Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saatko isomahaisena erityispalvelua tai kantoapua?

17.08.2007 |

kiinnostais tietää, autetaanko muita vauvamahaisia kaupassa tai auttavatko ohikulkijat, jos yrität kantaa painavia ostoksia kaupasta autoon ym? saatko bussissa istumapaikan, jos muuten täynnä väkeä? siellähän on periaatteessa pari paikkaa varattu ja merkattu vanhuksille ja odottaville äideille.

itse sain vasta äsken nyt neljättä odottaessani kaupan myyjältä kantoapua ostokselle. myyjä oli nuori nainen ja halusi välttämättä kantaa ison mutta kevyen laatikon autolle asti. tuntui tosi mukavalta kun joku edes huomio joskus. bussissa en ole kukaan koskaan luovuttanut istumapaikkaa, vaikka olen ollut ihan viimeisilläni siellä tungoksessa käytävällä...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut mitään apua.

Esikoista kun odotin ja viimeiselläni kävin vielä koulua ja bussimatka helsingin keskustasta lauttasaareen oli aamuisin ja iltapäivisn aivan täysi niin ei KOSKAAN kukaan luovuttanut istumapaikkaa:" #¤

Raskausviikkoja oli 36 kun koulu loppui.

Onneksi ei vielä ekassa raskaudessa ollut mitään supisteluja!

Vierailija
2/7 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa on tarjottu paikkaa, tosin tarjoajina yleensä aina joko vanhempi pariskunta tai sitten ulkomaalainen henkilö. Jos olen ostanut jotain isompaa jostain erikoisliikkeestä niin on autettu ja esim tänään eläinlääkärissä ei tullut kysymykseenkään että olisin edes saanut yrittää nostaa nukutettua 30 kiloista koiraa autoon.

Että ihan mukavasti on jelpattu! Jossain vaiheessa se tuntui jopa ihan hirveän koomiselta koska mä en tosiaan ole ikinä ollut mikään " heikko nainen" vaikka hoikka olinkin (heh, tällä hetkellä ei voi sanoa kun että olin) ja normaalioloissa olisin kyl kevyesti tuon koiruudenkin autoon kantanut ihan itse. Nyt vkolla 36 ei enää oikein uskalla riehua.

Prahassa kun oltiin toukokuussa niin siellä IHAN joka metro ja bussimatkalla (liikuttiin paljon julkkareilla) mut suunnilleen kädestä ohjattiin istumaan. Niin nuoret kuin vanhatkin.. Täällä ei sentään ihan noin kohteliaita olla =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kulloinkin. Olen lemmikkikaupassa pyytänyt kantamaan 20 kg kissanhiekkasäkin autoon.

Pari kertaa mulle on tarjottu paikkaa julkisissa, mutta sama huomio: kummallakin kerta ulkomaisia.

Olen myös itse pyytänyt istumapaikkaa. Mua huimaa kovin helposti, joten pienempi paha pyytää istumapaikkaa kuin pyörtyä ratikan lattialle. Kukaan ei ole kehdannut vielä kieltäytyä, mutta vähän nihkeitähän monet näissä yleensä on.

Vierailija
4/7 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin kukaan huomaa, edes näillä helteillä ja raskausviikoilla. Tämän kolmannen raskauden aikana (nyt rv 38) yhden kerran IKEA:ssa myyjä avasi kassan vain minua varten, jotta minun ei tarvitsisi jonottaa ja toisen kerran eräs päästi edellään bussiin, jonne oli pitkä jono. Molemmat olivat miehiä ja ulkomaalaisen näköisiä, jälkimmäinen ihan selvästi turisti.

Vierailija
5/7 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

satakunnassa ei ainakaan näytä olevan tapana antaa paikkaa tai muutakaan apua " isomahaisille" , saa seisoa samassa tungoksessa muiden kanssa ja kantaa kaikki mahdollinen itse

Vierailija
6/7 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, mullakin oli viime raskauden aikana se huomio, että kyllä ulkomaan reissulla sai apua, tarjottiin istumapaikkaa ja avattiin ovia jne. mikähän siinä oikein on, että ulkomaalaiset osaavat olla jotenkin avuliaampia ja huomaavaisempia? ei tietysti voi yleistää, kyllähän suomessakin on kohteliaita ihmisiä ja ulkomailla myös sellaisia, jotka ei auta. mutta kuitenkin monella näkyy olevan samanlaisia kokemuksia kuin mulla...

Vierailija
7/7 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että ei se raskaus mikään sairaus ole, joten eipä sitä tarvitse mitenkään huomioida...?

Itsellä tosissaan viime kesänä, kun olimme Suomessa lomalla ja olin rv30+ raskaana, pisteli ihan vihaksi se, kuinka ajattelemattomia ihmiset ovat raskaana olevia kohtaan!!! Täällä (Brasiliassa) on tottunut siihen, että aina pääset jonon ohitse!, aina tarjotaan apua (oli se sitten oven aukaisua tai ruokatarjottimen kantoa) ja otetaan ennenkaikkea sinun hyvinvointisi huomioon kun olet raskaana ja Suomessa ei mitään =/

Laitoin kyllä viime reissulla useampaankin yritykseen (mm. ruokakauppaan, pankkiin, elokuvateatterin lippupalveluun) asiakaspalautetta, että kannattaisi ehkä ottaa raskaana olevat erityishuomion alle, tokkopa tuo kuitenkaan mitään muutoksia tuo...

Mutta siis todella valitettavaa etteivät suomalaiset osaa ottaa raskaanaolevia huomioon =/