==ELOKUISTEN la-su==
Aamupäivää!
Nukuin huonosti yön. Hikoilutti ja masu painoi sekä juoksin vessassa pissalla. Olo on kuitenkin ihan pirteä, onneksi.
Mun limavuoto vaan lisääntyy ja lisääntyy. Viikko sitten tais tulla suurin osa limatulpasta. Sellainen isohko keltainen paksu limaklöntti. Sori jos kuvasin liian tarkkaan. ;-) Alamasua myös jomottaa, mutta en tunnista selviä suppareita.
Nyt ois hyvä synnyttää, kun meidän pojat ovat mun vanhemmilla koko viikonlopun. Saadaan lapset kyllä ens viikollakin hoitoon eli se ei ole ongelma. Syntyy sitten kun syntyy...
Mukavaa viikonloppua ja supistuksia meille kaikille!!
T: Ona rv 41+1
Kommentit (21)
Mullakin olis nyt viikonloppuna lapsenhoito valmiina, joten poikavauva vois vaikka jo syntyä :) Tilattu siis huomiselle! Suppareita ei juurikaan ole ollut, polttoja selässä ja alavatsassa kylläkin aika lailla ja vuoto on täälläkin hyvin hyvin limaista. En ole pongannut limatulppaa. Uusina vaivoina on tullut iltaisin pahaolo, ei maistu ruoka ja kaikki hajut oksettaa. Ja vaikka vauva on alhaalla on närästys aika hurjaa..
Nyt siivoamaan ja ulkoilemaan. Mies ja esikoinen menevät uimaan ja mä ajattelin lötkötellä sen hetken juorulehtien parissa. Ellei sitä vaikka sais aikaa jalkahoitoon.. alanpa soitella.
Mukavia, ihania ja hirveitä supistukia kaikille!
Eilinen päivä meni varastoa siivotessa ja kaikenlaista touhatessa, ja myös sitä kivointa S:ää piti taas testata, mutta ei mitään apua mistään. :/ Mä en enää usko mihinkää uskomuksiin. :D
Mies meni töihin, tekee vähän ylitöitä nyt vielä kun voi, että olis sitte tililläkin jotain ku niitä isyyspäivärahoja pitää ootella niin kauan.
Alamahaa ja selkää särkee aika tasaiseen tahtiin, silloin tällöin muutama supistus tulee. Olis kiva tietää, että tekeekö nää kivut mitään tuolla alaosastossa, vai turhaako tässä kärvistellään. Ja että sitte ku synnytys oikeen oikeesti käynnistyy, niin saako kaikessa rauhassa ootella kotona, onko kiire vai onko TOSI kiire?! :D
Marmut & Eikka 40+6
Tänään rv 38 + 4, viisi päivää vielä sektioon. Kun ei ole synnytys vielä itsestään käynnistynyt niin toivon, että mennään suunnitelmien mukaan ensi viikko. Olen meinaan bookannut ohjelmaa koko alkuviikolle. Perjantaina sitten suuntaamme vauvanhakureissulle.
Mies inhoo, kun kerron hänelle näitä loppuraskauden limajuttuja :). Mitä milläkin vessareissulla on paperiin tarttunut. Joten ehkä parempi pitää omana tietonaan, ettei rassu vallan pyörry ja menetä ruokahaluaan:)
Aamulla kävin siivoamassa ja täydentämässä kirppariloosini, huomenna haen sen sitten tyhjäksi. Hyvin on tehneet esikoisen pienet vaatteet ja kengät kauppansa, luulenpa, että saan vaivan palkaksi liki 200 euroa (pidin loosia viikon päivät).
Huomenna on yhdet 90-vuotispäivät ja tänään suunnataan vielä appivanhempien mökille, kun mies tulee puolilta päivin töistä. Esikoinen pääsee mereen uimaan ja mies menee metsään kanttarelleja etsimään.
Gallup: onko teillä muilla ruokahalu jotenkin laantunut näin viime metreillä? Itse syön normaalisti kuin hevonen, mutta nyt maistuu vain tietyt ruoat ja nekin vain pieninä annoksina. Ei ole varmaan mahassa enää tilaa millekään rekkamiehen annoksille, vauva meinaan täyttää koko vatsan. Hyvä niin, enää en kiloja kaipaa. Alusta tullut 15 kg, olen ihan tyytyväinen vaikka kuulostaakin aika paljolta, mutta esikoisesta tuli 20 kg!
Viikonloppuja!
