Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne joilla huono hemoglobiini help???!

08.09.2007 |

Mulla oli viimeks neuvolassa toi hemppa 105 ja terkkari sano et JOS musta tuntuu niin voisin syödä rautaa. Ostin obsidania ja olen ottanu sitä 1 kapselin päivässä. Olen ihan umpiväsyny ja kalpea. terkkari ei neuvo siis missään ja ite pitää kaikki selvittää.

Tarvitsen neuvoja että millä saan noi arvot nousemaa?? Pitääkö mun alkaa iltasinki ottaa tota obsidania ja ostaa sitä apteekin mehua??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota aamulla obsidan hedelmän, c-poreen, hedelmämehun tai berocc-poreen kanssa, niin imeytyy parhaiten. Puoleen tuntiin ei saa nauttia kahvia, teetä tai maitotuotteita, ettei imeytyminen häiriinny.

Toista tämä illalla.

Itse otan vielä päivällä lisäksi nestemäistä rautaa, joita on eri kauppanimillä. Parhaimman makuista on mielestäni ferronol. Siihen on lisätty c-ja b-vitamiinejakin ja imeytyy yleensä hyvin.

Rautapitoisuudet nousevat hitaasti. Parin viikon kuluessa pahin väsymys hellittää ja kuukauden kuluessa pitäisi olla jo huomattavasti parempi hemppa.

Kovat ulosteet tai lievä ripuli kuuluvat kuvaan, kun nauttii rautavalmisteita.

Vierailija
2/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Salus Floravital-nimistä rautamehua. Vatsani ei kestä rautatabletteja ja neuvolasta neuvoivat kokeilemaan tätä. Hemoglobiini nousi parissa viikossa 111:sta 131:een, joten mehu tepsi nopeasti eikä makukaan ole mielestäni pöllömpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittaisin (ja olen molemmissa raskauksissa aloittanutkin) yhdellä rautatabletilla. Olen myös syönyt tuota Obsidania. Ei se heti oloa pirteäksi tee, mutta kun muistaa vaan ottaa säännöllesesti, niin kyllä tuo hb nousuun lähtee.

Ja muista oikea ruokavalio.

Vierailija
4/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain hempan nousemaan jotenkuten Ferroforte-rautamehulla, joka sisältää myös b-vitamiineja. Rautatabletit vetävät vain mahan järkyttävän kovaksi, eikä hemppa nouse ainakaan yhtä tehokkaasti.

Ostin Ferrofortea luontaistuotekaupasta, jossa oli monta erilaista rautamehua (mm. Kräuterblutsaftia). Myyjä sanoi suoraan, että Ferroforte on tehokkainta :D En sitten tiedä, oliko kokemusperäinen tieto vai mistä se sen tiesi. Terkkari puolestaan sanoi, että vaikka pullossa mainittu päiväannostus on 15 ml, niin sen voi tuplata jos ei meinaa hemppa nousta.

Raudan kanssa kannattaa tosiaan ottaa c-vitamiinia ja olla ottamatta maitotuotteita, kahvia ja teetä sekä kalsium- tai sinkkipitoisia vitamiinivalmisteita. Nämä kaikki häiritsevät raudan imeytymistä.