***PikkuEnskojen viikonloppu pe-su***
Kommentit (10)
Täällä normaalimpi yö takana, tai siis ei kellonaikojen suhteen mut Oliver meni nukkumaan 20:00 ja heräsi 03:00 syömään ja sit jatkoi aamuun 08:00 saakka=) Nyt onkin taas sängyssä unilla. Se on muuten ihme että aamulla jaksaa valvoa vain 1-1,5h ja sit ottaa ekat päikyt. Sit vasta alkaa meillä päivä ja voidaan lähteä ulos tms! Ilmeisesti jatkaa noita yöunia vielä tai jotain...
Han, vai siellä koitetaan istua:) Mennäänkö jo lujaa eteenpäin lattialla?
Me ollaan nyt näinä kahtena päivänä treenattu istumista syöttiksessä, sellanen 10-15min kerrallaan. Hyvin siinä pysyy eikä heilu mihinkään, mut täytyykö osata istua lattialla itsekseen ennenkuin voi pidempiä aikoja rattaissa/syöttiksessä istua? Vai mikäköhän tän homman nimi oikein on... :o Kun meillä istuttu sylissä tuettuna jo alle 3kk asti, niin nyt kun lukenut kaikkea niin selkävioista sun muusta pelottelevat. Kun en tiedä tuleeko aina tarpeeksi sylissä tuettua!=( *pöh*
Ope, meillä maito menee vaihtelevasti. Eli lakkoilua ilmassa, mut tänään aamulla herättyään söi 120ml=) IHME!! Juotteko päivällä vettä tai jotain ja miten se menee alas? Ja syöttekö kalsiumia? Eli herätätkö yöllä vai syötätkö heti kun nukahtanut kunnolla? On tää hankalaa kun on tällainen " maitokielteinen" lapsonen;)
Eipä nyt muuta, hetki aikaa mennä sohvalle selälleen kun vielä tuolla sängyssä tuhisee:=)
Aurora & Oliver 5kk++
[color=CD1076]Me valvottiin myöhään miehen kans pelaillen pleikkaria ja nyt on tietty vähän väsy..=) Emiliina taas odotti kärsivällisesti, että mama saa itsestään irti lähteä kahvinkeittoon..On se niin pirun kiltti tyttö. =)
HAN: meilläkin Emiliina yrittää ihanasti istumaan..nukkuu joskus päikkäreitä isolla tyynyllä sohvalla ja siitä kun herää niin kauheella ähellyksellä vetää itsensä linkkuun ja pusertaa itseään ylös..=D Kallista näyttäis olevan muuttaminen..me ei olla koskaan käytetty mitään muuttofirmaa kun aina on ollut muuttokalusto ja miehet kaveripiiristä..se piano on kyllä ongelmallinen. =/
Vaikeita öitä oli joillain ollut..en oikein tiedä mitä siihen sanois..Joskus sitä tietty oli väsynyt kun Emiliina heräili tunnin välein silloin yhteen aikaan, mutta edelleen meillä herätään 1-3 kertaa yössä syömään ja mä itse aina pompin vettä juomassa ja veskissä. Eipä se oikein enää vaikuta..kai sitä on jo niin tottunut? =) Siitä pitää kyllä ollaa kiitollinen, että Emiliina ei oo koskaan huutanu/itkeny öisin..Lapset kasvaa ja kehittyy ja myllää öisin kun on niin jänskää ym. Kai se kaikki kuuluu normaaliin vauva-arkeen enkä mäkään usko, että safkan tankkaamisella selviää. Ja loppuuhan noi sitten aikanaan just niinku Hankin mainitsi. Eli eipä ole oikein muuta sanottavaa kuin jaksuja kaikille väsyneille ja kyllä me vielä joskus saadaan nukkua! =D
Eipä nyt muuta irtoa. Pitäis aloittaa perjantaisiivouskin..Huoh. =)
Ihanaa perjantaita ja viikonlopun alkua kaikille!
t. poppis ja Emiliina 5,5kk++
Jokainen yö ilman kitinöitä on juhlaa! Poitsu söi yhdeksältä, vaihdettiin yövaippa ja sitten poika nukahtikin. Tissiä annoin puoliltaöin, kolmelta ja kuudelta ja vasta kahdeksalta noustiin ylös. Ehkä tämä systeemi alkaa toimia meillä, kun on keksitty, että poika nukahtaa kitisemättä helpoiten silloin, kun sitä on sylitelty ja kanniskeltu koko illan. Nyt meillä onkin tapana pitää poikaa kantoliinassa tai vain sylissä illalla telkkarin/tietsikan ääressä ja toivotaan, että konsti tepsii jatkossakin. Toinen juttu, josta en enää luovu, on kuivaliina yövaipassa. Välillä se jäi pois ja voi olla, että vauvan oli vaikeampi nukkua peppu märkänä, vaikka päivisin märkäkään vaippa ei tunnu stressaavan.
