee vain harvoin kun käytän suihkussa koska niin paljon nopeampaa ja helpompaa ottaa yhdessä suihkuun.

Kiva oli kuulla Oasiksen kuulumisia; olenkin miettinyt sinua että mitenkä pärjäät yksin esikon ja uuden tulokkaan kanssa mutta ilmeisen hyvin. Hattua nostan.. vaan taitaa olla asennekysymys kun tuo puolisko on olemassa niin tuntuu ettei pärjäisi yksin mutta toden tullen pärjäisi varmaan. Silti nostan sinulle olemattoman hattuni silkasta kunnioituksesta..

Meidän pikkumies löysi eilen heiluvan nyrkkinsä ja voi sitä ihmetystä kun suorastaan jähmettyi ihmettelemään että mikä vilahti.. ja me riemuissaan ihailemassa..

Juu eipä muistu muuta kun mukavaa viikkoa kaikille ja edelleen huhuilen kaikkia muutamalla rivillä ilostuttamaan kanssasiskoja..

Persilja ja Luca 2,5kk

Vierailija
6/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo aiemmin sanoa, että kivoja nimiä heinävauvoilla! <3 Meidän tytöstä piti yhdessä vaiheessa tulla Arianna eli aika lähellä Riannaa olisi ollut...

Meilläkin nyrkit kiinnostavat myös makumielessä eivät pelkästään ihastelu. <3 Välillä lähes koko nyrkin koittaa suuhunsa tunkeaa.... ja näyttää maistuvan! :o) Helpommin tietysti menevät pikkukädet suuhun, kun tuttia ei syö vieläkään.

Nyt on nukuttu pari yötä paremmin. Viime yönä esim. ensin nelisen tuntia sitten ruokailu/vaipanvaihto/ruokailu/röytäytys ja taas nukuttu nelisen tuntia.. Taitaa rokotevaikutus helpottaa... onneksi! :)

RasvaG: Rasvan/öljyn käyttö on vähän vaihtelevaa, jos peppu punoittaa käytetään rasvaa, muuten öljyä muistaessa/jaksaessa. Meillä käytetään puhdistuspyyhkeitä, jos pesuun ei mahdollisuutta ja ne tuntuvat ärsyttävän neidin ihoa jonkin verran. Terveydenhoitaja kehui viime käynnillä moneen otteeseen tytön ihoa, kun ei löytänyt näpyn näppyä tms.. Hormoninäpyistä päästiin eroon useampi viikko sitten.

MenkkaG: Välillä on tullut pisara veristä vuotoa, mutta olen laskenut sen jälkivuodon piikkiin... koska on niin vähäistä, tullut yksittäisenä päivänä ja liian tiheään ollakseen menkkakierron mukainen.

Oasis: Hyvä, että joku muukin on sortunut liikashoppailuun. :) Meillä on varsinkin kokoa 62 liikaa. Ensi kesäksikin olen jo shoppaillut vaatteita, mutta 68 koosta alkaen varsinkin bodyosasto on vielä puutteellinen.

t. Mirla & Aurelia (tasan 10 vkoa)

Vierailija
7/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun kiva, että täältäkin taas löytyy elämää!

Meillä menee Venlan 2 kk kanssa tosi hyvin! Mitään vatsavaivoja ei ole ollut enää viikkoihin. Ja tyttö syö hyvin ja nukkuu hyvin. Heräilee n. 3 kertaa yössä syömään. Tai se vika kerta on jo oikeestaan aamulla klo 6-7. Mutta sitten vielä jatketaan unia klo 8 asti. Mä oon oikein laittanu nykyään kellon soittamaan klo 8. Kun yhtenä aamuna oikein pelästyin, ku oltiin nukuttu klo 10.20 asti.

Paljon lenkkeillään vaunujen kanssa ainakin kerran päivässä. Sitten olen iltasin käynyt vielä sauvakävelyllä ja lattarijumpankin olen aloittanut.