Täälläkin olisi viikonloppuna hyvä aika synnyttää kun ei tarvitsisi miettiä miten esikoinen pääsee kouluun tai koulusta kotiin jos ollaan synnärillä juuri silloin. Muuten ei niin väliä ainakaan tänään syntyä kun on illalla yksi illanvietto johon haluan mennä. Eilen olin juhlissa ja kivaa oli vaikka kotiin päästyä oli selkä todella kipeä.
Muuten ei mitään. Väsyttää vietävästi kun tuli valvottua mutta yöllä en joutunut juoksemaan kertaakaan vessaan. Anopin synttäreille pitäisi lähteä kohta. Lapset tossa tappelevat keskenään vaan en nyt jaksa oikein välittää. Vatsavauva on taas varsin hiljainen. On vissiin väsynyt hänkin. Niin ja mullakin närästää vieläkin ihan vietävästi.
Eipä muuta kuin odottelua koska tässä itse kukin päästään nyyttiä hakemaan. Synnytys täälläkin mietityttää että osaa ajoissa lähteä jne. Vaan eiköhän se sitten suju kun aika koittaa.
aliisa ja ylläri rv 39+5 (la 20.8)
Synnytystä odotellessa..
Kävin tänään äippäpolilla tarkastuttamassa, että onko tuo mitä lorahtelee jo lapsivettä vai mitä. Valkovuotoa oli. Jännä että sitä sitäkin voi valua niin että on pakko koko ajan sidettä pitää. Toisaalta ihan hyvä että ei ollut vielä lapsivettä, kun ei ole niitä kunnollisia supistuksiakaan. Kätilö sano että jos olisi oikeasti ollut sitä vettä niin olisivat ottaneet osastolle tarkkailuun tulehdus vaaran takia. Siellä sitten olisi odoteltu luonnollista käynnistymistä jollei tulehdusarvot olisi alkaneet nousta. Paljon mieluummin kulutan aikaani täällä kotosalla. Vaikka aika hitaastihan se täälläkin tuntuu kuluvan..
Närästystä löytyy täältäkin, mutta ruoka maistuu kuitenkin hyvältä.
Eikä aina muista että pitäisi syödä vain pieniä annoksia kerrallaan.. Tänäänkin oikein santsasin äitini tekemän makaronilaatikon kanssa ja nyt sitten kaamea närästys, mitäpä muuta. Oma vika.
Nyt olisi joo viikonloppuna hyvä aika vaavan syntyä. Mies voisi jäädä sitten maanantaista isyyslomalle ja olisi tuo isompien hoitokin niin helppo järjestää. Mutta jotekin tuntuu, että eipä taida vielä tulla.. Olen vaan niin kamalan malttamaton, kun meillä nämä kaksi isompaa tulleet jo ennen la:ta ja tämä nyt sitte antaa odottaa itseään.. Niin no tänäänhän se vasta tuli täyteen se 40 viikkoa (poks poks), mutta kuitenkin.. Odottavan aika on vain niiiiiiiiiiin pitkä!!!!!!!!!!
Supistuksia kaikille!!!!!!!!
pönttö-örvelö 40+0
pieni tyttömme syntyi 15.8 klo 7.00 3200 ja 48cm!illalla supisteli kipeästi mutta välit olivat 15-20 minuuttia kuitenkin niiiiiiin kovia että aika varma jo olin lähdöstä...ukon soitin kotiin auton laitosta ja äidin meille puolilta öin lapsien vahdikisi ja läheyttiin kävelylle kyytiä vastaan...oli alkamassa oikein kunnon ukonilma ja taivaalla kaukana rytisi ja paukkui.autossa tuli yksi tosi kipeä supistus ja tiesin jo ettei turhaa lähetty...sairaalalla kätilö sanoi että ei ole kun juuri kahdelle sormelle auki eikä synnytys oikeestaan edes käynnissä mutta käyrillä supistukset koveni ja olin jo tosi kipeä sain peräruiskeen ja piikin jotain kankkuun ja miehen kanssa rentoutumishuoneeseen josko ois saanu nukuttua mut ei toivookaan supistukset oli tajunnan vieviä ja pääsinkin altaaseen missä en kauaa voinu ollakkaan ja sit saliin...kohdunkaulanpuudutuksen laittoivat mistä ei mitään hyötyä ei myöskään niistä mitkälie rakkulat ovatkaan joten piti vaan koittaa ilokaasulla mitä en osaa oikein ottaa...sitten alko ponnistus ja typy jäi päästä kiinni missä jumitti pitkään ja olin varma että kuollaan molemmat..itkin ja huusin kun supistukset niin sattu eikä ponnistuttanut yhtään ja olin aivan poikki lopulta leikkasivat viillon ja jaksoin ponnistaa tytön ulos!kauhean kipeä synnytys ja taisipa todella jäädä viimeiseksi...kun niin luulin että kolmas olisi helpoin...ihana typy on<3<3<3<3<3<3<3<3<3tsemppiä kaikille ja onnea vaavinsasaaneille
Aika hurjaltahan tuo kuulosti, mutta onneksi kaikki päättyi kuitenkin hyvin!!!!!!!!!!!!
