*^*^*JOULUTÄHTÖSTEN alkuviikko ma-ke*^*^*
Kommentit (19)
Nyt on neuvolassa käyty ja neito jo mennyt aamu-unille, kun oli niin aikainen herätys. Mitat olivat: 76cm ja 9200g - tasaisesti kasvaa omalla käyrällään. Eipä siellä paljon muuta tapahtunutkaan - johtuisikohan 3 lapsesta ;)
Terkka sanoi, et oikeastaan ei muuta kuin rakeisempaa ruokaa - ollaan syöty 8kk rakeista evästä jo kaksi kuukautta ;) eli ei siis siihenkään muuta uutta...
Pyykkikone laulaa jo neljättä koneellista (ensimmäinen oli ajastimella), kun pakko pestä kaikki asuntoautossa olleet fleece-peitotkin ja lakanat - sen verran kahdessa viikossa rähjääntyvät...
Nyt taitaa koneellinen taas odottaa kuivamaan siirtämistä, joten palailen taas kun löytyy aikaa...
--Mirpa ja pimu 7.12.--
Päivät ne vaan juoksee eikä ite tunnu pysyvän perässä =)
Edellistä pinoa...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10923290&p=&mpage=1&tmode…
Mirpan porukka se vaan reissaa =) Ootte kyllä tosi menevä perhe, mutta eihän siitä haittaa ole jos tahtoa ja puhtia löytyy - pitäähän niitä sukulaisiakin nähdä silloin tällöin =)
Iituli tais kysellä tuosta pahasta olosta ja juu, TAAS on ollu aika heikko olo. Lassia odottaessa en oksentanu ku kerran, mutta silti oli tosi yököttävä olo parin kuukauden ajan eikä ruoka maistunu oikein ollenkaan. Nyt näyttää olevan vähän samoja vinkeitä, mutta oon vaan pakottanu itteni syömään vaikka kuinka äklöttäis =) Vielä ei oo tullu mitään ulos, mutta ei tämä oo kovin mukavaa...
Tuosta syömispuolesta pääseekin hyppäämään sopivasti tähän heikotukseen... Nyt kun ei oo saanu syötyä oikein kunnolla niin on tietenkin koko ajan aika heikko. Eilen oli jo tosi inhottava päivä ku tuntui niin " nääntyneeltä" ja aivan loppuun kuluneelta. Tuntui siltä ettei saa millään nostettua Lassia lattialta ku voimat oli lopussa =/ No, päätin sitten eilen että taidan jättää tuon imetyksen kokonaan pois. Lassille kelpaa tuttipullo ja korvike ihan hyvin eikä oikeastaan viihdykkään tissillä, joten jätän sen pois toivoen että sais edes vähän energiaa takaisin... Eilen aamulla oon imettäny edellisen kerran eikä rinnoissa tunnu vielä ollenkaan =o Tänäaamuna koitin tarjota, mutta eipä kelvannu... Saapa nähdä oliko tämä nyt kerrasta poikki...
Tuo tuttipullo kelpaa nykyään vähän liiankin hyvin...! Puuron syönti on ollu viimeiset pari päivää ihan yhtä huutoa kun poju haluais vaan juoda maitoa. Eilen illalla ja tänäaamuna ei voinu kuin antaa jogurttia ku poika vaan huusi ja huusi ja kittas maitoa. Heti kun yritti tarjota puuroa niin silmät kiinni, kädet nyrkkiin ja kauhea kiukkuhuuto päälle. En kyllä ymmärrä miksi tuo puuron syönti on nyt yhtäkkiä niin kauheeta... Mun äiti veikkas että Lassi on saattanu vaan tylsistyä siihen samaan makuun ja mun pitäis ostaa jotain toista puuroa. Pitääpä sitten käydä tänään kaupassa ja kokeilla illalla jotain toista puuroa!
Jahas... Poju alkoi haisemaan sen verran yrmyltä että taitaa olla vaipassa tavaraa =)
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Pimmi ja Lassi
Väsyttää :(
Eilen olin itse kipeä (mahatauti) sekä Akselilla on ollut kuumetta eilisestä aamusta asti. Outoa ettei ole nuhaa, ei yskää, ei muuta kun korkea kuume :o Elikkä valvottu ollaan...