Eilen kävin muuten pitkästä aikaa shoppailemassa oikein kunnolla. Löysin aivan ihanan pitkän paidan, joka oli ihanan pehmeää stretchiä ja jossa vielä oli yläreunassa napit, jotta imetyskin onnistuu. Ratkaisin takamus/reisiongelmani ostamalla sitten sellaisen OneSize-fits-no-one-hameen, jolla ajattelin pärjätä sinne saakka, kunnes mahdun (sormet ristiin) vanhoihin vaatteisiini.
Nyt näyttää siltä, että kunhan mies saa poitsulle vaipan päälle, on taas tissittelyn aika.
t. pikku-Juska
[color=green]Voi että on STRESSI! Ääh¿ Ehdinköhän mä tänään pakata kaiken tarvittavan¿ Ja arvatkaa kuinka ketuttaa: ostin toissapäivänä kaupasta Artulle ruoat reissuun (ja vähän ylimääräistäkin), niin unohdin ne sitten vuorokaudeksi tuonne helteisen kuumaan autoon!!! =( Nyt sitten täytyy haistella ja maistella (yäk!), että onko ne pilalla¿ Oli kuulkaa 18 tetraa velliä, 30 tetraa Tuttelia, pari lavaa piltti-purkkeja jne. Aargh!!! Voisin taas hakata päätäni seinään¿ Äsken sitten vertasin yhtä tuttelia täällä sisällä olleeseen, ja kyllä se ainakin onneksi maistui ja haisi samalle¿ Toivon mukaan muutkin on kunnossa. Ja kaipa ne joutuu tehtaalta kuljetettaessakin olemaan kuumassa autossa..??? Noo¿
Huomaatteko, mä käyn ihan ylikierroksilla¿ :( Ärsyttää vaan tää koko reissuun lähtö-vouhotus ja pakkaaminen ja kaikki, ja vielä enemmän ärsyttää jo valmiiksi palata tänne kaaokseen! No, onneksi miehellä vielä loma jatkuu kotiin tulon jälkeen, niin ehditään sitten paremmin yhdessä laittaa. Päivät kun on kotona Artun kanssa, niin eipä tässä paljon jää muuhun aikaa ¿ hyvä, että ehtii perushommat tekemään, saati jotain ekstraa! Oi, oon mä loman tarpeessa kyllä¿
Oi, MAMMIS mainitsi Arnoldsin donitsin¿nam¿ Vähänkö tekis nyt mieli! Heti tekis mieli vetää maha täyteen herkkuja, kun ahdistaa¿tai siis suoraan sanoen vi*uttaa tällä hetkellä¿ Ääh, miten mä oikeesti käyn näin kierroksilla!?! Ihan kädet meinaa täristä¿ *nyt rauhoitu Pi-Ki* Tilasin Painonvartijoista sen jonkin maxi-aloituspaketin, joka maksoikin ihan kamalasti¿ Mutta jos painonpudotuksessa onnistun, niin kyllä se sitten kannatti maksaa =) Ja päätin aloittaa koko touhotuksen vasta maanantaina, kun nyt tosiaan on tätä stressiä jo muutenkin, ja helpompi ehkä aloittaa ja seurata viikon pisteitä, jos viikko on normaali maanantai-sunnuntai-päivät. Wish me luck! :) En ehtinyt hyvää mökkireissua toivottaa, mutta hyvä se on varmaan ilman toivotuksiakin =)
AURORA oli laittanut Oliverista ihanan kuvan uudessa s.tuolissa! :) Ihan on heti ison pojan näköinen, kun saa istua, hih!
