Mitä kinuskikakkuun täytteeksi?
Eli kuorrute on synttärikakkuun mietitty, haluan ehdottomasti kinuskikakun. Mutta mikä sopisi täytteeksi?
Kommentit (18)
Muistelen aina lämmöllä entisen pomoni työpaikan juhliin tekemää kinuski-mustikkakakkua! Aivan ihanaa!
Sanon siis mustikkahillo/sose :)
Omenaa voisin muuten kokeilla, mutta laitan toiseksi makeaksi omenarahkatortun, joten ei omppua enää kakun väliin.
Oliskos hullua laittaa toiseen väliin mustikkaa ja toiseen vadelmaa? Plus sitten jotain kermahässäkkää marjojen lisäksi.
Lakkahan sopii ilmeisesti hyvin kinuskin kanssa, mutta itse en tykkää lakoista yhtään =/
ap
Lisättyä sokeria iukalti. vadelmat muruiksi.
- mansikoita
- vähän persikkaa
- rahkaa
- kermaa
- vähän sokeria
Eli toiseen väliin mustikoita ja toiseen vadelmia. Marjojen lisäksi kermarahkaa kumpaankin väliin. Tuhoon tuomittu ajatus?
ap
ajattelin tehdä kookoskinuskin päälle ja laittaa väliin limevaahtoa ja vademia.
Hyvä idea tuo vadelma, mustikka ja kermarahka!
Minä vaan kyllä käyttäisin sosetta, ei ole liian makeaa, eikä tarvitse jälkeenpäin kaivella siemeniä hampaankoloista.
Mielelläni käyttäisin niitä kakkuun, ihan periaatteesta jo :)
ap
Hyvä idea tuo vadelma, mustikka ja kermarahka!
Minä vaan kyllä käyttäisin sosetta, ei ole liian makeaa, eikä tarvitse jälkeenpäin kaivella siemeniä hampaankoloista.
Mangon maussa on sen verran särmää, että se taittaa kinuskin makeutta.
No laita ne pakastemarjat yleiskoneella/sauvasekoittimella tohjoksi :)
Olisko parempi laittaa marjat sitten soseena ensin ja päälle kermarahka, vai sekoittaa kaikki täytteen aineet keskenään?
Mietin että näyttäis hienolta, kun ois kerros marjaa ja sitten rahka+kerma erillisenä kerroksena... mutta imeytyykö mustikka liikaa kakkupohjaan? Miltä rahka+kerma maistuu sellaisenaan?
Tietysti voisit laittaa sen marjasosekerroksen, ja sen lisäksi myös maustaa rahka-kerman.
Olisko parempi laittaa marjat sitten soseena ensin ja päälle kermarahka, vai sekoittaa kaikki täytteen aineet keskenään?
Niiden lisäksi kermavaahtoa, jonka joukkoon voit lisätä hieman rahkaa jos tunttu tulevan liian makea kakku.
mangoa, persikkaa tai jotain muuta vastaavaa
Joskus olen myös syänyt mustaherukka-kinuski kakkua, joka oli mielenkiintoisen makuista, ihan hyvää kyllä, mutta erikoinen yhdistelmä;)
parasta olisi sellainen, jossa omenat ovat pieninä paloina. Hieman myös väliin kinuskikastiketta "mausteeksi, sekä kanelia!
Usko mua, on tosi hyvää!!
sitruunamehua pitää vähän lisätä ettei ruskistu.
Ihanan raikasta ylimakean kinuskin kanssa.
sillä kinuski on itsessään makeaa. Itse laitan musta/punaviinimarjoista tehtyä survosta. Jännä yhdistelmä, jota kaikki vieraat ovat kehuneet.