Jessus tätä suunniteltua elämää...eletään vuotta 2007
ja vauvahaaveilupuolella peustetaan ketjuja v. 2009-2010 yrittäjille...
Kommentit (20)
Olen itse vain ajatellut, että se päätös kypsyy ilman sen kummempia suunnitteluja ja sitten vain yrittämään yhteisellä päätöksellä. En jotenkin osaa ajatella, että mieheni kanssa puhuisimme, että jospa sitten vuonna 2010 olisi lapsen aika. Tuntuisi hullulta :)
Vierailija:
Olen itse vain ajatellut, että se päätös kypsyy ilman sen kummempia suunnitteluja ja sitten vain yrittämään yhteisellä päätöksellä. En jotenkin osaa ajatella, että mieheni kanssa puhuisimme, että jospa sitten vuonna 2010 olisi lapsen aika. Tuntuisi hullulta :)
Ihme kun ei voi elää tätä päivää ja tätä hetkeä,vaan aina on jotain muuta
Eri asia siiten on, kuinka lujasti niihin suunnitelmiin takertuu.
On tietty ihmistyyppi, joka elää kuolleeksi kaikki tulevaisuuden tapahtumat. Matkoista, tulevista jouluista & juhannuksista, häistä ym. vouhotetaan niin, ettei mikään enää tunnu miltään h-hetken koittaessa.
Tuollainen odottaja jää vuorenvarmuudella saikulle kuukautta paria ennen ä-loman alkua, " kun töissä on niin raskasta" . On kai, kun raskauskin on jo eletty ja keskustelupalstoilla puitu tuhanteen kertaan etukäteen. Seuraava voivotteluvaihe on se, kun lapsi ei synnykään kahta viikkoa ennen laskettua aikaa, myöhemmin aloitellaan kiinteitä varhaisessa vaiheessa, ollaan malttamattomia ekojen askelien, sanojen, hampaiden lähtemisen, seurustelusuhteiden, lastenlasten jne. kanssa!
Morre:
Eri asia siiten on, kuinka lujasti niihin suunnitelmiin takertuu.
vauvaa vuodelle 2009
vetäkäähän mahtava määrä herneitä nenuun ;)
oikeasti ollaan ajateltu että kokeillaan sitten että vieläkö meille vauvoja tulee. aikaisemmin ei uskalla yrittää sillä nuorimmainen on kovin vaativa vauva, ei jaksa millään hoitaa vauvaa ja kiivaan tempperamentin omistavaa taaperoa.
Vierailija:
vauvaa vuodelle 2009
vetäkäähän mahtava määrä herneitä nenuun ;)oikeasti ollaan ajateltu että kokeillaan sitten että vieläkö meille vauvoja tulee. aikaisemmin ei uskalla yrittää sillä nuorimmainen on kovin vaativa vauva, ei jaksa millään hoitaa vauvaa ja kiivaan tempperamentin omistavaa taaperoa.
Vierailija:
vauvaa vuodelle 2009
vetäkäähän mahtava määrä herneitä nenuun ;)oikeasti ollaan ajateltu että kokeillaan sitten että vieläkö meille vauvoja tulee. aikaisemmin ei uskalla yrittää sillä nuorimmainen on kovin vaativa vauva, ei jaksa millään hoitaa vauvaa ja kiivaan tempperamentin omistavaa taaperoa.
Lapsettomien kannalta tää on oikeesti ihan älytöntä suunnittelua.
Kannattaisi elää tässä hetkessä, suosittelen.
eli varasuunnitelma, jos A ei pidäkään.
Minä olen suunnitellut aina kaiken, kuopus tuli muutamaa kuukautta myöhemmin kuin olin ajatellut.
Muuten on pitänyt kaikki.
Isoin pointti on tosiaan se, kuinka lujaa niihin suunnitelmiin takertuu.
Jotkut haluavat suunnitella paljon etukäteen eivätkä ole millänsäkään jos hommat ei sujukaan kuten suunniteltiin.
Jotkut haluavat suunnitella paljon etukäteen ja saavat hirmuiset traumat kun suunnitelmat eivät pitäneet.
Jotkut eivät suunnittele juuri mitään etukäteen ja ovat ihan ok asian kanssa.
Jotkut eivät suunnittele juuri mitään etukäteen ja saavatkin megatraumat kun päätettiin, että vauva tulee NYT ja sitten raskautta ei kuulukaan.
Meitä on niin paljon erilaisia.
ollaan raskaana viikoilla 3+ jotain.... ja tuleekin keskenmeno!
johdu, niitä vaan sattuu niin paljon.
En ihan ymmärrä logiikkaasi tässä...
Ja niitä tosiaan tapahtuu paljon, monille joka kuukausi.
Vierailija:
johdu, niitä vaan sattuu niin paljon.En ihan ymmärrä logiikkaasi tässä...
mitään kun ei aina mene kuitenkaan suunnitelmien mukaan.
Sitä vaan pettyy jos suunnittelee.
(Tai jos suunnittelevat niin ovat pöljiä ähäkutti pettyvät kuitenkin mitäs yrittävät suunnitella se on niin pieleen ja väärin menee kuitenkin hehheh idiootteja)
Minusta se osoittaa vastuuntuntoisuutta ja kypsyyttä. Aikuisuutta. Olen varma, että sellainen pari, jolla on kanttia istua alas ja keskustella tällaisista asioista ja myös suunnitella asiaa, on myös kypsä punnitsemaan sitä, etteivät suunnitelmat välttämättä mene niin kuin haluaisi. Sen sijaan fiiliksellä raskautuvissa on iso prosentti sellaisia ihmisiä, joilla ei ole lopultakaan valmiuksia vanhemmiksi.
Ja vielä se, että on olemassa lukuisia tilanteita, jotka voivat oikeasti estää lapsen hankkimisen heti tässä ja nyt. Itsekin olen ollut sellaisessa tilanteessa.
Vierailija:
Minusta se osoittaa vastuuntuntoisuutta ja kypsyyttä. Aikuisuutta. Olen varma, että sellainen pari, jolla on kanttia istua alas ja keskustella tällaisista asioista ja myös suunnitella asiaa, on myös kypsä punnitsemaan sitä, etteivät suunnitelmat välttämättä mene niin kuin haluaisi. Sen sijaan fiiliksellä raskautuvissa on iso prosentti sellaisia ihmisiä, joilla ei ole lopultakaan valmiuksia vanhemmiksi.Ja vielä se, että on olemassa lukuisia tilanteita, jotka voivat oikeasti estää lapsen hankkimisen heti tässä ja nyt. Itsekin olen ollut sellaisessa tilanteessa.
kylllä mä ymmärrän, että puhutaan, että lapsia haluttaisiin parin vuoden päästä. Mutta ei sitä nyt voi vuoden päälle suunnitella. Ja vielä kirjoitella aiheesta NYT 3 vuotta aikaisemmin jossain vauva lehden sivuilla. Pikkusen pimeetä.
Parempi valmistautua etukäteen kuin olla huolimaton, ainakin mun mielestä.