MOOLI, varmaan tulee aika ajoin ¿syyllisyyden tuntoa¿, jos ja kun päätät imettämisen lopettaa. Mutta se varmasti kuuluu asiaan, vaikkei sitä tarvitsisikaan tulla. Imetys on onneksi meidän kaikkien oma juttu, ja terveitä hienoja lapsia kasvaa korvikkeellakin. :) Mä tykkäsin kyllä imettää, mutta laiskuuttani en tosiaan jaksanut niin usein kuin tarve olisi vaatinut. Lisäksi ¿täytyy tunnustaa- mua ärsytti se, kun tissit oli KOKO ajan täynnä (ei voinut nukkua mahallaan kun sattui, ei voinut oikein jumpatakaan kun sattui, maidossa kaikki paidat liivinsuojuksista huolimatta jne.), eikä voinut syödä/juoda mitä halusi jne. Eli jotenkin se imetyksen sitovuus ei ollut mun juttu, vaikka itse ¿toimenpiteestä¿ pidinkin paljon. Jospa tosiaan sitten ensi kerralla¿ :) Ja toiset ei imetä ollenkaan, missään vaiheessa, ja sekin on mun mielestä täysin OK ¿ jokainen tekee ihan itse omat valinnat, ja mitä muut ihmiset on sitä kritisoimaan¿ Joten teet ihan niin kuin itsestä hyvälle tuntuu! =)
POPPISKIN oli jaksanut käydä treffailemassa ja vielä täällä meitä muita moikkaamassa, kiva!!! =) Ja oikeesti ¿ Emiliina näyttää tuossa kuvassa jo niiin isolle tytölle =D
Tuli HANIN Sampon puuron-syömis-opettelusta gallup mieleen:
G: Kuinka moni teistä aikoo sekoittaa puuroihin esim. hedelmäsoseita? Kun toisethan ei halua antaa, ettei lapsi sitten totu aina makeaan, ja toisilla ei edes vaihtoehtoa ole, koska muuten puuro ei alas mene¿ Meillä varmaan ei tule sitä ongelmaa, kun Arttu on kaikki-ruokainen (ollut ainakin tähän mennessä), mutta varmaan silti sekoittelen vähän sosetta mauksi joukkoon.
PAJUSKA, sanoiko ne siellä neuvolassa mitään syytä yöhulinaan? Ettei se ole sitten mitään allergista? Aika ikävälle nimittäin nuo yöt teillä kuulostaa :(
Ja HANIN Sampo se meinaa jo istumaan ihan ite ruveta! =) Niin ne vauvat kasvaa¿ Kai niittä kohta pitää lapsiksi alkaa kutsua¿ *haikeus*
Mietin muuten Auroran tapaan, että sittenkö vasta saa pidempiä aikoja istuttaa, kun vauva istuu itse?
P-JUSKALLA näyttää siellä yöt menevän kivasti! :) Toivottavasti jatkuu samalla tavalla! Meillä tosin ei ikinä nuo rytmit pitäneet paikkaansa, vaan aina kun johonkin tottui, niin kohta asiat olikin eri tavalla. Nyt kyllä alkaa rytmi olla jo melkoisen kohdallaan :)
Mutta joo, Arttu heräs äsken ja istuu nyt sylissä, niin taidan lopetella. Hyvää loppukuuta, ja reilun vkon päästä palailen!!!
Pi-Ki ja Arttu 4,5+kk
Niin, että nyt me siirrytään tuonne isojen puolelle.. Onneksi monet tutut tulee täysillä perässä:D onpa jotenkin haikeaa, mutta niin se aika kuluu vaikka itse ei yhtään vanhene...
Käytiin tänään neuvolassa ja uudet mitat tulee tässä 69,1cm, 8770g ja pipo 45,2cm. Meidän neuvolatäti ei sen kummemmin koskaan kommentoi mitään, mutta ilmeisen hyvin Rasmus kasvaa.
Onnea vaan kaikille uusille äideille!!!
Hei vaan :' )
Elovena ja Rasmus tänään 6kk
No jotain vain ilmoittaakseni että ollaan sentään vielä hengissä. En ole ehtinyt kirjoittelemaan, mutta sitten kun sateet taas enempi alkaa ja Lauri toivottavasti viihtyilee taas vaihteeksi enempi itsekseen ilmoittelen lisää.
Meillä oli viikolla neuvola ja eka rokotus meni tosi hienosti, tietty vähän tuli itku kun täti pisti, mutta mitään vaivaa ei tullut. Mitat oli 63 cm ja 6430g
Ilmoittelen taas kun kerkiän edes jotain lueskeleen.
Tinsula ja Lauri 3 kk
Mä tulin vaan Pi-kiä tsempittelemään, kun luin että tilasit sen PV-paketin... Mä olen nyt viidettä päivää laskenut pisteitä, eikä enää koko ajan ole nälkä! ;) Vaakaa en ole uskaltanut vielä ostaa, mutta tuntuu et ainakaan turvotusta ei ole yhtään. Eikä kiristä vaatteetkaan.
Ja yllättävän helppoa olla syömättä herkkuja, kun on tavoite! Meillä on se Italian reissu kuukauden päästä, ja p-a-k-k-o kehdata liikkua uikkareissa siellä rannalla! Joten siinä sitä :)
Muillekin vilkutuksia. Mun piti vielä jatkaa, mutta Noel huutaa alakerrassa isin seurassa siihen malliin, et taitaa vain äitin syli auttaa...
