päiväkotikaverin 4-v synttärit, ongelma!
Hei!
Kohta 4-vuotias lapseni on kutsuttu ekaa kertaa päiväkotikaverin synttäreille. en tunne kyseistä perhettä muuten kun mitä ollaan päiväkodissa pikaisesti nähty silloin tällöin. vaikuttaa kuitenkin ihan "normaaleilta" ihmisiltä..heiltä oli tullut tytölleni synttärikutsu jossa lukee lapseni nimi, synttäreitten kellonaika ja paikka eikä muuta..
mietinkin tässä nyt että mikähän mahtaa olla käytäntö lasten synttäreillä?? meneekö vanhempi mukaan vai viekö lapsen sinne ja sitten hakee kun synttärit loppuu?? nololta tuntuu alkaa kysymään tuollaista, eikä maaliasjärkikään pelaa nyt..APUA.
Kommentit (6)
Kun seuraavan kerran näet lapsen vanhempia, kysy voitko tulla mukaan. Siis jos lapsesi ei halua mennä yksin. Minä olen aina kysynyt, meidän 4-vuotias kun ei mene yksin.
Ei minusta kylläkään noloa ole jos kysyt mikä käytäntö heillä on, jäätkö vai lähdetkö pois siksi aikaa.
kun on kaverit, mutta viimeksi kun vein lastani niin sankarin äiti sanoi että minäkin voin jäädä. Olihan se vähän oudon tuntuista vieraan kotona olla. en kyllä mielelläni mene
Meillä kun oli 4v synttärit osa toi automaattisesti vain lapsen, osa kysyi mikä käytäntö on (jääkö muita jne.). Kukaan ei sitten kuitenkaan jäänyt koska lapset jäivät reippaasti, mutta olisi meille yhtä hyvin voinut jäädä. Vaikka en mä erikseen mitään "aikuisten pöytää" ollut laittanutkaan.
en kyllä ensi kerralla kutsu sun lasta! Jos ei lapsi ole valmis menemään itsekseen juhliin, ei voi mennä. LASTENkutsuille!! Ei vanhemmat änge mukaan.
e
mutta jos susta tuntuu epävarmalta, ei emännällä varmastikaan ole mitään sitä vastaan, että jäät.
Meillä ainakin on aina myös aikuisten kahvipöytä ja on ihan kiva jutella muiden vanhempien kanssa vähän pidempään kuin kerhon/päiväkodin/eskarin pihassa ehtii.