Koira on hellyttävä kun nuolisi vaan Akselia kun toinen on kipeä. Sanotaanhan että koirat vaistoavat että missä kohtaan on kipu :o Mein piski kun nuolee pojan korvaa.... olisko alkava tulehdus?
Ei, poika kaipaa äidin syliä.. Mentävä on.
RauPotar ja eka kertaa pipi Akseli
poek oksensi ja ripuloi eli tuli se mahatauti kera kuumeen :( Tjahas ja mitenkäs tuota kuumetta nyt alennetaan kun ei pysy lääkkeet sisällä :o Ulkonakin kaamee helle :/
RauPotar poistuu natisemasta.
heiipa kaikille mutta tulin vaan nostamaan ku ollaan tiputtu taas ku lehmän häntä. nää ilmat kaiketi tekee ett kaikki napottaa pihalla ja itekki ollaan just suunnistamassa ulos. lenni kitisee ja kiljuu tuossa lattialla kun ei sitten edelle3enkään oikein viihdy siel. napansa ympäri tossa pyörii , ei viel muuta.
helteistä päivää kaikille vaan....
ONNEKSI ei tänä vuonna ole sellaisia helteitä kuin viime vuonna. Muistelen, että viime vuonna niitä kovia helteitä oli kai ihan kuukausikaupalla. Nyt kun mittari on näyttänyt täysin varjossakin hellelukemia vasta pari päivää, alkaa pinna kiristyä ainakin meidän huushollissamme.
Tyttö nukkuu 15-20 min. mikropäikkäreitä eikä ole muutenkaan parhaimmailla tuulella. Vain hedelmäsoseet ja tissi maistuvat. Viime yönäkin taisi tankata 3 kertaa. *huokaus* Jonkin sortin unikoulu kai alkaa olla tarpeen, mutta aloitan sen sitten, kun lämpötila alkaa ykkösellä tai on yksinumeroinen.
Alan tässä jo odotella syksyä...
Meille ei muuten kuulu mitään uutta tai ihmeellistä.
Aiemmista viesteistä jäi mieleen, että RauPotar taisi kärsiä jostain taudista. Kovasti vain paranamisia sinne!
Toivottavasti Pimmin pahoinvointi/etominen hellittää vähitellen!
Iituli
Akselilla ei ole tänään kuumetta :)) Kolme päivää oli yli 39 astetta, ripuloi, oksensi, yski limaa ja räkä vuosi nenästä.. Voi pientä :// Oli aikas kuumaa kannella tulikuumaa poikaa sylissä näillä helteillä - - hmm... mahdoinko laihtua :o
Itseni pitäisi tehdä karvahuolto :o Kulmakarvat on kun Breznevillä (miten sitten kirjoitetaankin) ikään :)) ja lauantaina pitäisi mennä häihin :o Kiva kiva, mun ukko on bestman enkä minä ole nähnyt juhlavieraista muuta kun itsensä sulhasen... mahtaa tulla yksinäinen ilta.
Jaahas, pikku-ukko heräsi päikkäreiltä kun makkarista kuuluu " prrrrr kuli kuli tääät...." :)) Mentävä on, mennä mun täytyy, ystävääni katsomaan... <- Nalle Puhin alkutunnari :))
RauPotar ja tervehtynyt Akseli
Sara tuijottelee isoveljensä kanssa hetken piirrettyjä, joten äkkiä nettiin.
Ajatus pomppii sitten kovasti, joten älkää ihmeteltekö tätä normaaliakin merkillisempää tajunnanvirtaa.
Ensinnäkin kyselisin, onko teillä jo käytössä [b]housuvaipat?[/b] MItä merkkiä käytätte? Itse taidan ostaa sellaisia, sillä vaipanvaihto tuolle korkkiruuviksi vääntyvälle tytölle on aikamoinen voimainkoitos. Meillä on tähän asti ollut käytössä ihan Pamperseja ja Liberoja, mutta mietin, kääntyisinkö esim. Lidlin puoleen.
Sara nukkui viime yönä [b]kai 8 h yhdellä syötöllä![/b] Halleluja! Aamullakin uni maittoi pitkään meille molemmille. Ehkä tänään jaksan raahautua kuntosalille.
Tänään täällä pk-seudulla tuntuu tuulevan aika vinhaa vauhtia, joten olo on eilistä vähän raikkaampi. Kai näihin helteisiin alkaa nahka tottua.