Päivitin esittelypinoa, jossa toivottavasti on uusien vauvatuneiden tietoja. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11058095&p=1&tm…
Paljon supistussäteitä kaikille niitä toivoville!! Monella on jo kunnioitettava kasa raskausviikkojakin, joten jotain voisi jo tapahtuakin.
Västis ja poika
Hei kaikille ja paljon onnea kaikille jo vauvansa saneille ja onnea muille tulevaan koetukseen.
Meille syntyi pikkuinen tytttö laskettuna päivänä 11.8. Tyttö painoi 3145g ja oli 49 cm pitkä ja päänympärys 33cm.
Synnytys meni melko nopeasti 4h oli kyllä kivuliaita supistuksia, jonka jälkeen menin synnytysaliin , jossa sain epiduraalin niin loppu 3h olikin lähes kivutonta, kätilö oli mukava ja kaikenkaikkiaan jäi synnytyksestä ihan hyvät muistot, vaikka tikkejä sainkin ihan kiitettävästi. Sanoivat että nopeasti meni ensisynnyttäjäksi.
Mulla heikkeni ruokahalu noin paria vuorokautta ennen synnytystä, ja onneksi heikkeni, koska supistusten alkaessa kipeiksi sain oksentaa aika rajusti, jonka vuoksi en sitten salissa saanut edes ilokaasua, mutta en olis kyllä sitä tainnu tarvitakaan.
Tsemppiä kaikille!
Tervesin Minttu ja Typy
Taysissa synnyttäneet, mikä on tilanne ollut vuodeosastoilla, löytyykö kaikille paikka, vaiko pitääkö olla käytävillä...
Rv. 39+1, eikä vieläkään sen kummempia tuntemuksia...
Pikaisesti ruuanlaiton ohessa (juu, tänään ekaa kertaa meikä tekee lounasruokaa... aivan rutiinit hukassa!) onnittelen siis Elokuista ja Mintiä, ja kiitän Västistä, joka näkee hirmuisen vaivan ja käyttää kortilal olevaa aikaansa päivityksiin. ELi kiitos kaunis!
Ja takaisin tortellinikattilan ja soossin ääreen...
Vitanova ja Samuli 6pv, ihan rauhassa kaksin kotona
Olin ulkona istuttamassa pensaita ja ei mitään tuntemuksia. Pari mahan kovettumista tuli, ei muuta. Tää vauva siis viihtyy masussa. Aikaisemmat ovat tulleet masusta pois ennen laskettua aikaa.
Yön nukuin taas huonosti. Oli kuuma ja sitten kolmen aikaan tuli joku närästyskohtaus. Ei auttanut kun imeskellä yölläkin rennietä. Sitten juostiin taas pissalla. Nooooh, eihän tätä odotusta ole enää kuin ihan max viikko. Äkkiä se aika menee...
Olo on muuten hyvä ja hyvin jaksan puuhailla kaikkea ym.
T: Ona rv 41+2
Ps. Olin eilen miehen kanssa kaksin ravintolassa syömässä, oli aivan ihanaa.
Elokuiselle ja Mintille onnittelut tyttöjen johdosta.
Itselle ei mitään väsymystä kummempaa. Eilen meni juhlissa myöhään eli nukkumaan pääsin vasta kahden aikaan. Ja lapset tietysti heräsi heti seitsemän jälkeen. Yöllä heräsin vain kerran kun jalasta veti suonta ihan kamalasti. Jalka on kipeä vieläkin. Synnytystä tässä nyt enää odottelee. huomen olisi laskettu aika. Ei tässä muuta voi kuin odotella.
aliisa ja ylläri rv 39+6 (la 20.8.)
18.8.07 klo 16.30 syntyi tyttönen,3760g,51cm,pipo 36cm.Kaikki meni upean hienosti vaikka olinkin yksin ja olemme jo tänään kotiutuneet!Vauva-arjen opettelua.Ja tietty neiti megasöpö :) Ja syntyi siis rv41+2.Laitan tarinan heti ensi tilassa!
