Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutama totuus raamatusta

Vierailija
29.07.2007 |

Minun silmiäni tämä vähän avasi. Mitäs lestat olette mieltä?

" Laura Schlesiger on yhdysvaltalainen radioesiintyjä, joka jakaa ohjeita ihmisille, jotka soittavat hänen ohjelmaansa. Taannoin hän sanoi, että homoseksuaalisuus on iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18:22) eikä sitä voi missään tapauksessa hyväksyä.

Seuraavassa avoin kirje, jonka Tri Laura sai eräältä kuulijaltaan:

Hyvä tohtori Laura,

Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia.

Olen oppinut paljon ohjelmastasi, ja pyrkinyt myös jakamaan tietoni niin monelle ihmiselle kuin mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella homoseksuaalien elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18.22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä. Keskustelu loppuu siihen.

Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi muutaman muun lain suhteen, miten niitä pitäisi noudattaa.

a) Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit.

Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

b) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2. Moos. 21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

c) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) todellakin sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuoleisia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee meksikolaisiin, mutta ei kanadalaisiin. Voitko selventää? Miksi en saisi omistaa kanadalaisia?

d) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava.

Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

e) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus.

Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?

f) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän lukulaseja.

Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää?

g) Useimmat miespuoleiset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3.

Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?

h) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6-8) että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen.

Voinko kuitenkin pelata amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?

i) Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos.

19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty

kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester -sekoitetta).

Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3. Moos.

24:10-16). Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa? (3. Moos. 20:14)

Tiedän, että olet tutkinut näitä asioita laajasti, joten olen varma, että voit auttaa. Kiitos taas kerran, että muistutit meitä siitä, että Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton. Uskollinen kuulijasi ja palvova ihailijasi."

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös jeesus jossain päin uutta testamenttia luvannut tehdä meidät " laista vapaaksi" ? tarkoittaisko juuri näitä nykyihmisen korvissa " hieman" omituiselta kuulostavia lakeja?

anteeksi että tulen tähän pohdiskelemaan, vaikka en ole lesta enkä pidä homoutta iljettävänä. ;)

Vierailija
2/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. tiesitkö että kirjojen nimet on erisnimiä ja ne kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, vaikka kuinka olisi ateistipakana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän että Raamattu kuten muutkin teosten nimet kirjoitetaan isolla, tuohon pääsi minulta lipsahtamaan niin kutsutta painovirhe" paholainen" . Suo anteeksi virheeni. Tiedätkös itse että on mahdotonta olla saman aikaisesti sekä ateisti että pakana?

Vierailija
4/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki tiedän että Raamattu kuten muutkin teosten nimet kirjoitetaan isolla, tuohon pääsi minulta lipsahtamaan niin kutsutta painovirhe" paholainen" . Suo anteeksi virheeni. Tiedätkös itse että on mahdotonta olla saman aikaisesti sekä ateisti että pakana?

Ja se ateistipakana nyt oli sellainen " kielikuva" ja Jeesushan se meille tuli kertomaan mitä lakeja pitää noudattaa ja mitä ei, sekin löytyy sieltä Raamatusta.

Tässä nämä mitä nyt lyhyesti ehdin vastaamaan, en jouda palstailemaan kauaa.

Vierailija
5/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisuudesta ja muista uskonnoista kristinuskoon kääntyviä koskee eri säännöt. Juutalaisten tulee jatkaa niiden tapojen noudattamista, mitä ovat noudattaneet. Muille on välttämättömiä haureuden välttäminen, epäjumalille uhratun lihan syöminen, veren syöminen. Lisäksi 10 käskyä on lähtökohta moraalille.

Vierailija
6/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Juutalaisuudesta ja muista uskonnoista kristinuskoon kääntyviä koskee eri säännöt. Juutalaisten tulee jatkaa niiden tapojen noudattamista, mitä ovat noudattaneet.

Vierailija
7/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen totuuden tulkitsee oikein?Raamatussa ei esim puhuta joulusta yhtään mitään,eikä kehoteta viettämään Jeesuksen sntymäpäivää vaan juhlimaan hänen kuolemaansa eli viettämään kuolemanmuistojuhlaa - ja näitä esimerkkejä vois laittaa vaikka kuinka

Jokaiselle miehelle on yksi vaimo jne jne

Vierailija
8/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Jeesus antoi enää kaksi käskyä mitä noudattaa: lähetyskäskyn ja käskyn rakastaa lähimmäistä ja Jumalaa

Vierailija
9/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä antaa oikeutuksen vl:lle tai jollekulle muulle uskonnolliselle fanaatikolle sanella omia tulkintojaan jumalan sanasta (tässä yhteydessä käytin tätä kirjoitustapaa harkiten ja tarkoituksella :)), mikäli Raamatusta löytyy se ainoa oikea totuus?

Vierailija
10/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kulttuurien tapoja. Siksi sitä ei mielestäni tulisi pitää minään ehdottomana ohjenuorana kaikilta osin (esim. juuri joku homoja koskeva kohta). Uskon itsekin Jumalaan, mutta ihmisiä ei tulisi syrjiä joidenkin 2000 vuotta vanhojen kirjoitusten perusteella. Ehkä mutkin pitäis kivittää...

Vierailija
11/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös jeesus jossain päin uutta testamenttia luvannut tehdä meidät " laista vapaaksi" ? tarkoittaisko juuri näitä nykyihmisen korvissa " hieman" omituiselta kuulostavia lakeja?

Vierailija
12/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis uskovaiset vastustavat huumekasveista saatavia huumeita?

Tiedättekö muuten, miksi oli kristillistä pitää orjia? Siksi, että mustat polveutuivat Kanaanista, jonka hirvittävä rikos oli nähdä känninen isänsä alasti. Siitä hyvänsä Nooa kirosi Kanaanin perilliset orjuuteen :)

20 Nooa ryhtyi viljelemään maata ja istutti ensimmäisen viinitarhan. 21 Mutta kun hän joi viiniä, hän juopui ja jäi alastomana makaamaan telttaansa. 22 Haam, Kanaanin isä, näki isänsä alastomuuden ja kertoi siitä ulkona molemmille veljilleen. 23 Silloin Seem ja Jafet ottivat viitan, levittivät sen harteilleen, menivät sisään selkä edellä ja peittivät isänsä alastomuuden. Heidän kasvonsa olivat poispäin, eivätkä he nähneet isäänsä alastomana. 24 Kun Nooa selvisi juopumuksestaan ja sai kuulla, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt, 25 hän sanoi:

-- Kirottu olkoon Kanaan, tulkoon hänestä veljiensä orjienkin orja.

26 Ja hän sanoi vielä:

-- Kiitetty olkoon Herra,

Seemin Jumala,

ja Kanaan olkoon Seemin orja.

27 Tehköön Jumala laajaksi Jafetin suvun,* ja saakoon se asua myös Seemin majoissa, ja Kanaan olkoon heidän orjansa.

Vierailija
13/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot voi olla homoja ihan rauhassa,mutta miks pitää uskonto sotkea?

Raamatussa sanotaan että mies ja nainen on luotu toisilleen-ei mies ja mies, mutta jokainen voi elää mielensä mukaan - miks välittää raamatusta ja sen neuvoista jos ei edes usko? Ihme jankaamista

Vierailija
14/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: " Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Että näin :D

Vierailija
15/15 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et uskonnontunneilla ollut hereillä, niin tiedoksi, että kristityt elävät Uuden testamentin ja Jeesuksen opetusten mukaisesti. Vanha testamentti on lähinnä kuriositeetti, josta nuo lainaukset ovat peräisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme