Äitiyspalvelut Tampereen seudulla?
Lueskelin tota ultrauskeskustelua ja siitä tuli mieleeni? Millaiset palvelut raskauden aikana ja vauvan kanssa on eri Tampereen seudun kunnissa? Toimiiko neuvolat hyvin ja pääseekö ultriin ja muihin tutkimuksiin hyvin? Entä synnytysvalmennukset ja muut? Entä Tampereen eri alueilla?
Eka lapsi on vasta suunnitteille ja muutto saattaa vielä tulla eteen ennen sitä, joten olisi kiva tietää, jos jossakin homma toimii erityisen huonosti tai hyvin.
Kommentit (3)
esikoista odottaessani asuin ensin yhdessä pikkukylässä ja muutin sitten toiseen pikkukylään, enkä silloinkaan kokenut että äitiyspalveluissa olis ollu mitään moittimista. vaan kovasti ole eri meininki täällä isossa kaupungissa kun 2 vuotta myöhemmin aloin odottaa toista lastani.
hyvät ultrat yms, helppo päästä pelkopolille (oli tarvetta) ja sen kautta vielä vaikka mihin rentoutus-harjoituksiin sairaalassa (itse asiassa synnytyssalissa) kätilön kanssa. koin että mun raskaudella oli iso merkitys ja että sain hyvää hoitoa. tosin esikoisen kohdalla kaikki meni (synnytykseen asti ;) ) niin sutjakkaasti ja kivasti etten silloinkaan huomannut olevani mitään vailla.
ainakin meidän neuvolasta tulee th kotiin ensimmäiselle käynnille synnytyksen jälkeen, mikä on minusta kivaa palvelua.
Kiva kuulla, että asiat toimivat hyvin. Ei siis sen takia tarvetta muuttaa pois Tampereen rajojen sisältä. Hyvin kun on täällä muuten viihdytty.
2 lääkärin tekemää ultraa peräti 4d -laitteella. Ensisynnyttäjille on 2 synnytysvalmennuskäyntiä Tays:ssa, toissynnyttäjille yksi tutustumiskäynti. Itse olen ollut ihan tyytyväinen.