Menkat: Tätä varten oikeastaan taas palasin linjoille, kun mulla on jälkivuoto loppunut jo muutama viikko sitten. Jälkitarkastuskin on käynyt ja kaikki ok. Mutta 2 ja puol viikkoo on nyt taas vuotanut. Ja oon tullut siihen tulokseen, että ovat varmaan kuukautiset kun vuoto on veristä. Ja menkkakipujakin on ollut. Mutta kivut on ihmeelliset, kun yleensä kipua esiintyy mulla vaan ekana päivänä, niin nyt on välillä hyvä ja taas parin päivän kuluttua alkaa sattumaan tosi pahasti. Ja hei toi kesto!!! Nyt siis vuotanut jo 2 ja puol viikkoo!! Onkohan tää normaalia???? Osaatteko yhtään sanoo? Pitää varmaan kysästä neuvolan tädiltä, kun mennään perjantaina 2 kk neuvolaan.

Voiteet: En oo kayttänyt mitään voiteita. Paitsi kylvyn jälkeen, kun vauva kellii viltillä niin oon perusvoidetta tai öljyä levittänyt. Lähinnä niinku " ohjelmanumerona" . Iho on hyvä ja pehmeä. Hormooninyppyjä oli tossa 1 kk iässä kasvoissa aika paljon mut nyt ne on pois.

Tosi kiva lukea teidän kaikkien tuttujen kuulumisia!!

beebebeebe

Vierailija
8/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ota rokotusta - perusrokotteet riittävät!

Ensi viikolla 2 kk neuvola - silloin saadan uusimmat mitat, mutta viimeksi oli jo 61 cm ja 6-kiloinen vonkale (53,5 cm ja 3880 g lähtömitat). Epäilen, että edelleen kasvaa kivasti, kun vaatekoko on 68 cm. Tosin nuo 68 cm vaatteet ovat osittain kestovaippojen vuoksi hyvin istuvia!

Kestoihin siirryin vauvan ollessa 5 viikkoa. Jotenkin aattelin, että nyt joku " luonnon ystävä" -kampanja pystyyn. Samalla säästyy vähän rahaakin ja vaipparoskaa ei meiltä sitten tule! Tätä ajattelua olisi voinut harrastaa jo ekan lapsen kohdalla, mutta silloin ajattelin kestoista, että on niin vaikeaa, kun mistään ei mitään ymmärrä. Nyt siis kolmannen kohdalla kestoillaan. Tulevaisuudessa on haaveissa vielä yksi lapsi (minun haaveissa, ei miehen...), jolle sitten säästetään vaippoja! :)

Me emme myöskään rasvaile vauvan pyllyä eikä kyllä mitään muutakaan. Iho on pysynyt siistinä, joten eipä siihen viitsi koskea. Käydään vauvelin kanssa vähän vuoroin kylvyssä ja suihkussa. Eilen oli suihkun vuoro ja köllöteltiinpä saunassa hetken aikaa. Meillä saunotaan aika miedoissa olosuhteissa yleensäkin, mutta sitten vielä ovea auki ja löylyn heitto seis, niin vauvakin pääsee vähän lämmittelemään.

Menkkoja ei ole, enkä niitä toviin vielä odotakaan. Ekan jälkeen alkoi vauvan ollessa 4 kk ja toisen kohdalla vauvan ollessa 7 kk.

Tosi kivaa on ollut katsella taas pientä vauvaa. Ihanaa halailla vauvaa, kun se on jotenkin niin " pehmoinen, ihana" jne...

Hyvää viikon jatkoa!

Vierailija
9/14 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jäänyt tämä kirjoittelu kokonaan, enää kun ei odota sitä synntytystä =)

Mutta, kiva lukea teidän kuulumisia.

meidän Jaako jo siis 9,5vko ja aika tuntuuu menevän tosi nopeesti.

jaako on erittäin helppo vauva ollu koko ajan ollut. ei kitise eikä natise, muuta kuin ruokaa halutessaan pientä kihnutusta pitää. yhtä helppo hoisettava kuin siskonsakin olleet. en siis valita pienistä itkuista, ystäväni 4kk tyttö huutanut koko ikänsä, siihen nähden koen meillä olevan luksusta...

