Plumpsahtelu alavatsalla
Tää on todella hämmentävää/ärsyttävää. Mun mahassa kohdun seutuvilla hypähtelee ja plumpsahtelee ihan kuin raskaanaollessa, mutta se tuntuu vain tossa edessä, missä istukka oli. Mulla on 5,5kk vauva ja menkat päällä, hormoniehkäisy. Kaiken maailman kiusaa sitä pitää olla. Onko muilla samaa ja kai tää on ihan normaalia?
Kommentit (10)
Samaa vikaa ollut joka synnytyksen jälkeen. Nyt kolmas muksu vajaa 1v ja siis nytkin välillä iso elohiiri pompottaa mahaa. Ei aavistustakaan, mistä johtuu, mutta hyvä tietää, etten ole ainoa!
Saman jutun oon myös minä huomannu ja aattelin sen johtuvan tuoreesta raskaudesta, jospa ne elimet vielä siellä ettii omaa paikkaansa :D
Synnytyksestä melkein 7kk, niin kuukausi sitten tein varmuudeks testin kun tuntu niin hassulta. Ihan kuin olis ollu jo raskausviikolla 17 kun tunsi ensimmäisiä liikkeitä. Ajattelin jo että oon tullu hulluksi :)
samma här!! vauva on kohta 5kk ja aika alusta lähtien siis synnytyksen jälkeen tuntunu noita plumpsahuksia, kieltämättä ihan ku vauvan potkuja mahassa! ihme ilmiö!! kiva kuulla et muilla samanlaista.
ihan samanlaista täällä - olen kanssa ajatellut, että mun sisuskalut on ihan irtonaisia siellä...sohvalla kun istuu, niin mahaan saattaa pullahtaa möykky ja sitten mennä takas (jopa sisäänpäin...) HUH!
-mooli ja tyttö 4kk
Mulla vauva 5kk täysimetyksellä, eikä menkkoja ole kuulunut. Mäkin kyllä miehelle jo sanoin, että joko oon tulossa väsymyksestä hulluksi tai sitten mun mahassa on vauva! Onneksi samaa vaivaa kuuluu olevan muillakin, joten ehken sittenkään ole hullu tai raskaana :-)
Kesis
muutama kuukausi kakkosen syntymän jälkeen. Johtuu kuulemma siitä, että silloin alkaa sisuskalut (lähinnä kai suolisto) " palailemaan omille paikoilleen" . Eli ihmeen kauan ovatkin sitten mutkallaan ties missä! Tuntuvat tosiaan kuin vauvan potkuilta, mutta suolet siellä vain liikuskelevat.
Tyttö viikkoa vaille 5kk ja harva se päivä muljahtelee mahassa. Oon miettinyt minäkin, että missähän ihmeessä mun sisuskalut on oikein olleet, kun vielä 5kk jälkeenkin etsivät omia paikkojaan :)
Huojentavaa kuulla, että muilla samaa " vaivaa" .
nauroinkin miehelle, että ihan kuin vauva potkisi mahassa, vaikka todellakaan en ollut raskaana. Päättelin, et se on vain jotain hormonitoiminnan käynnistymisen merkkejä, tosin mulla ei vieläkään ole kuukautiset alkaneet kun kärsin pco:sta.