Luettele viisi ystavaasi ja kuvaa heidan ammattiaan. Kerro, mita heidan tyotehtaviinsa kuuluu ja miten kauan tyotehtaviin kaiken kaikkiaan menee paivassa, viikossa, kuukaudessa ja
vuodessa. Jokaisen pitää olla eri ammatti. Hyvin, kun tunnutte tuntevan nuo ammatit...
Kommentit (19)
Ystävissä on mm.
* sydänosastolla töissä oleva sairaanhoitaja
* ravintolaketjun omistaja (tekee itse työtä myös kassan takana jne, mutten sen tarkemmin tiedä)
* koulukodin opettaja
* lehtikuvaaja
* puuseppä
En todellakaan osaa eritellä heidän työtehtäviään.
Ja osassa työssä kun on vaitiolovelvollisuuski
elto
ope
kotiäiti
pph
fysioterapeutti
Vaatturi = erilaisia ompelutöitä osa omaan liikkeeseen osa asiakkaden ompeluksia mm. pukuja.
Koristepuuseppä = tilaustöitä puutöiden erialoilta mm. huonekalujen tekemistä korjausta jne..
Lastenhoitaja = päiväkodissa työskentelyä ryhmässä lasten ohjaaminen ja vahtiminen, vaipanvaihtoa ja nukuttamista jne.
Siivooja = no siivooja koulun siivoamista tavaroiden keräämistä siivousliinojen pesua jne.
kiinteistönvälittäjä= asuntojen arviointia, esittelyä myyntiä. mainosten jakoa asiakkaiden metsästystä Paperisotaa ja lakikiran tuntemusta ;)
Kielten opettaja
Metsuri
Sähköinsinööri
Toimittaja
Kampaaja
Toimintaterapeutti
Tutkija
erkkaope
tehdastyöläinen
Leipuri
Art Director
Opettaja
Filosofi
Toimitusjohtaja pienessä markkinointiyrityksessä
terveydenhoitaja
hammashoitaja
kosmetologi
lähihoitaja
kehitysvammaistenohjaaja
Mistähän muuten johtuu että ystäväni ovat tietystä ammattipiiristä...
ja itse olen muuten sairaanhoitaja
merkonomi/ yrittäjä,
lastentarhanopettaja,
merkonomi/ kirjanpitäjä,
sosionomi/ sosiaalijohtaja,
urheiluvalmentaja,
lehtori,
sosionomi/ esikoulunopettaja...
- itse asiassa yllättävän paljon samanlaisia ammatteja...
kosmetologi
hammashoitaja
kätilö
kätilö
pappi
no vaihdetaan yks kätilö -->viestintäpäällikkö
- Kätilö (itsekin olen), joten tiedän työnkuvan: mahdollista työskennellä äitipolilla, lapsivuoteilla, synnärissä, antella, naistentaudeilla. Pääsääntöisesti siis joko raskaana olevien, synnyttävien ja synnyttäneiden kanssa. Vastasyntyneiden hoito ja eri ikäiset naiset erilaisissa gynekologisissa asioissa ovat asiakkaina. Lisäksi seksuaali- ja lisääntymisterveyden asiantuntijoina erilaisissa projekteissa/liitoissa.
- Opettaja: tällä luokanopettajalla menee ainakin tuntien lisäksi paljon aikaa suunnitteluun. Muutamia " hankalampia" oppilaita, joiden vanhempien (ja muiden asiantuntijoiden) kanssa joudutaan tekemään paljon yhteistyötä, että homma saadaan toimimaan.
- Muusikko: pääsääntöisesti viikonloppu- ja iltatyötä. Lisäksi treenejä. Pidempiä aikoja pois kotoa putkeen, mutta vastapainoksi paljon vapaita peräkkäin.
- Pappi: 24h työ. Pienellä paikkakunnalla, aina valmis keskustelemaan srk:n kanssa. Työstä irtaantuminen vaikeaa.
- Sosionomi: Töissä ensikodissa. Kolmivuorotyö. Rankkaa henkisesti.
1. Vuorotyö, vastuullinen jossa yksin päätöksien tekemistä. Paljon ihmiskontakteja päivän aikana.
2. Vuorotyö, pidempiä työmatkojakin. Mahdollisuus tehdä vähemmän tunteja perheellisenä. Työasu ja siisti olemus vaaditaan. Kielitaidolle on käyttöä.
plääh en jaksa
Sairaanhoitaja ja lentoemo olivat.
* kampaaja (hiusmuotoilija oikeelta titteliltään)
* luokanopettaja
* respa
* ravintolapäällikkö
* toimittaja
Toisil pitkii päivii, toisil istuma duunii, ilman sen kummempaa...Jokainen heitstä on hyvä työssään ja tekee siis omista mielistäänkin sitä mistä pitää!!
Mikä pointti täs oli??
tradenomi - pankissa on
sairaanhoitaja - vanhustyössä
osastonhoitaja
terveydenhoitaja huumetyössä
kampaaja
tradenomi mainostoimistossa
lähihoitaja päihdetyössä
hammashoitaja
psykologi
lentoemäntä x 2
liikunnanohjaaja
sihteeri
valokuvaaja nainen
mikrobiologi nainen
lentokenttälastaaja mies
maantiedon ope nainen
hävittäjälentäjä mies
rakennusalalta paljonkin on sit ystäviä...
rak. alan kavereiden hommista on käsitys (oma ala) ei paljonkaan muiden
Kyllä minä ainakin sen verran ystävieni kanssa töistäkin puhun, että voin sanoa tietäväni suurinpiirtein millaista heidän työnsä on. Lisäksi tiedän puolisoni työstä, vanhempieni yms. ammateista...