Sitten noihin ei niin mukaviin asioihin. Eilinen uutinen kolmen lapsen kuolemasta Espoossa kyllä pysäytti. Mutta en ala tässä sen enempää taivastella sitä, kunhan totean, että kauhea inhimillinen tragediahan se on.
Kerroin muistaakseni viime viikolla, että olemme kummeja pojalle, joka syntyi viime kuussa. Pojan tilanne on nyt vakava. Ei ole täyttä varmuutta, selviääkö hän vai ei. Omien kokemusten takia osaan jossain määrin samaistua vanhempien tuntemuksiin. Kauhean pahalta tuntuu heidän puolestaan ja kyllä omasta puolestakin, sillä sain käydä katsomassa pojua sairaalassa.
Eiliset narinani tuntuvatkin nyt sitten ihan joutavilta. Nyt lähden katsomaan, mitä parivaljakko puuhaa.
Ai niin, hienoa, [b]RauPotar, [/b] että teillä parannuttiin!
Mukavaa keskiviikon jatkoa!
Iituli
Kauppaan pitäis lähtä Lassin kanssa, mutta täällä sisällä on paljon mukavampaa kuin ulkona... Sisällä 23 astetta ja ulkona lähemmäs 30 =//
Kyllähän minä kesästä ja lämpimistä keleistä tykkään, mutta kun tuntuu siltä ettei tuolla pysty hengittämäänkään kun on niin kuuma...
Hyvä että Akselikin on taas terveenä! Aika rajun kuuloinen tauti =/
Voi, toivottavasti Iitulin kummipoika selviää... On se surullista jos aikuinenkin kuolee, mutta lapsen kuolema tuntuu aina niin käsittämättömältä ja vaikka olisi aivan tuntematon lapsi, niin tuska pistää rintaan =(
Ei ollut tosiaan mukava lukea tuosta Espoon hommasta... Menee yli ymmärryksen tuommoiset tapaukset...
Sitten mukavampiin asioihin: onnittelut hyvin nukutusta yöstä! =) Jospa teilläkin päästäis nukkumaan ihan kunnolla.
Mulla on vissiin jo liian helppoa ku kehtaan nurista ukolla siitä kun Lassi on alkanu heräämään " jo" 8-9 aikoihin... Kyllä kait mua väsyttää kun menen nukkumaan vasta puolenyön jälkeen...! Pöljä mikä pöljä =)
No mutta ei voi olla totta... Poju leikkii lattialla... omalla puklulla! Yäk, koko poika ja lattia ihan oranssina.
Täytyypi mennä pesulle =)
Pimmi ja Lassi
että meillä on käytetty niitä nyt pari viikkoa. Niin pampersia kuin liberoakin enkä oo huomannu suurempia " laatu" eroja
Ensimmäisillä kerroilla oli helppo laittaa päälle, mutta äkkiäpä tuo poju oppi niitäkin vastustamaan =) Jalat heiluu miten sattuu ja vaippaa saa olla laittamassa päälle niin sivulta, takaa kuin edestäkin... No, on se
kuitenkin
helpompaa kuin teippivaipan laitto =)
Äh, kyllä kait se on pakko lähtä ulos ku nyt tuo poika yrittää ängetä itseään kissankoppaan, jossa on jo kissa =o
Pimmi ja Lassi edelleen =)
Ei sais valittaa, mutta mulle riittäis jo tämä lämpö. Meillä on sisällä +28 astetta eikä ulkona yhtään sen viileempi. Käskin miehen hakea jonkun sortin ilmastoinnin tänään, makso mitä makso. Nukkumisesta ei tuu mitään kun taloa ei viilennä mikään.