Jaako on aika potreva poika, painoi 6vkon ikäisenä yli 5 kiloa ja pituuttakin oli jo57 cm. iso minusta kun aina lapseni olleet sirppanoita pieniä. ja verattnua kun ystävä sai viiko sitten pojan 4680g ja 55 cm, oli se jo lähes Jaakon kokoinen =)

imetän vielä Jaakoa ihan ilman korviketta. Jotenkin olen tyytyväinen kun kaksi kk.ta imettäny, ja maitoa tulee, tyttöjä en ole kuin sen 2kk, ja Jaako taitaa saada enemmän aikaa jos hyvin käy. mut en ota paineita imetyksen suhteen, sitä tulee jos tulee, tai tuleehan sitä mut et riittäkö? enkä aio väsyttää asialla itseäni tai lasta nälässä pitää.

Meillä oli viime yö ennätys unien osalta, Jaako veteli 7,5 tuntia yhteen putkeen, söi ja jatkoi unia 5 tuntia. mosta kertaa mietin siinä valisä et onko kaikki kunnossa. mut kaikki hyvin, poika vain antoi nukkua, jos äiti oois tajunnu nukkua kun ois saanu =)

nyt on viikko ollut helppoa nukuttaa laittaa vaan sänkyyn ja poika summistaa silmänsä ja nukkuu. toivottavasti jatkuis näin. sitä enne oli aina vieressä ja keinuteltava pitkä tovi et nukahti.

niistä menkoista. Mulla oli jälkivuoto 1,5vko (uskokaa pois vaan ) ja nyt ollu jo kolme viikkoa menkka kipuja mut menkkoja einäy. alamaha turvonnu ja näytän kuin viimeisillä ois =(

kysyin jälkitarkastuksessa pari viikkoa sitten onko normaalia, ei siihen oikein saanu vastausta...

Kun olen jopa särkylääkettä ottanu kipujen takia. jos ei kohta helpota, on pakko mennä uudestaan ja tivata onko normaalia.huolettaa et jotain jääny tai mitä lie sitä voi ollakaan ?

Jaako on kova poika hymyilee ja kikattaa ääneen jo kun hoitopöydällä kysyy et tuliko kinappia (tarkoittaen sinappia)- se on siitä niin hauska sana.

on tää mukavaa kun on poika kahdent tytön jälkeen. monesti miehelle tuumailen et ajattele meillä on poika, kun se tuntuu vieläkin vähän oudolts et poika tuli, kun miellähän oli kaksi ultraa näyttäny kolmatta tyttöä, mut poika yllätti. mut yllätys on ollut ihana.

mutta nyt tämä äiti nukkumaan, poika kun nukku jo pitkiä yöunia, se on ilta 9 kun menee nukkuu. aika rytmiin menny illat, et osaa suunnitella miten nukkumiset menee.

mukavia vauvan tuoksuja kaikille.

nautitaan vauvoistamme, vaikka varmasti moni väsyy ja on itkuisia päiviä tai jopa viikoja, mut nää pakkaukset on silti sen arvoisia et niistä saa nauttia,, pienistäkin hymyistä kirkastuu monen vanhemman päviä

korasa ja Jaako

Vierailija
10/14 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käytiin tässä aamutuimaan treenaamassa koirien kanssa agilityä kun Rianna nukkuu aamupäivisin niin hyvin. Eilen oltiin treenaamas viestiä.

G.ei ole menkkoja tääl onneksi vielä näkynyt

G. meillä ei myöskään rasvata. pari kertaa on öljytty jalat ja kädet silloin pienempänä kun iho kuoriutui, mutta tosi hyvä iho on nyt.

Meillä 62cm vaatteet käytössä mut osa 68cm jo myös. Käytiin just shoppaa tytölle lisää 68cm vaatteita kun niitä ei oikein ollut. Isommillekkin piti ostaa vaikka mitä ja nyt onkin kaikilla taas uusia vaatteita.

Uskomaton kyllä tämä meijän tyty niin jaksaa olla mukana meijän koiraharrastuksissa ja hyvin viihtyy. tottunut mukana olija. joko liinassa tai sitten kopassa nukkumassa. tai liinassa hereillä.

kamla sade just alkoi, pitääkin lähteä päiväkodille päin hakemaan isommat sieltä ja sit kauppaan.

