Miksi kukaan ei välitä minusta vaikka minä välitän jokaisesta ystävästäni?
Ihan oikeasti. Jokainen ystäväni on minulle tärkeä, kyselen kuulumisia suht usein ja koetan pitää yhteyttä...
mutta. kukaan ei välitä minusta. Koen olevani vain riesa kaikille. En kelpaa minnekään mukaan, eikä minua kutsuta kylään.
Miksi?
Ihan normaali iloinen ja ystävällinen ihminen olen.
Kommentit (11)
Enemmän olen kuuntelijatyyppiä.
Masentaa ja itkettää, olisi niin kiva istua iltaa jonkun ystävän kanssa mutten viitsi kutsua ketään kun kukaan ei tule :( Tiedän sen.
Ja tämä ei ole turhaa valittamista vaan ihan todellinen tilanne. Olen ahdistunut kun ei ole koskaan kaveria mihinkään, eikä uusia ystäviä saa mistään.
ap
Ehkä teidän arjessa ei ole teille tarpeeksi haastetta, lisää rautoja tuleen! Hankkikaa haasteellisempi duuni, mielenkiintoinen harrastus tms. =)
sanot kuitenkin, että kaikki ystäväsi olisivat tällaisia ja sinun kokemuksesi on, ettei heistä kukaan välitä sinusta.
Joko on niin, että haluat luoda suhteesi juuri sellaisiin, joita saat " auttaa" kuuntelemalla, tai niin, että kokemuksesi on hyvin erilainen kuin ystävilläsi - koet itseäsi kohtaan suurempaa välinpitämättömyyttä mitä oikeasti on.
Mikään ei estä sinua hankkimasta uusia ystäviä sen sijasta, että murjotat sitä, ettei sinusta kukaan välitä.
Järjestelen yllätyssynttäreitä ja muutenkin koitan piristää ja pitää yhteyttä. Kukaan ei vaan koskaan vaivaudu järjestämään minulle mitään kivaa :/
Uusien ystävien saaminen ei olekaan mikään helppo juttu. Yritetty on. Enkä ole murjottajatyyppiä ollenkaan. Tilanteeni vain todellakin on tällainen. Ystäviä muutenkin on niin vähän..
ap
ihmisiä, joissa ei ole mitään särmää. Ehkä olet yksinäisyydenpelossasi liian miellyttämisenhaluinen. Hauskimmat ihmiset sanovat mielipiteensä suoraan ja osaavat väitellä. Lammmasmaiset hymistelijät eivät kiinnosta
riittänyt, mutta myös niitä, jotka eivät pidä minusta Mutta se ei haittaa, kun on kerta liuta samanhenkisiä ystäviä.
Jos tuo on totta, mitä kirjoitit ap kohdassa 5, niin siinä varmasti yksi syy. Jos et anna mitään itsestäsi, et myöskään mitään saa
Vastaus aloittajalle. Sen takia tuo tilanne on että sinua pidetään itsestäänselvyytenä. Suurin osa ihmisistä ovat todella omahyväisiä ja itsekkäitä (typeryys on myös todella tyypillinen piirre ihmiselle), ja heille kyllä kelpaa tarjoamasi välittäminen. Mutta todennäköistä on, että kun sinulla alkaa menemään huonosti kyseiset ihmiset kääntävät selkänsä etkä todellakaan saa mitään takaisin itse tarjoamastasi välittämisestä.
Jos olet ystävällinen ihmisille, he käyttävät sinua hyväkseen ja hylkäävät kun sinä tarvitsisit apua. Kaikki eivät ole tällaisia, mutta vähintään 90 % ihmisistä ovat. Älä tuhlaa enää välittämistäsi ihmisille jotka eivät sitä ansaitse. Se voi olla yksinäistä elämää, mutta ainakaan sinun ei tarvitse enää hakata päätäsi seinään ja miettiä mikä sinussa on vikana, koska suurimmassa osassa ihmisistä on se vika. Sinä kuulut vähemmistöön joka on älykäs, näkee kokonaisen kuvan paremmin eikä ajattele aina pelkästään omaa etuaan. Älä tuhlaa aikaasi huonoihin ihmisiin, joita valitettavasti ihmisenemmistö on.
Olen miettinyt, että mistä tämä johtuu. Varmasti siitä, että kaikilla on perhettä ja ovat kiireisiä. Kuitenkin aina kun otan ystäviini yhteyttä ja nähdään niin ovat hurjan iloisia, kun näemme. Mutta eivät silti pidä yhteyttä. Laiskuutta se taitaa olla.