Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottamus päiväkodin toimintaan mennyt!

Vierailija
16.10.2008 |

Onko normaalia, että lasta hakiessa ei saa juuri koskaan tietoja siitä, mitä päivän aikana on tapahtunut: onko lapsi syönyt, onko nukkunut, onko ulostanut tai miten vakava päävamma on sattunut?

Mä olen lopen kyllästynyt siihen, etten koskaan saa vastausta perusasioihin, mutta tämä päävamman syyn selittely oli viimeinen pisara. Jos lapsella ei olisi ollut nyrkin kokoista kuhmua otsassaan, ei siitäkään ilmeisesti olisi kerrottu mitään. Tapahtumapäivänä hoitaja sanoi lapsen osaavan varmasti kertoa parhaiten, mitä tapahtui. Tapahtuman nähnyt hoitaja kun ei ollut informoinut toista hoitajaa tapahtumasta. Meille ei siis kukaan ilmoittanut asiasta kuin vasta sitten, kun hain lasta päiväkodista viiden pintaan.

Onko tämä ihan normaalia toimintaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen töissä päiväkodissa ja me kyllä kerromme aina miten päivä on mennyt.syömiset, nukkumiset, leikit ym.päiväntapahtumat.

lisäksi käytössä on "minun päiväni" laput johon aina jokapäivä kirjoitetaan miten päivä on mennyt.lappu annetaan vanhemmalle hakutilanteessa.

lapun kirjoittaa kunkin lapsen omahoitaja joka tietää parhaiten miten lapsen päivä on mennyt.

näin tieto siirtyy ainakin varmasti vaikka omahoitaja ei olisi enään töissä iltapäivällä.

ota asia puheeksi omahoitajan/hoitajan kanssa ja kerro että haluaisit tietää lapsesi päivästä paremmin ja olit harmissasi kun kuhmusta ei kerrottu.

Vierailija
2/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tällaisten asioiden esille otto aiheuttaa aina jonkin sortin ongelman. Jos hoitajat eivät loukkaannu ja piruile tai suorastaan vittuile viikko tolkulla jälkeen päin, niin sitten vähätellään asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti yhteys johtajaan ellet uskalla sanoa hoitajille suoraan tuntemuksistasi. Kyllä minusta tuntuisi kurjalta hakea lapsi, jos en yhtään tietäisi mitä päivään on kuulunut. Kaikkea ei voi hoitajat muistaa eikä tietää, mutta pari asiaa/lapsi kuuluu ihan perusasioihin kun vanhempia kohdataan.

Vierailija
4/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta oli pitkä ketju samasta aiheesta. Tämä ei varmaan ole oikea paikka, jos asioihin haluat muutosta! Keskustelua hoitajien, johtajien kanssa. Tai pk:n vaihto.

Vierailija
5/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajan kanssa olen jo puhunut sillä seurauksella, että hän loukkaantui. Päiväkodin vaihto ei onnistu, koska vapaita paikkoja ei ole missään.

Mä en tiedä mitä mä teen.

ap

Vierailija
6/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omat lapseni olivat päivähoidossa koin, ettei infoa saanut millään...

kun antoi palautetta hoitajat loukkantuivat...luojan kiitos tuo aika on jo ohi.

Naurattaa lähinnä nämä kasvatuskumppanuus hölynpölyt. Mitä vielä?

Pistät ap sisäisen muutoshakemuksen. Jossain vaiheessa paikka vapautuu ihan varmasti. Ja tosiaan, yhteys päivähoidon johtajaan, jos päiväkodin johtaja ei hoida hommaansa.

Vierailija
7/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään tapauksessa mieti/juttele asiasta kotona lapsesi kuullen!!

lapsi imee helposti aikuisen mielipiteet ja voi muodostaa niiden pohjalta tulkintoja.

Anna lapsen nauttia päiväkodista ja hoida aikuisten asiat aikuisten kesken.Uskon kyllä,että näin olet toiminutkin :)

Vierailija
8/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota aina kohdellaan kaltoin joka paikassa. Yhteistyö tällaisten ihmisten kanssa on mahdotonta, kun asenne on valmiiksi hyökkäävä, mahdollisesti hysteerinen. Yritä siinä sitten selvitellä tapahtunutta, kun toinen käy melkein kurkkuun kiinni tai vähintäänkin järjestää sellaisen kohtauksen, että millään mitä sanoo tai tekee ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
9/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt ihan vastaavaan, vaikka annoin asiallista palautetta ilman mitään hyökkäämistä, hysteriaa tms.

Kertoo kyllä JOTAIN päiväkodin henkilöstösuhteista tämä :(

Vierailija
10/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asiat selviydy. Kirjoitat yleisönosastoille.

Ryhdyt kunnallisvaaliehdokkaaksi, politiikkaan.

Alat itse hoitamaan lastasi.

Meillä kun mies tuli kerran hakemaan lapsia, niin toinen löi veljeään täysillä lapiolla niin että mustelma tuli silmäkulmaan ja hoitajat vaan rupes ihmettelee (seisoi alle metrin päässä) että mitä se nyt itkee. Mies että ettekö nähneet, tyttö löi lapiolla veljeään. Eikä, hä, no lapset nahistelee...

Siis ne vähättelee, eikä näe mitään! Ja lapset kertoo aina kotona, että se ja tää (muu lapsi) löi tai töni tms. nipisti, puri, mitä vaan mua silloin kun "opet" ei näe. Ja tilaisuuksia on todellakin! Ja hoitajat sanoo, että kunhan lapset höpöttävät omiaan, mut oikeesti siellä juodaan kahvia ja vaikak ei juotaiskaan niin hoitajia on kaksi ja lapsia 30 ja sokkeloiset tilat ja joka nurkkan ei näe, joten... Onhan se niinkin että pitää oppia pärjäämään omillaan, mut vähän rankkaa se päiväkotitouhu on.

Vierailija
11/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai epäasiallinen, vaan ehkä mun ongelma onkin liika hymistely, enkä saa sanottua asioita riittävän tiukasti. En usko mihinkään pysyvään muutokseen huutamalla ja raivoamalla, mutta ehkä sitäkin pitäisi kokeilla.

ap

Vierailija
12/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä, miten uskaltavat olla ottamatta yhteyttä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme