Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*********Yhdysnimi-visa*********

22.08.2007 |

Laitetaanpa taas pitkästä aikaa visa pystyyn. Etsinnässä on harvinainen yhdysnimi, jonka kummankin osan kaksi vikaa kirjainta ovat samoja.

Esim. IlLY-ALY.

Hauskaa visailua!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tänä vuonna, eka 2000-06

Vierailija
2/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeata nimeä ei ole vielä löytynyt. Kumpaakaan yhdysnimen osaa ei ole vielä löytynyt, vaikka kyse on kalenterinimistä. Kaksi vikaa kirjainta on kuitenkin vilahtanut yksi tai kaksi kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimmaisen äidille terkkuja ;D

Vierailija
4/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä koko ensimmäinen osa sisältyy toiseen :)

Vierailija
5/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään yhdysnimen kumpaakaan osaa. Laitanpa lisävinkki:

Yhdysnimen kummatkin osat löytyvät suomenkielisestä kalenterista. Ja ainakin toinen niistä juhlii heinä-elokuussa.

Vierailija
6/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Suvi-Tuulikki! Etsitty nimi on Arvi-Olavi. Jotenkin herttaisen vanhanaikainen. Palkinnoksi Arvi Lindin kuva nuorempana: http://www.yle.fi/yle24/arvilind/102.html.

Kiitos myös muille visailijoille. Perkaan visan jossain vaiheessa tämän päivän aikana, katsotaan tuliko uusia nimiä ja minkä verran.

Vierailija
7/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntäää, että noiden tämänpäiväisten kanssa tein kyllä työtä. Yritin hakea järjestelmällisesti heinä-elokuun nimipäivänviettäjät, joiden loppu on mainittu, mutta koko nimeä ei. Joskus visan alkuppuolella kokeilin jo ainakin Arvi-Taavia, joka on suvussani käytössä muodossa Arvi Taavi, mutta eipä silloin tullut Arvi-Olavi mieleen, toisaalta hyvä niin, niin saatiin visa pidemmäksi.

Vierailija
8/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No löytyihän sieltä jonkin verran uusiakin nimiä, hienoa!

Ainailona 1n

Arvi-Olavi 1m

Eetu-Pietu 1m

Ilkka-Mika 1m

Ilta-Marjatta 1n

Inka-Sinikka 1n

Jami-Viljami 1m

Janna-Marina 1n

Kiia-Maaria 1n

Kira-Petra 1n

Lassi-Ossi 1m

Mona-Marina 3n

Piiamaria 2n

Suvi-Tuulevi 2n

Tarja-Kaija 1n

Voisiko joku toimittaa nimet eteenpäin? Kiitos!

Vierailija
9/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on Aija-Marjatta, joten siksi varmaan hakutoiminto ilmoitti sen listalla olevaksi.

Juu, en muuten olisi sanonut, mutta sen vähän mitä ehdin visaan osallistua, niin yritin etsiä vain niitä listalta puuttuvia...

-Chey

Vierailija
10/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin Kiia-Maarian ja Suvi-Tuulevin olevan listalla ja tarkistin ja siellähän ne olivat.

Vierailija
11/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi-Tuulikki:

Uskoin Kiia-Maarian ja Suvi-Tuulevin olevan listalla ja tarkistin ja siellähän ne olivat.

Onpas kummallista. No, saattaa olla että olen katsonut huolimattomasti. En kyllä ehdi enää tänään tarkastaa listaa näin myöhään ja huomenna ollaan matkoilla, tullaan vasta sunnuntaina takaisin, Voin katsoa silloin uudelleen.

Hyvä, että te muut olette tarkkoja, Teen tämän perkuutyön käsipelillä, koska en oikein osaa käyttää noita hakutoimintoja ja luottelointeja. Mutta olisin kyllä voinut vannoa, etten nähnyt Suvi-Tuulevia ja Kiia-Maariaa aikaisemmin (nyt kun tarkisitin uudestaan eri koneella, niin kyllähän ne siellä ovat).

Vierailija
12/16 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kotona taas. Katsoin tuon peratun listan uudelleen läpi, tässä korjattu versio:

Aija-Marja 4n

Ainailona 1n

Arvi-Olavi 1m

Eetu-Pietu 1m

Ilkka-Mika 1m

Ilta-Marjatta 1n

Inka-Sinikka 1n

Jami-Viljami 1m

Janna-Marina 1n

Kira-Petra 1n

Lassi-Ossi 1m

Mona-Marina 3n

Piiamaria 2n

Tarja-Kaija 1n

Tuo Aija-Marjan puuttuminen oli oma kirjoitusmoka, olin kopioinut/lukenut sen Aija-Maijana, joka oli jo listalla.

Voisiko joku toimittaa tämän tarkastetun perkauksen listalle? Kiitos!

Niin, ja miten te muut muuten perkaatte? Ajattelin vain, että jollakin on varmaan joku fiksumpi ja tarkempi tapa kuin minulla. Minä nimittäin kirjoitan joka nimen käsin paperille muistiin ja käyn sitten uotilatripod-listaa manuaalisesti läpi. Siksi en saa myöskään löytäjien nimiä näkyviin.

Vierailija
13/16 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perkaan niin, että laitan ensin näkyviin puurakenteen ja sitten kopioin siitä nimet Wordiin. Siellä ne saa aakkosjärjestykseen, ei tosin kaikilla koneilla, mutta yleensä täältä löytyy tarvittaessa aakkostusapua. Sitten pidän auki nimet toisessa ikkunassa ja Suomen nimet-listan toisessa ikkunassa ja tarkistan. Tarkistuksen teen ihan itse eli ilman hakutoimintoja, koska ne toimivat vähän miten sattuu. Lopuksi vielä tarkistan nimet vrk:sta, kun visan tuoksinassa voi virheitäkin tulla.

Vierailija
14/16 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi-Tuulikki:

Tarkistuksen teen ihan itse eli ilman hakutoimintoja, koska ne toimivat vähän miten sattuu. Lopuksi vielä tarkistan nimet vrk:sta, kun visan tuoksinassa voi virheitäkin tulla.

control+f avaa hakuikkunan

internet explorerissa se hakee (käsillä olevasta kohdasta) ylös- TAI alaspäin ja on mun mielestä siks paljon surkeampi kuin mozilla firefoxissa.

toki IE:ssä saat sen näpyttelemällä tutkimaan koko sivun, on vaan hitaampaa.

Samoin hakutoiminto on petollinen, jos ei ole tarkkana.

esim. jos etsit mari-nimeä (surkea esimerkki ;D), se näyttää vihreetä valoa vaikkapa maria-nimen ohdalla, vaikka mari puuttuisikin. Tarvii siis kuitenkin pitää silmät auki.

mutta en luopuisi ikinä tarkistaessa (enkä muutenkaan) mozillan ctrl+F:stä. IKINÄ =)

myös mä tarkistan nimet rekkarista vielä ennen tulosten julistamista ja listalle toimittamista.

Vierailija
15/16 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo puurakennevinkki oli hyvä, sitä juuri kaipasinkin. Excelissä nimet saa kätevästi aakkostettua, voisinkin kokeilla sitä seuraavalla kerralla. Vrk:sta tarkistan nimet aina varmuuden vuoksi.

Vierailija
16/16 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus esimerkiksi, jos haussa on vaikka Ada-Maria, haku antaa ensin Aada-Marian. Mutta klikkaamalla saa uuden haun ja lopulta se etsittykin nimi löytyy. Joskus tosin näissä tapauksissa tarkistan kuitenkin käsipelillä.

Samoin Safarin haku on toiminut suht hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme