Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kivoja ja HELPPOJA täytekakkuohjeita lasten synttäreille?

04.09.2007 |

Lasten 1- ja 3-vuotisjuhlat lähestyvät, mutta olen kakkuvinkkiä vailla. Olisiko kellään tiedossa hyvää nettisivua, josta löytyisi jotain kivaa ja HELPPOA?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellapoliisin sivuja! Kakut ovat tosi hyviä ja helppojakin, en tosin ole vielä kokeillut, mutta resepteistä näin voisi päätellä.

Vierailija
2/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valmis kakkupohja kaupasta (mielestäni ne ovat tosi hyviä) ja koristele sitten hauskasti vaikka jollain netin ohjeella. Säästyy aikaa ja vaivaa ja pohja ainakin onnistuu takuu varmasti. Pohjistahan voi muotoilla sitten vaikka nallen näköisen tai vaikka linnan kun näpräilee ja ostaa paljon pohjia (hintakaan ei päätä huimaa)

Iloisia kekkereitä teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse tehty kaupan voittaa. Musta ne kaupan on ihan hirveän makuisia ja säilöntäaineita niissä on kokonaiselle pienelle kaupungille asti.

Mutta marsipaanista saa tehtyä helposti ihan kivoja koristeita peruskakun päälle. Meillä tehtiin esim. hattivatteja viimeksi 3v. kakkuun.

Vierailija
4/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse teen useimmiten kakut siten että teen tavallisen kääretorttupohjan, eli uuninpellin kokoinen levy (johon menee siis 4munaa). Ja sitten siitä on helppo muotoilla veitsellä leikkaamalla minkä muotoinen kakku tahaansa: neliö, nallenpää, autonmuoto, sydän, tähti...

Koristeluksi esim kermavaahtopinta ja lapsen nimi ja ikä nompparelleilla/metallinvärisillä syötävillä koristehelmillä +kynttilät reunoille.

Ei kannata alkaa tehdä täytekakkuvuoassa hidasta täytekakkupohjaa(joka on lähemmäs tunnin uunissa ja kohoilee keskeltä kuinka sattuu...

Kun kääretorttu pohjan tekoon menee vain 10min (+10min uunissa).

Näitä kääretorttulevyjä tarvii 1kpl, jos ei tee kovin isoa kakkua, kun sen voi jakaa keskeltä kahtia ja tehdä sillai siihen yhden välikerroksen täytteille. Jos tekee ison kakun niin 2pohjaa on varmaan tarpeen. Ja kerroksiakin saa sitten tuplasti. Kakkupohjassa voi hyvin olla leikkaus saumoja kermavaahdon alla piilossa. Ne ei haittaa kun ei niitä huomaa sieltä.