Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja työnhakutilanteeseen - miten toimia?

Vierailija
16.10.2008 |

Olen hakenut paikkaa yrityksestä, josta olen hyvin kiinnostunut. Hakuaika on umpeutunut jokin aika sitten ja saattaa olla, että minua ei kutsuta haastatteluun, mutta toisaalta on mahdollista, että suuren haun hakemusten selvittely vie aikansa. En siis tiedä, olenko mukana esikarsinnan jälkeen vai en.

Nyt tilanne on se, että juuri tällä hetkellä en voi (halua) vaihtaa työpaikkaa, koska tilanne on muuttunut hakemuksen lähettämisen jälkeen. En kuitenkaan halua sulkea pois sitä vaihtoehtoa, ettenkö ehkä haluaisi hakea uudelleen kyseiseen yritykseen esimerkiksi muutaman vuoden kuluttua, kun tilanteeni on toinen, koska yritys todellakin on kiinnostava. Uusia paikkoja siellä tulee varmasti hakuun.

Nyt mietin, ottaisinko yhteyttä rekrytoijaan ja kertoisin, että en olekaan käytettävissä siltä varalta, että he suunnittelevat kutsuvansa minut haastatteluun. Antaisiko tämä minusta paremman kuvan kuin se, että haastattelukutsun (ehkä) tullessa kieltäytyisin kohteliaasti tapaamisesta ja selittäisin tilanteeni? Vai tulisiko siitä se vaikutelma, että ylimielisesti haluan ilmoittaa, että he eivät kelpaa minulle?

Miten minun kannattaisi menetellä? Miten sinä toimisit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai menet niin pitkälle kuin pääset. Saat siitä arvokasta haastattelukokemusta ja yritys ja työtehtäväkin tulisi tutuksi. Jos sitten sattuu niin, että tulisit valituksi, niin kerrot vain, että et syystä tai toisesta voikaan ottaa tehtävää vastaan.

Vierailija
2/3 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa, mutta mulle ei ole tullut tuo vaihtoehto mieleenkään. Ajattelin, että toki mun on yritettävä välttää niiden vaivoja ja kertoa heti kättelyssä niiden ilmaistessa harkitsevansa mua, että en valitettavasti ole enää käytettävissä. Mietin, että jos kerran tiedän jo nyt, etten ole tulossa, ei kannata roikottaa niitä, vaan antaa niiden tehdä valintansa todellisten vaihtoehtojen joukosta.

Kieltämättä tuo kuulostaa oikein järkevältä, tutustuminen työtehtävään ja yritykseen jne. Toisaalta epäilyttää, pilaanko mahdollisuuteni mahdollisen tulevaisuuden suhteen - kyseisessä yrityksessä on hyvin todennäköisesti samat henkilöt valintoja ja päätöksiä tekemässä vielä muutaman vuoden kuluttuakin, ja tämän vuoden toimet voivat olla hyvässä muistissa vielä myöhemmin.

Muita mielipiteitä, tai vaikka samoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei halunnutkaan tulla töihin niin paras unohtaa koko pulju. Jos sä olet hyvä työssäsi, persoonasi on sopiva jne niin tottakai ne voi sut ottaa toisellakin kertaa.

Rehellisyys maan perii, sanotaan.