Liipe ja tiitiäinen 2kk

Vierailija
11/14 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat koisaa; toinen terassilla ja toinen yläkerrassa joten koneella hetki. Eilen oli sellainen päivä joka ei kuulu sarjaan " päivääkään en antaisi pois" .. siis esikolla oli niin megauhmapäivä että noin kuudennen uhmakohtauksen aikana kun laskin sen kuudennen kerran tuhanteen etten räjähtäisi niin eka kertaa kävi mielessä että miten jaksan/pärjään kahden kanssa kun mieskin aloittaa taas työmatkat ja tulee talvi ja valivali. Mutta sitten taas tämä aamu on menny loistavatsi. Oltiin kyläilemässä ja leikit on sujunu kun tanssi ja ovat vielä yhtäaikaa nukkumassakin joten hetki omaa aikaa. Näin ne päivät onneksi vaihtelevat ja äidin mielialakin.

Me aloteltiin eilen perheuinti. Luca oli aivan ku ois ennenki uinu. Rauhallisesti katseli vaan eikä yhtään ollut peloissaan.Ihan kiva kun kokeiltiin myös esikon kanssa mutta oli huutoa ja pelokkuutta alusta loppuun saakka joten ei tullut sievistä hänestä ei.

Lucan suurin huvi tällä hetkellä on lutkuttaa nyrkkiä ja hurmata hymyllä kaikki näkökenttään osuvat tutut ja tuntemattomat. Ja välillä hörähtää ääneen ... ja pelästyy itekin että minustako tuo ääni lähti. parina viime yönä tullut jo 5 h eka unipätkä joten olen saanut jo nukkua pitempään mutta jotenkin olen väsyneempi kun ennen ja päänsärky jokapäiväinen vieras.. Mutta ei valitella, elämä on hyvin tässä ja nyt.

Viikonloppuja toivottelen, Persilja

Vierailija
12/14 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis 2kk neuvola ja ikää 9+2 =)

Pituus: 60,3cm (51cm)

Paino: 6220g (3680g)

pipsa: 41,0cm (36cm)

Kasvu tosi tasaista, kauniisti omalla käyrällään kasvaa! Ihan tisumaidolla ollaan pärjätty onneksi edellee!

Viime yönä taisi tilailla lisää maitoa kun söi eja 4h pätkä, loput oli 2-2,5h, kerkesi siis 4kertaa tankata viime yönä.

Kahtena päivänä on jopa nukkunut pidemmät unet ja ulkona vaunuissa sellaset 2h, jospas nyt taas saatas ne pidemmät päikyt käyttöön!!

Ihana hymypoika on!

Itsellä alkoi kuin alkoikin ne menkat, saa nähä kauanko kestää?? Johan nuo on 6päivää valuneet..

Miekkonen kävi tänään ostamassa poitsulle lekurireisullaan lyhythihaisia bodeja, nuo pitkähihaiset t-paidat kun ei oikein pysy tuolla housussa niin meinaa napa pieneltä paleltua!

Mitäs teilä on yölä vaavilla? meillä yöhaalari, sukat ja tykkään laittaa tumput käteen, sit peitto päällä, eilen laitoin ihan kunnon peiton, tähän asti on ollut vaan pussilakana.

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille! Tänne luvattu ainaskin sadetta huoiseksi :( Tänään onneksi tuakosi edes sen verran et sain siivottua.

Moro! T ja R 9+3

Vierailija
13/14 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Pääsin lainaamaan kaverin nettiä, joten pinoudun pikaisesti.

Riannalla oli eilen 3kk lääkärineuvola:

pituus 58,8

paino 5705

Kaikki ne refleksi ym. kokeet olivat hyvät.

Kovasti ihmetteli lääkäri sitä, että a) nukkuu yöt klo 19-8tai9 aamulla heräämättä, b) iltahuutaa klo 16 eteenpäin 1h-3h ja c) kampeaa istumaan ja haluaisi lähteä jo liikkeelle.

