Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään mies titteliltään "projektipäällikkö"?

Vierailija
16.10.2008 |

Minkä mittaisia työpäiviä tekee? Kuinka suuria projekteja vetää? Mun mies joutuu venymään työnsä puolesta järjettömän pituisiin päiviin. Vertaistukea kaipaisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tietysti. En tiedä minkä kokoisia sen projektit ovat, eivät varmaan mitään massiivisia. On it-alalla.

Vierailija
2/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen projektipäällikkö, ja työpäivät ovat sovitun mukaiset 8-14.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua aina naurattaa noi "on pakko"-jutut... ite osaan vetää tiukkaa linjaa töissä ja sille on turha kenenkään änkyttää. mulla on työsopimus, hoidan työni ja venyn JOS HALUAN. tämän oppi lopulta myös mieheni, venyminen on PÄÄTÖS, eihän kukaan ole mikään marionetti. enkä edes viittis kotiin soittaa että mun on taas pakko jäädä, jos soitan niin sanon, että tuli ylitöitä ja PÄÄTIN tehdä ne.

Vierailija
4/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä miehiä, jotka viettävät tolkuttomasti aikaa Hattrickissa ja kaiken maailman keskustelupalstoilla. Pääsevät helpommalla töissä kuin kotona...

Vierailija
5/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on töissä n 8.30-> niin että ehtii vielä päiväkotiin. Just sanoi että ensi vuonna kun ei tartte enää ehtiä viideksi, saattaa kotiintulo viivästyä :) Työskentelee siis telealalla suuressa kansainvälisessä firmassa...

Vierailija
6/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta mina olen :-)

Teen yleensa 8 tunnin tyopaivaa ja 4 paiav tyoviikkoa.

Tietysti joskus taytyy tehda ylitoita, mutta aika harvoin .

Jarjestely ja delegointi kysymys.

Vierailija
7/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman omituinen kysymys tosiaan. Ja onko se niin, että vain miehet (voivat) jäädä tekemään pitkää päivää. Hmmmmmm, onkohan ne oikeasti töissä kun naapurin naisprojektipäällikkö ehtii kyllä aina kotiin ajoissa suorittamaan kotitöitä.

Vierailija
8/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

projektipäällikkö rakennusalalla, tekee ihan normaalia 8-16 työpäivää, kiireisimpinä aikoina tunnin tai kaksi ylitöitä per päivä. Työpuheluita saattaa soitella myös kotona ja tsekkailla sähköposteja viikonloppujen aikana. Ei kuitenkaan suostuisi edes tekemään ympärivuorokautista työtä.

Vierailija
9/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aiemmin työskennellyt projektipäällikkönä ja komppaan muita. Se on kyllä hiukan osaamiskysymys. Projektipäällikön tehtävänähän on johtaa projektia niin, että saadaan halutussa budjetissa, laajuudessa ja aikataulussa tehtyä. Usein vaan käy niin, että projektipäällikkö kokemattomuuttaan lupaa liian kireän budjetin tai aikataulun laajuuteen nähden. Ja sitten päivät venyvät.

Toinen näkökulma on se, että projektipäällikön työ on tehtävien jakoa. Jos itsellä on liikaa, niin sitten pitää saada projektiin joku, joka tekee niitä liikoja.

Monet nuoret ja vastavalmistuneet vaan kuvittelevat, että palkan eteen pitää tehdä kaikki mitä asiakas ja esimies keksivät pyytää. Osaamista on se, että tekee vain tarpeellisen.

Sitten toinen näkökulma: itse kun olen aina työskennellyt miesvaltaisella alalla, niin joukkoon kyllä mahtui niitäkin, jotka pakenivat lapsiperhearkea ylitöihin.

Jos puhuisit ap miehesi kanssa siitä, että onko hän haukkaamassa liian isoa kakkua töissä vai onko kyse siitä, että ei halua/osaa olla oman perheensä kanssa.

Vierailija
10/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa sitä, että projektin laajuus ei kyllä korreloi työpäivien pituuteen mitenkään. Mitä isompi projekti työmäärältään, niin sitä enemmän jengiä tekemässä ja pitempi aikataulu.

Pitkien työpäivien kanssa kyllä korreloi projektin epärealistiset tavoitteet, mutta niihin ei ole pakko suostua.

11

Vierailija
11/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis tekee konsulltina projektipäällikön tms. töitä isolle kv firmalle. nytkin oottelen että missähän mahtaa olla... tiedän kyllä että nyt on hektiset budjetointikierrokset menossa ja viimetipan muutoksia on sadellut ympäri maailmaa, mutta ärsyttää silti vauvan kanssa ootella isää kotiin, kun on ite ihan poikki.

pitkiin päiviin on ajoittain venyttävä, samoin kuin työpuheluihin illalla/viikonloppuna/lomalla. eikä se venyminen tosiaankaan johdu omasta kyvyttömyydestä, mutta venyttävä on jos haluaa pitää asiakkaasta kiinni. toisaalta kaikista konsultin työtunneista veloitetaan asiakasta, ja se näkyy sitten meidänkin taloudessa.

joskus sitten toisaalta mies pystyy tekemään lyhyempää päivää, eikä tarvi huolehtia että tulee 40tuntia viikossa täyteen.

Vierailija
12/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työpäivien pituus vaihtelee paljonkin. Myös joustoa työajoissa löytyy.

Kun on käyttöönotto tms. mies on yleensä reissussa ja päivät venytvät. Samoin jos ilmenee jotain yllättävää niin mies jää ylitöihin. Tai hänet saatetaan hälyyttää kotoa takaisin töihin. Reissutöitä on yhteensä 1-3 kk/ vuosi, tosin kertyvät 2-10 päivän pätkistä.

Vastapainoksi on myös päiviä, jolloin mies tekee lyhyttä päivää tai voi vaikka pitää vaikka pidennetyn viikonlopun jos työt antavat myöten. Useimmiten mies järjestää työvuoronsa mun työvuorojen mukaan ettei lapsille tule mahdottoman pitkiä hoitopäiviä.