Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergisen vauvan päivärytmi

28.08.2007 |

Onko teillä jo jonkinlaista rytmiä päiväunien kanssa, kun on allerginen vauva?

Meillä on pian 7kk ikäinen tytyli, joka on melkeen

kaikelle allerginen ja imetän. Oon dieetillä, mutta silti

käytän maitotuotteita, ku lääkäri sano, ettei tartte jättää

pois. Vauva ähisee ja kitisee ja itkeekin päivät ja yöt.

Yöllä rauhottuu vaan tisulle,ku ei syö tuttia ja tätä

rumbaa jatkuu tunnin välein ja on kestänyt jo pian kolme kuukautta.

Yöunille kyllä nukahtaa jo viimeistään yhdeksältä,päiväunet nukkuu

epäsäännöllisin ajoin ja vain puolen tunnin-tunnin pätkiä.

Torstaina ollaan menossa taas lääkäriin.

Oon valmis lopettaan imetyksen, ku vaan tietäs mitä sen tilalle.

Ainaskaan maitopohjaset maissivellit ei käy.

Nan- maitoa en oo kokeillut ja tuntuu, etten uskallakaan.

Millä ootta jatkanu imetyksen jälkeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs lääkäri tuollaiset ohjeet on antanut??? Maitohan aiheuttaa useimmiten oireet, eli jos diettaat, maito, kananmuna ja yleisesti allergisoivat nyt vähintään jätetään pois. Ja kalsium plus monivitamiinit käyttöön. Kannattaa mennä heti allergologin vastaanotolle, jotta saatte reseptin erityiskorvikkeeseen ja voitte tehdä tarvittavat altistukset, jos olet päättänyt lopettaa imetykset. Jos maitopohjaiset vellit eivät käy, voit kyllä olettaa, etteivät muutkaan tavalliset korvikkeet käy ja että lapsi oireilee rintamaidollesi niin kauan kuin juot itse maitoa!

Tsemppiä selvittelyyn!

Vierailija
2/3 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt nukkuu n. 21-08, heräilee kolmesta varmaan 7-8 kertaan yössä syömään - tai lähinnä herää kutinaan mutta nukahtaa uudestaan helpoiten kun imetän... Mutta olen ikionnellinen että olemme päässeet tälläiseen rytmiin, että heräsi sitten kuinka monta kertaa yössä tahansa niin yö kestää kuitenkin tuon ajan. Päiväunissa neitimme on siirtynyt yksiin pidempiin n.1,5 h ja yksiin n1h uniin mutta tätä on jatkunut vasta muutaman viikon ja välillä sattuu päiviä että hänkin ottaa noita puolen tunnin - tunnin unia. Hän on kyllä hyväntuulinen päivisin vaikka onkin tosi allerginen. Minä olen ollut maidottomalla ja kananmunattomalla dietillä jo n. puoli vuotta (neiti nyt melkein 9kk) ja juuri selvisi että pahimmat allergiaa aiheuttavat meillä on kananmuna ja vehnä joten gluteenittomallakin olisi syytä olla. Minä olen saanut ohjeeksi että parin kolmen viikon dietillä pitäisi oireiden helpottaa jos niikseen on eli kyllä kannattaa ainakin kokeilla maidotonta diettiä kun hyviä korvikkeitakin löytyy esim. kaura- ja soijatuotteet.

Myös minä suosittelisin sinulle (kuten olen itsekin täältä ohjeeksi saanut) että etsisitte hyvän allergologin. Kyllä vauvaanne tuntuu jokin vaivaavan edelleen jos on yötä päivää noin hankala olla. Ja täytyyhän sinun saada itsekin levättyä.

Meille tehtiin keväällä maitoaltistus, jossa maitoallergia todettiin eli saamme kelasta korvausta korvikemaidoista. Ensin meillä oli Almiron Pepti, jota neiti ei suostunut syömään (ei kyllä tosiaan ole mitään herkkua...) ja se vaihdettiin Nutri-Soijaan joka tuntuu sopivan ja maistuvankin.

Tsemppiä teille allergioiden selvittelyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli

1) Jätä maitotuotteet pois ainakin koeluontoisesti (vähintään kahdeksi viikoksi). Muistathan välttää myös kaikkea, mikä sisältää maitojauhetta, maitoproteiinia, herajauhetta ja kaseiinia. Lue tuoteselosteet tarkkaan.

2) Etsi hyvä lasten allergologi joko neuvolan lähetteen avulla tai mene suoraan yksityiselle.

3) Halutessasi voit kokeilla erikoiskorviketta (esim. Almiron Peptiä tai Neocatea), joita saa apteekista ilman reseptiäkin - ovat tosi kalliita, mutta pari purkkia kyllä voi omasta pussistakin maksaa.

Meillä vauva oireili ihan samalla tavalla siitä huolimatta, että lopulta olin jättänyt omasta ruokavaliostani pois munan, maitotuotteet, kotimaiset viljat, soijan, kalan, naudanlihan ja monia vähemmän keskeisiä ruoka-aineita. Kun sitten vihdoin päätin luopua imettämisestä vauvan ollessa 6kk ja siirryimme Neocatelle (Almiron ei sopinut eikä soijamaito), poika alkoi nukkua vähintään 1,5h tunnin päiväunia, oli heti paljon iloisempi ja yöheräilyt loppuivat kuin seinään.