Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Bulimiani on puhkeamassa uudelleen :(...

Vierailija
10.10.2008 |

Olen vanha buliimikko, sairastin noin neljä vuotta parikymppisenä. Raskauksien myötä opin syömään terveellisesti, sillä en halunnut lapsiani vahingoittaa.

Liikunta on minulle elintärkeää. Nyt olen kuitenkin elämänvaiheessa, jossa mahdollisuudet liikkumiselle vähenivät kuin seinään. Jostain kumman syystä aloin samaan aikaan (väsyneenä, kiireisenä) syödä energiantarpeeseeni karkkeja, keksejä ym, joita en ole himoinnut moneen vuoteen. Viimeisen viikon ajan olen suorastaan ahminut noita aina hengähdyshetken tullen, ja lopuksi mennyt itkuisena oksentamaan!

En halua sairastua uudelleen. Millä helvetillä saisin alle edes yhden päivän, jonka aikana en söisi herkkuja. Ja ehtisin taas liikkua. Varsinkin nyt ennen kuukautisia tuntuu olevan aivan valtaisa himo mättää hiilihydraatteja kurkusta alas. En tahdo tehdä niin, mutta tuntuu kuin elimistö suorastaan käskisi!

Mitä teen huomenna ja ylihuomenna, että saan itseni ruotuun?!?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lopetat hölmöilyn ja keksit itsellesi jonkun uuden kivan harrastuksen.

t. toinen entinen samanlainen

Vierailija
2/6 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulla ole aikaa liikkua ja syödä hyvin? Ota se aika itsellesi, vaikka väkisin.

Siskoni sairasti (tai sairastaa kai vieläkin) 10 vuotta bulimiaa. Osaatko neuvoa millä tukea häntä?

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen turvotus inhottaa. Vatsa ei toimi normaalisti, tietenkään. On niin typerä olo. En käsitä, miksi minä, normaalisti aivan älykäs ihminen, en selviä tällaisesta...

Se on se merkillinen olo, kun uupuneena pitkän päivän jälkeen saa olla hetken yksin. Ja sitten syö, kun on nälkä. Ja syö pikkuisen lisää, kun eihän se haittaa. Yhtäkkiä onkin kovin punksu olo. Ja siinä vaiheessa on ihan sama, syökö kaapit tyhjäksi, kun päivä meni taas kerran piloille. Ja sitten syödään. Ja oksennetaan. Ja itketään, ettei jumalauta enää huomenna mennä tähän lankaan.

Se alkaa niin viattomasti, kun vähän on pakko syödä joka tapauksessa. Mutten osaakaan lopettaa :(

Ap, vihaisena ja häpeissään.

Vierailija
4/6 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta terveellistä ja monipuolista ruokaa. Syö säännöllisin väliajoin ja terveellistä ruokaa. Herkkujen mättämisestä tulee vain huono olo. Älä ole ehdoton itsellesi, vaan kohtuullinen. Et elä pelkällä salaatilla mutta et myöskään karkeilla.

Vierailija
5/6 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraavan kerran syöt itsesi ähkyyn, niin anna itsellesi siihen lupa. Älä oksenna, vaikka mikä olisi, kestä se olo. On ihan normaalia joskus mättää ruokaa, varsinkin ennen kuukausia, ei maailma siihen kaadu. Jos vedät kiellot ja rajat liian tiukoiksi, menee ranttaliksi...

t. yksi bulimiaa 10 v sairastanut, nyt 4 v täysin "kuivilla"

Vierailija
6/6 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden ajan bulimia pysyi suht kurissa, mutta nyt vauva 3kk ja ahmiminen ja oksentelu lähes päivittäistä, joskus useamman kerran päivässä.

olen myös masentunut ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. bulimia alkoi 14 vuotta sitten, masennus jo ala-asteella.

päivät sujuvat hienosti kotona neljän seinän sisällä, kauppareissu ainut syy mikä saa mut ulos. kaupungille en mene, mitä siellä, shoppailua???

ei kannata tuhlata rahoja ostaakseni vaatteita kun olen lihonut niin paljon. kuljen samoissa rutkuissa vaan.

vauvani on ihana ja rakastan sitä yli kaiken mutten pysty parempaan tällä hetkellä. lääkäriaika on ensi viikolla, pyydän masennuslääkkeet. olen niitä syönyt ennenkin useaan otteeseen. käyn myös juttelemassa neuvolapsykologilla.

toivottavasti saan pään kuntoon.