Miten makuuhuoneesta saisi turvallisen?
Eli siis mulle on tullu ongelma mennä makuuhuoneeseen kun se on jotenkin niin turvattoman ja pelottavan oloinen.
Kaipaisin nyt siis jotain sisustusvinkkejä millä makuuhuoneeseen saisi turvallisen, pesämäisen tunnelman. Auttakaa hyvät ihmiset! :)
Kommentit (6)
Mun mies on sellainen nallekarhumainen ja lämmin
Eli tyynyjä ja verhoja ikkunaan (sellaiset verhot/kaihtimet joilla saa ikkunan peitettyä), ja ehkä sänkyverhotkin.
Valo. Paljon lämmintä valoa. Eli pieniä yölamppuja, tai ainakin sängyn molemmin puolin.
SUURI sänky johon kiva käperptyä.
Pehmoinen lämminvärinen matto.
Suuria tauluja tai kuvia. Valokuvia rakkaista.
Ei avonaisia komeroita, vaateröykkiöitä tai sotkunurkkauksia.
raamattua ja kevyttä luettavaa, vaikka jotain seiskaa :) jos ajatukset alkavat pyöriä pelottavina niin tilanteesta riippuen voi sitten ottaa sopivaa luettavaa.
Lisäksi on tärkeää että makuuhuone on siisti ja kutsuva myös päivänvalossa! Niin, että se on tehty ihanaksi lepopaikaksi, jonne illalla tahtoo mennä.
Asenne ja pelot voivat muuttua tekemällä muutoksen huoneelle.
-6
Auttaa mulla, tosin meillä nukkuu mh:n oven ulkopuolella. Koira (tämä nykyinen siis) on ostettu osittain ihan sen takia, että mulla olis turvallisempi olo kun mies on työmatkoilla.
Ennen lasta nukuin koiran kanssa sohvalla, koiraa kun en makkariin laske. Lapsen synnyttyä olen päättänyt, että en omia pelkojani hänelle siirrä ja opetellut nukkumaan makkarissa ilman koiraa.
Sängyssä maatessa pitäisi nähdä suoraan ovelle ja mieellään myös ikkunaan- Luo turvallisuuden tunnetta kun kukaan ei pääse huomaamatta sisään.