Nyt olis myös hyvät neuvot kalliit, meidän neiti ei syö enkä tiedä mitä tekisin. Pariin päivään ei ole syönyt perunaa ja jo viikon syöny tosi huonosti. Eli ei luultavasti johdu lämmöstä. Maha on ollu löysällä myös yli viikon ja sit tietysti asia stressaa mua kun neiti on jo miinuskäyrällä niin koko ajan miettii syö, syö ja syö! Käytiin sit eilen tohtorin vastaanotolla, mutta ei löytyny vikaa. Hyvä sekin tietysti. Seuraillaan vaan tilannetta. Mutta kuinka kauan voin antaa tytön elää 2dl vellillä ja 1dl puurolla + vettä jonkin verran? Tämä siis meni eilisen vuorokauden aikana alas. Tänään on menny 2 tl puuroa ja 160ml velliä + vettä. Kuivumisen merkkejä ei ole ainakaan vielä, mutta kaikki tulee läpi kun eilenkin vaihdoin 5 kakkavaippaa (löysää tavaraa ei kuitenkaan ihan vettä). Auttakaa, mitä mä oikein teen? tänään on myös ollu tosi itkuinen, ei viihtynyt ollenkaan lattialla yksin, mitä yleensä tekee. Sylissä ollut koko päivän. Nyt nukkuu päikkärit ulkona ja toiv. herättyään söis jotain. ei oo helppoa. Neuvokaa jos osaatte, kiitos! Onko hampaat?? Kulmahampaat siis tulevat seuraavaksi. Onko joku 8kk kriisi?
Housuvaippoja ei olla kokeiltu, mutta mielessä on käyny. Lattialla me nykyään vaihdetaan vaippaa, kun muualla ei uskalla. On niin vikkelä että heti lähtee ryömimään kun vaipan saa pois ja sitä ennen on saanut kääntää hänet 100 kertaa mahalleen ennen kuin saa sen vaipan pois.. On vaan niin kalliita nuo housuvaipat.
Iitulin (meniköhän nimim. oikein?) kummipojalle paljon tsemppiä!! Toivottavasti olis vielä jotain toivoa. *hali teille*
Pimmi; miten imetyksen lopettaminen on sujunut? menikö kerrasta?
Nyt juomaan vettä. Muistakaa äidit juoda paljon!
rusina jonkin verran huolissaan neidistä...
siis on saanu käntää hänet mahalta selälle 100 kertaa ennen kuin sen vaipan saa pois. =)
Enpä kyllä tiiä mikä pistää pienen mahan noin sekaisin eikä ruokakaan maistu... Mä oon kyllä kuullu, että hampaiden tulo aiheuttaa joillakin syömislakon ja pistää mahan jopa ihan ripulille, että jospa se sitten olis sitä? Jos en nyt iha vääri muista niin siskon poikakin oli reilun viikon syömättä kun tuli ensimmäiset hampaat... Mutta se vaan, että miksi sitten ei edellisten hampaiden kanssa ollut ongelmia...? Mutta sitten taas, jos kerran on tulossa kulmahampaat niin ne on kuulemma yhdet vaikeimmista! Ne tekee kuulemma tosi kipeää ja on paljon hankalammat kuin etuhampaat.
Pakko kait se on niistä johtua jos ei ole sairas eikä lääkärikään löytäny mitään!?
Lassillakin jatkuu tuo puurolakko. Aamulla ja illalla ei saa oikein mitään menemään... Hedelmäsosetta tai jogurttia syö, mutta niitä saa sitten antaa purkkitolkulla että pärjäis.
En mä sitä imettämistä ihan kerralla lopettanu, mutta aika vähissä on jo... Viimeksi taisin imettää eilen aamulla ja sitä ennen tais olla paussia 2 päivää. Lassi ei sitä näytä kinuavan erityisemmin kun tykkää niin paljon tuosta korvikkeesta ja saa olla muutenkin sylissä, mutta annan aina kun rinta/rinnat alkaa tuntumaan täydeltä. Tai no, ei nuo täydeltä oo tuntunu moneen kuukauteen (niin kuin ensimmäisten kuukausien aikana) mutta siis pidemmän paussin jälkeen alkaa " jomottamaan" ja varsinkin kainalo alkaa tuntumaan ns pahkuraiselta.
Aika helposti tämä on kuitenkin (onneksi) menny. Kovasti tulee koko ajan aikittua ja paijattua Lassia ku mulla itellä on tullu vierotusongelmia, mutta eiköhän tästä selviä =))
Huh, käytiin siellä kaupassa ja voi herran jumala, että tuolla on kuuma!! Siis noin puolen tunnin kävely ja kotiin tullessa piti ottaa Lassi ihan nakuksi ja itseltäkin lensi suurin osa vaatteista sängylle =) Oltiin aivan hiestä märkiä ja aika kiukkusiakin...
