Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeellinen tyhjennys vai kaavinta?

Vierailija
16.10.2008 |

Kokemuksia kaivattaisiin pikaisesti.

Kiitos.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on omakohtaista kokemusta kaavinnasta.

Lääkkeellisestä olen kuullut huonoa, monesti on jouduttu kuitenkin kaavintaan. Lääkkeelinen kait toimii paremmin mitä vähemmän viikkoja.

Itselläni oli rv 10 ja lääkärikin jo suositteli kaavintaa ja ei ole olut mitään valittamista.

En haluaisi "synnytää" pönttöön ja kärsiä kipuja. Nyt kaavinnassa ei ollut missään vaiheessa mitään kipuja.

Joten olen kaavinnan kannalla.

Vierailija
2/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaavinta tehtiin. Fyysisenä kokemuksena kaavinta helppo, nopea ja kivuton. Humausnukutus ja sitten heräämössä herätys. Ainoa miinus esitabletti, joka piti ottaa illalla ennen kaavintaa ja se aiheutti verenvuotoa ja kipuja yöllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mulla niistä mitään huonoa sanottavaa ole, sattuihan se vähän mutta hoitui sitten "luonnollisemmin". Tosin mulle piti tehdä sit vielä kaavintakin kun istukka ei tullut ulos. Mutta jos tulisi toinen kerta niin varmaan ottaisin lääkkeet.

Vierailija
4/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty molemmat , olen siis kokenut kaksi keskenmenoa 10+ raskausviikkojen kohdilla.

Lääkkeellinen oli suoraan sanottuna kamalaa, sairaalassa sain ne tabletit ja lisäksi piti vielä kotona laittaa yksi. Sitten odottelua ja pian alkoikin kauhea vuoto. Tajun lähtö oli lähelllä ja sitä veren ja klönttejen määrää en osannut kuvitella !!

Kaavinnassa kaikki ohi "helposti ja nopeasti".

Vierailija
5/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuivatko muut kaavinnassa olleet ottaa sen esitabletin ennen kaavintaa kotona?

Vierailija
6/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuton ja varma

Vierailija
7/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintäkö siinä oli teen juominen?

Vierailija
8/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkaa "hyvaa" sanottavaa. Luonnollinen ja "lahes" kivuton ( menkka kipuihin verrattavissa ).

"Ainut" ( yksityisella tehdyt keskeytykset ja hinnaltaan noin 1000e/krt, tama siis ulkomailla ) miinus oli klinikalla kayminen kolmeen kertaan ( tai neljaan jos nyt pitaa huonona jalkitarkastusta ), eli konsultaatio ( +ultra etta monellako viikolla on ), eka tabletti ja 48h myohemmin toka tabletti ( ekalla kerralla oraalisesti annettiin kakkos tabletti ja toisella kerralla laitettiin emattimeen tamponilla ).

Helppo keskeytyminen voi tosin johtua vahaisista viikoista ( kemiallista keskeytysta ei tehda yli 9viikkoa kestaneessa raskaudessa taalla, UK ). Pidin itse siita etta sain olla kotona omissa oloissani ja makoilla sangylla, nukkua, juoda teeta :P

Vierailija
9/10 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viikkoja vasta 6+ . Jotenkin pelottaa se kaavinta,mutta olen kuullut paljon huonoa lääkkeellisestä. Tosin viikot ovat olleet pidemmällä näillä, kuten monella teistäkin.

En tiedä, tuntuu, että olen entistä enemmän sekaisin kumman puoleen kääntyisin. Ei jaksaisi miettiä, muutenkin tämä henkinen puoli alkaa olemaan huonoissa kantimissa.

Ap

Vierailija
10/10 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin keskeytyneen keskenmenon kesällä. Se havaittiin vasta np-ultrassa viikolla 11+2. Alkio oli kuitenkin kuollut jo viikolla 6.

Minäkin pähkäilin monta päivää, mitä tekisin, Lääkkeellistä keskeytystä suositeltiin, koska se on hellävaraisempi elimistölle kuin kaavinta tulevia raskauksia ajatellen. Kaavinnassahan 'kosketaan' siihen kohdun limakalvoon, kun taas lääkkeellinen tyhjennys on luonnollisempi.

Valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen. Sain tabletit sairaalassa aamulla klo 8, klo 11 maissa ei ollut vielä tapahtunut muuta kun tosi lieviä menkkakipuja tuli. Sitten lähdimme kotiin. N. klo 13 alkoi vuoto, aika runsasta oli mutta pidin välillä jopa pyyhettä housuissa niin selvisin. Otin jatkuvasti kipulääkettä (siis niin paljon kun sitä saa ottaa), joten kivut olivat siedettäviä, sellaisia kovia kuukautiskipuja muistuttavia. Olen synnyttänyt kerran aikaisemmin ja niihin kipuihin ei missään nimessä verrattavia.

Välillä tuli pönttöön isoja hyytymiä, sekä tietysti istukka, sikiökalvot ja alkio. Sen jälkeen kivut oli aika pieniä.

Henkisesti aika rankka kokemus mutta meni tosi hyvin. Toipuminen helpottui huomattavasti kun tuo fyysinen puoli saatiin alta pois. Siitä on nyt kohta 2 kk ja kävin tuossa kuukausi sitten gynellä ultrassa varmistamassa, että kaikki on tullut ulos. Kaikki oli ok ja uutta raskautta yritetään.

Paljon voimia sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä