Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teillä ei ole kotona

Vierailija
16.10.2008 |

viherkasveja tai sohvapöytää? Tuli noista toisista ketjuista mieleen...

Meillä on paljon kasveja, ja tuntuisi tosi kolkolta jos ei olisi. Onko allergiaa vai ettekö jaksa hoitaa?

Ja sohvapöydästä, meillä ihan välttämätön, sillä pitäähän jossain pitää kaukosäädintä, kuulokkeita, käsityötä ja lehtiä? Missä teillä nämä on jos ei ole sohvapöytää?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukosäätimet ovat telkkakaapissa, lehdet kirjahyllyissä ja lehtikoreissa ja käsityöt käsityökorissa.

Vierailija
2/13 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvapöytää emme halua siksi, että meillä on todella pieni olohuone ja pieni lapsemme haluaa aina leikkiä siinä olohuoneessa. Kaukosäätimet on kirjahyllyssä, emme lue/syö olohuoneessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikkunalautoja, ja lattialal ne on lasten leikkien tiellä

Vierailija
4/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on oireillut jo keittion yrteista, isommista kasveista puhumattakaan.

Vierailija
5/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella huono hoitamaan kunnes löysin hauskoja mehikasveja jotka pysyvät hengissä kunhan joskus muistaa ruiskia vettä.

Sohvapöytää ei ole koska se veisi turhaa tilaa ja siihen tulisi kerättyä kaikkea roinaa.

Vierailija
6/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa, jaksa ja halua niitä hoitaa. Ei vaan kiinosta koko aihe. Multaa kotona en myöskään voi sietää, sitä hiekkaa ja roskaa tulee sisään asuntoon muutenkin ihan tarpeeksi kengissä. Mielestäni viherkasvit olisivat meillä vaan tiellä, hyvä jos olen saanut sijoitettua huonekalut niin että niihin ei kompastu.

Ei vaan ole mun juttu, noi viherkasvit. Ihan samalla lailla varmaan joku ei ole kiinostunut taiteesta eikä sen takia ripusta tauluja seinille.

Vierailija
7/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, sohvan vielä ymmärrän, heillä on sitten ehkä nojatuoleja.

Mutta millä he siivoavat jos ei ole imuria?

Kostea moppi?harja ja lapio?

Vierailija
8/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, sohvan vielä ymmärrän, heillä on sitten ehkä nojatuoleja.

Mutta millä he siivoavat jos ei ole imuria?

Kostea moppi?harja ja lapio?

- puistelen matot ulkona kerran viikkoon

- minulla on sellainen iso siivousmela, jolla vedän kaikki roskat kasaan

- laitat roskat roskikseen rikkakihvelillä ja harjalla

- moppaan lopuksi

(inhoan imurin ääntä)

Vierailija
9/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia siivousvälineitä?

Vierailija
10/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sohvapöytää siksi että se vie tilaa ja tulee roinaa. Meille hommattiin sohvapöytä just siksi että saatiin vähennetyksi roinaa. Enne oli lehtikori ja käsityökori kanssa. Nyt ne on siinä sohvapöydän alatasolla. Ja siellä kori myös kakeille, jotka voisi olla tv-kaapissa myös, mutta ei mies jaksa niitä takasin kiikuttaa, menevät siihen koriin kätsymmin.

Vierailija
11/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puskia sisätiloihin? Minusta kasvillisuus kuuluu luontoon...Ja ei meillä mielestäni kolkkoa ole, mutta kodin sisustuksestahan on niin monia eri mielipiteitä. Me tykätään asua sellaisessa "sisustuslehtimäisessä" kodissa, eli panostetaan kyllä sisustukseen paljon, mutta enempi se meidän tyyli kai on sellaista minimalistista ja modernia, ei perinteisesti "kodikasta". Tuoreita leikkokukkia (liljoja, kurjenmiekkoja, kalloja) minulla on kyllä melkein aina olkkarissa isossa vaasissa.

Ja sohvapöytää meillä ei ole samasta syystä. En vain tykkää sohvapöydistä, ja nimenomaan en tykkää siitä, että lehdet, käsityöt ja astiat siinä lojuisivat. Lehtiä varten on lehtiteline, käsitöitä meillä ei harrasteta ja lasit, (jos jotain nyt sohvalla nautitaan, yleensä syödään ja juodaan pöydän ääressä) lasketaan sohvan käsinojilla oleville puisille "tarjotinalustoille" ja viedään pois käytön jälkeen. Minusta olkkarimme on paljon avarampi kun sen keskelle, sohvan eteen, ei ole läntätty sohvapöytää. Sitäpaitsi meillä on rahi, joka yleensä on sohvan edessä.Sille voi laskea paitsi jalkansa, myös käsissään olevia tavaroita kuten lehden. Löhöilyhetken jälkeen meillä on tapana viedä ne tavarat takaisin omille paikoilleen, ei jättää siihen olkkariin lojumaan.

Makuasioitahan nämä ovat; näin meillä.

Vierailija
12/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te oikein putsaatte (kangas-)sohvat? Patjat? Paksut villamatot, joita ei ainakaan minun voimilla kanneta ulos puisteltaviksi? Jos ei ole mitään näistä, niin sitten ymmärrän kyllä. Mutta eihän vaikka sohvaan riitä mikään harjaus, täytyyhän se imuroidakin...

Enkä kyllä käsitä sohvattomuuttakaan, mutta se johtuu siitä, että itse en voi pitää jalkojani maata kohden jatkuvasti, ja nojatuoli+rahi ei vaan ole kovin mukava yhdistelmä..

Vierailija
13/13 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö lehdet ja kaataa ruukut.

Sohvapöydän tilalla on tarjoilupöytä. Sen pystyy siirtämään pois tieltä tarvittaessa. Ikinä en huolisi keskilattialle pöytää.