Ei se oikein osannut sanoa mitään tuon iltahuudon tiimoilta, kysyi vain, että jaksetaako vielä yrittää. Sanoin vain, että tottakai, eihän se mitenkään raskasta ole, koska esikoinen oli ihan samanlainen.. Ja kun esikoinen (2v) on jo niin kovin omatoiminen leikeissään ym, niin ei se yksin olo iltaisin lasten kanssa mitään kamalaa ole :0).

G: Mulla on yhdet mekat tulleet jo, ja seuraavat varmaankin kohtapuoliin tulossa... blääh...

G: Mä käytän hyvin harvoin rasvoja, lähinnä vain Natusanin talkkia.

Meillä käydään kylvyssä joka päivä tai vähintään se joka toinen päivä. Kun saatiin terkalta lupa kaksi kuukautta sitten, niin kylpyhetkistä onkin tullut ihana yhdessäolohetki. Rianna tykkää tosi paljon kylpeä kylpyvaahtovedessä, ja tukan pesustakin tykkää kovasti. Pakko sitä tukkaakin on Natusanin laventelishampoolla pestä, kun se ulottuu jo hartioille saakka!!! Esikoisella oli samanlainen tukka, eikä se edes lähtenyt pois missään vaiheessa. Vaaleni vain mustasta ihan vaaleaan.

Meillä ei ole ollut mitään ihoongelmia (ainakaan vielä!).

Semmoista täältä Etelä-Savosta tällä erää.

heather, neiti-nessukka 2v ja Rianna kohta 3kk

Vierailija
14/14 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan heinäkuisille!!!!

Ollaan aamulla lähdössä taas ajelemaan Itä-Suomeen mummolaan. Oottelen tässä isäntää rapujuhlista. Miska-poika tuhisee tyytyväisenä tuolla sängyssään. Yleensä iltaisin on huutoo siinä 20-21, mut nyt varmaan äippää armahti ja meni vähillä huudoilla nätisti nukkumaan jo klo 20. IHANAA!! Sai rauhassa katella töllöö ja ei tarttenu potee pahaa mieltä yksinään toisen huudoista.

G: Menkkoja ei oo kuulunu ei näkyny. Menkkamaisia kippuja on kyllä ollu alavatsalla ja ristiselkä kipee kans. Saas nähhä millon tulee vai tuleeko ollenkaan kun me elellään ilman ehkäsyä. Eli seuraava saa tulla vaikka heti, jos on tullakseen ;o)

G: Meillä erittäin hyvä ihonen poitsu ollut jo syntymästä. Ei siis tartte rasvojen kanssa läträtä. Joskus kun pylly punottaa kestojen jäljiltä niin pikkasen oon sipassu. Kylpyvedessä tilkka Natusan-öljyy ja se riittää muulle kropalle. Hormoninäppyjä oli sillon 1kk molemmin puolin, mut sillonki aika vähän. Nyt ei niistäkään oo enää jälkeekään.

Varasin tänään neuvolankii 3 viikon päähän kun pieni mies on tasa 3kk. Sit saa taas tietää viralliset mitat. Tuntuu tuo kyllä kovasti kasvaneen. Ihanen aurinkoinen pieni mies meillä on. Päivät on vielä vaihtelevia, mutta perusrytmi on kyllä tässä jo kohta kuukauden verran ollut.

Meillä Miska on kova poika pissaamaan äipän päälle hoitopöydällä. Taas melkis joka kerta kun herraa siinä hoitelen niin alkaa suihkulähde pulputa. Taitaa olla kiva tehdä äitille kiusaa. Mutta ihan myyty olen kyllä meijjän pienelle ja kyllä sen hymy valaisee harmaimmankin sadepäivän. Kyllä tää äitinä olo on ihanaa, varsinkin kun on noin perustyytyväinen lapsi. :o)

Piti käydä ruokkimassa herraa välillä. Sinne se sit taas jäi jatkamaan uniaan masu täynnä ;o)

Nyt taidan itekin siirtyä höyhensaarille, et jaksaa aamulla lähtee ajelemaan.

Sonteri ja Miska 10vko+1pv