Saapa nähdä millä päällä ukko on kun tulee töistä... Niillä kun tuppaa nousemaan hallin lämpötila aika huikeisiin astelukemiin heti kun ulkona on yli 20 astetta =/
No mutta nyt menen pois ku eihän tästä pinosta on puolet meikäläisen läpinöitä =)
Pimmi ja Lassi TAAS =))
ei pitäs valittaa mutta on kyl pirun kuuma :D
ja viikonloppunakin pitäisi jatkua vielä.
tulin ihan sellasta utelemaan ja kyselemään että onko kellään joulumammeloilla meseä ja oisko halukkaita vaihtamaan :) vois kato chättäillä välillä ihan reaali ajassakin :) ja kun on toi web kamera niin vois joskus ikätoverit pällistellä vaik toisiikin :D minä kyllä voin meseni antaa jos innokkaita löytyy. :D
kauppaan täytyy vielä lähteä tälle illalle joten tällasta mulla taas tällä kertaa, eli ei mitään järkevää...
--Miilukka + lende 7kk
eli meidät saa kyllä lisätä [b] mese [/b] listoille. oliskin oikeen kiva rupatella siellä;) en vaan viittis sitä osotetta laittaa tänne, kun on oikeella nimellä, mut [b] miilukka [/b] ja muutkin jos tahtoo niin laittakaa omanne tulemaan nani77@luukku.com tai jos tahtoo mielummin antaa oman meiliosotteen niin voin mä sinne omanikin lähettää;)
ja sit lyhyesti viel [b] housuvaipoista [/b] eli meillä on molemmat käytössä, sekä housu- että teippivaipat. erityisesti yöllä käytetään housuvaippoja, kun tuntuu, et ne pysyy paremmin päällä, kun teipit eikä oo sit mitenkään vinossa tai muuta, et vuotaa yön aikana. tasan kerran on yön aikana meillä housuvaipat vuotanu sivusta ja ollaan niitä nyt kuukauden verran käytetty. ja liberon 10-14kg:n vaipat meillä käytössä.
mut nyt ei ehi enempää, iltapala huutaa ottajaa;)
nani ja neiti 8kk+
Mulla on myös mese käytössä ja ois tosi kiva rupatella reaaliajassa :)
Mulle voi halutessaan laittaa osoitteita sähköpostiin niin lisään niitä sitten.
sonski@gmail.com
sonette
joten helpoiten laitan tänne mun mese osotteen :) *valmiina naama punasena* hävettää kyl ku se on aika härski se osote..... hyi mua. joskus piti vaan keksiä jotain ja miten se tuollanenki tuli mieleen. joku vanha nuoruuden " kiusaus" nimi kenties...
kiitos pimmi, laitoitkin jo omasi ja lisäsin sinut jo listoilleni eli nyt muutki.voidaan joskus kato oikeen ryhmächättiä harrastaa ett kaikki onlinessa olevat mammat vaan samaan chättiin :) eikö ois jees!
no mut tässä tää nyt on:
millupillu@hotmail.com
(jos en siis väärin muista tuota) *läps* hyi mua. hävettää mut nyt sen tietää sit jo kaikki kun tuota lähetä-nappia painan kohta :D
no täällähän on taas hiljasta ku huopatossu tehtaalla :) me ollaan reippaana käyty jo puol 8 lennin kans hammashoitajalla. hoh hoijaa!!!! aivan tyhjän kans koko reissu ku neljättä kertaa tää sama virsi että ei samasta lusikasta,syökö tuttia,imeekö peukaloa. mut pakko oli käydä ku halusin ne ilmaset fluoritabletit ;)
MESERINGISSÄ nyt PIMMUKKA ja NANI LISÄTTY :)
MUUT MEGEEN KANS....
--miilukka ja lende--
Ensin PIMMILLE onnea ihanista uutisista!
Onnea myös kirsikalle synttäreiden johdosta ja työpaikasta. Olen niin harmissani siitä lauantaista, että pitikin olla niin huonoa tuuria. No, jos sitä uutta ISOA tapaamista ruvettais järjestämään.
Me oltiin tosiaan reissussa ja kun tultiin kotia huomattiin et kone oli tiltannut itsekseen loman aikana. Mystinen vika saatiin korjattua ja minä pääsen taas nettiin.. JI..HUU..!
Nyt mä kuitenkin menen maalaamaan leikkimökkiä kun on maalaus ilma, ei tiiä kuinka kauan näitä riittää.
nefili ja Adam