MagicaL ja Neiti 1vrk
yhtenä kappaleena täällä. esikoisen syntymispäivä rv 39+3 ois ollut tänään. jotenkin tätä rajapyykkiä odotellut ja eilen jännäskin aika lailla, vaikka aika harvat ne taitaa samoilla päivillä päättää syntyä.
aamulla oli kyllä olo, esikoinen syntyi klo 10, että voi kun se urakka ois ollutkin ohi.
mutta edessä siis vielä on. päiviä jäljellä yksi tai muutama viikko kenties...
olo on kyllä tullut todella paljon raskaammaksi ihan hetkessä.ei ole kun kaksi viikkoa kun lenkkeilin ahkeraan joka päivä, ja vielä sanoin että olo on kun en olisikaan raskaana.jaksoin puuhastella koko päivän ihan hyvin, siivota, leikkiä jne jne en ollut väsynyt eikä muutenkaan kummempia.
nyt olo on ajoittain aika ilkeä.aamulla oltiin koko perhe ulkoilemassa. mies ja poika pyörillä. tuli jo olo että synnytän sillä matkalla, vaikkei matkaa ollut kun varmaan 1,5km. tuli huono olo, alamahaan koski, tuskahiki tuli pintaan jne. ei silti tarvinnut kuin 10min levätä sohvalla,olo oli jo hyvä.
nyt on alkanut myös väsymys painaa.nukun kohtalaisen ok, käännän kylkeä varmasti 30krt yössä,ja herään joka kerta,mutta suurimmaksi osaksi nukun kuitenkin.olo on kuitenkin sellainen väsynyt pitkin päivää. samaten nyt kahdessa päivässä ruokahalu kadonnut täysin, silti syön ihan kunnolla, ja tuntuu että ruoan jälkeen olen todella ähkyssä koko lopun päivää.
joku laittoikin että edelsi muutama päivä ennen synnytystä varsin ruokahaluton vaihe.
olen luonteeltani tapaus; luen ja imen kaiken tiedon,eli sama pätee synnytystä. miksi ihmeessä tarvitsee olla niin " utelias" . tai sama pätee varmaan joka asiaan,mikä kremppa itsellä sitten onkin joskus ollut. ja aina ajattelee että kamalimman kautta sitä itse menee,vaikkei näin ole ikinä käynyt.
siksi ei pitäisi lukea yhtään synnärikertomusta vaan mennä ihan oman ajatuksen mukaan,ja enemmin miettiä tuota hyvää kokemusta mikä on esikoisen synnyttämisestä. nyt päätinkin olla miettimättä koko asiaa (helppoa?) ja koittaa tajuta että omalla tavalla sen jokainen kokee,ja kaikki on niin yksilöllistä,ja kahta samanlaista synnytystä ei ole.
ja että meidän ihana oma pikkuinen vauva sieltä on tulossa, tuli se sitten millälailla tahansa maailmaan.
tulipahan jaariteltua,mutta sain päätäni vähän tyhjemmäksi ja (tyhmemmäksi) =)
jännittää!
neitiniiskunen rv 39+3
Paljon onnea! Sä sitten kerkesit ennen mua.
Mä en vois nyt synnyttää, kun mies on kovassa kuumeessa. Toivottavasti hän paranisi pian.
T: Ona rv 41+2
Elikkäs torstaina 18.8.07 meille syntyi poikavauva. Mitat oli 4300g ja 52cm. Viikkoja kasassa käynnistyshetkellä 39+5. Kaikki meni hyvin ja nyt opetellaan elämää täällä kotona mustasukkasten sisarusten kanssa.
Valtavan paljon onnea kaikille vauvautuneille!!!!!!
Täällä on taas koko päivän supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti ja nyt sitten pari tuntia aika säännöllisesti noin 4 min. välein. Veristä limaa pukkaa myös aika tavalla.
Kai tämä alkaa olla menoa nyt sitten!! Täytyy vain soittaa mummo lasten vahdiksi ja alkaa valua kohti synnäriä!!!! Jos minusta ei aamulla mitään kuulu niin eiköhän sitä vauvan hakureissuun ole jääty!!!!!!!!!
pönttö-örvelö rv 40+1
Illalla kellottelin välillä aika napakoitakin suppareita muutaman tunnin ajan. Välit vaihteli 4-7min välillä. Alaselkä oli ihan tulessa. Ensimmäistä kertaa näin säännöllisiä ja kovia tuntemuksia mutta sitten loppui kuin seinään ja puolita öin menin nukkumaan. Nukuinkin kyllä hyvin. Muutamalla heräämisellä yht. 9h. Varmasti vaikutusta että ei tarvinnut yksin nukkua vaan rakas mieheni on kotona.
Toivotaan että tänään taas supparit yltyy. Lastenhoidon kannalta olisi vkl hyvä aika synnyttää. =)
Mukavaa päivän jatkoa.. Täytyy keksiä jotain kivaa puuhaa.
Stella rv 40+1 (17.8.)