Kandi & Noel 7kk
Aurora oli taas laittanut kivoja kuvia Oliverista! =) Täytyis järkkää taas jossain vaiheessa aikaa, että nähtäis. Meillä mies lähtee töihin 13.8. joten ainakin sen jälkeen vois onnistua. Ettekös tekin lähde vasta vähän myöhemmin sinne Espanjaan? Ja sitten vielä tuosta istuttamisjutusta taas: meillä kyllä harjoiteltiin syöttiksessä ja rattaissa istumista ennen kuin Emmi oppi istumaan ennen tukea. Mikä sitten on pidempi aika, sitä on kai vaikea määritellä, mutta siis saattoi likka istua meidän ruokailun ajan syöttiksessä tai lenkillä vaikka vartin, jos ei alkanut uni tulla.
Poppis meinasi, että Emmi on kovin äiteen näköinen. Sitä mioni muukin sanoo. Mutta samana päivänä Emmi oli mummin kanssa kävelyllä ja olivat törmänneet Emmin isän vanhaan hoitotätiin ja se oli sanonut, että onpas isänsä näköinen. Että näin. Mutta ehkä me tuon ukon kanssa ollaan vähän samannäköisiä sinisine silminemme ym. Emmin kummi totes mökillä, että onpas Emmistä tullut nätti - ei ole ollenkaan enää isänsä näköinen! =D
Mooli, juu mä olen menossa töihin, kun Emmi täyttää vuoden eli lokakuun lopussa. Vielä en kauheen aktiivisesti asiaa ajattele, mutta nyt on jo hiukan ristiriitaisia ajatuksia. Toisaalta odotan kovasti töihin menoa, kun tykkään työstäni paljon. Ja kun saan 2-luokan, niin ne on niin ihanan pieniä vielä. Mutta toisaalta sitten tuo Emmin hoitoon vieminen. On se vaan pieni. Mutta onneksi se on tuollainen reipas tättähäärä, niin uskon, että sekin sujuu vallan mainiosti.
Pi-ki kyseli puuron lisukkeista. Meillä pistetään ihan surutta hedelmä- tai marjasosetta sekaan. Kun ei itsekään syötäis puuroa " raakana" . =) Aloitettiin luumulla, kun se sitten heöpotti masun toimintaa samalla. Jos tehdään jotain hedemäpuuroa tai annetaan valmiista tetrasta, niin silloin ei sitten lisätä mitään.
Juups, juups, nyt pois tukkimasta teidän pinoa... Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Amy ja Emmi 9kk
Taasen on pari päivää vierähtänyt enkä kunnolla ole kerinnyt palstalla käymään.
Torstaina koko päivä meni asuntomessuilla. Oli tosi kiva käydä ja tyttönen jaksoi hyvin mukana. Tosin loppuajasta vesisade vähän hidasti ja hankaloitti kulkemista... Tytölle oli tottakai sadesuojat yms mutta äiskälle ja iskälle ei sateenvarjoja... No, eipä olla onneksi sokerista tehyt. =) Sere taisi kysellä mimmoista messuilla oli. Taloja oli kovin monenlaisia. Jokunen tosi kiva ja jokunen ei ollenkaan meidän makuun. Erityisesti keittiöitä ja kodinhoitotiloja tsiigailin tarkemmin. Oli muuten aika hauska huomata miten erilaisiin asioihin kiinnitti huomiota nyt kun on vauva verrattuna vaikkapa viime kesän messuihin. =) Ainiin, positiivinen yllätys oli messujen lastenhoitohuone. Sieltä löytyi vaipat, kosteuspyyhkeet yms yms.
Eilinen päivä alkoi sitten havainnolla, että pyykipesukone ei toimi. Voitte arvata että otti päähän. Toisaalta olin ihan pikkuisen tyytyväinenkin. Oon halunnut uutta konetta pitkään, mutta en halunnut turhaan ostaa kun vanhan kone ihan toimiva. No, eipä siis muuta kuin kaupoille lähdettiin ja uusi kone löydettiin. Ja saatiin jo eilen kotiinkuljetuksella paikoilleen.
Nyt nälkäistä tyttö syöttämään ja pyykkiä pesemään. =)
Kommentoinnit jää toiseen kertaan siis...
t. iida-linnea ja tyttönen
[color=deeppink]En ainakaan huomannut että viikonlopun pinoa olis vielä avattu, joten avasin nyt.
Tänään nukuttiin ennätyspitkään, vasta puoli ysin aikaan heräiltiin kaikki! Paitsi että yö oli muuten huonoin pitkään aikaan. Sampo oli hirmu levoton, heräili vähän väliä ja päätti viidestä kuuteen valvoa ja viihdyttää äitiä :/
No mutta, lähdenpä aamupalalle tästä :) Aurinkoista aamua!
Han ja Sampo 5kk+++[/color]