Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamu-ja iltapalavinkkeja 2 hampaiselle 1-vuotiaalle!!

09.07.2007 |

Siis muutakin kuin kaurapuuro. Muita puuroja? Helppoja ja nopeita valmistaa...

Mita muuta annatte, kuin puuroa?

Vaihtelua kaivataan! Ja kiitos avusta!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syödään erilaisia puuroja,manna,riisi,ohra,ruis,neljän viljan,kaurapuuro ja sekaan joko valmista hedelmäsosetta tai pakastemarjoja ja nyt kesällä esim tuoreita mansikoita.erilaisia viilejä ja jogurtteja ja koska esikoisellani oli jo 1v monta hammasta niin hedelmiä päivittäin.ja voihan niitä hedelmiä soseuttaa.

leipää olen myös antanut,mutta ei oikein välitä vieläkään vaikka ikää jo 1v10kk.

Vierailija
2/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetabix maidon kanssa uppoaa hyvin puuron sijasta. Se sopii myös kaksihampaiselle kun pistää maidon paria minuuttia aiemmin että ehtii pehmetä. Jogurttiin voi laittaa sekaan puurohiutaleita tai leseitä, jos haluaa vähän ruokaisuutta. Ja tosiaan noilla hedelmäsoseilla saa hyvää vaihtelua puuroon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei kymmenelläkään hampaalla oikein pysty vielä mitään jauhamaan, ellei suurin osa niistä ole poskihampaita. Haukkaaminen on sitten eri asia, mutta kyllä sitä kahdellakin hampaalla pystyy esim. banaania ja pehmeää omenaa haukkamaan. Lisäksi voi antaa lautaselle sopivankokoisia suupaloja joita voi vain pistellä suuhun. Eli esim. leipäpalat, hedelmäpalat, murot (sellaisenaan) jne.

Vierailija
4/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan maassa, jossa ei tunneta puurohiutaleita. Kaurahiutaleita on, mutta ne on kamalan isoja ja karkeita. Ja jos ne hienontaa etukateen, tulee klonttista liisteria :(

Erilaisia jauhoja kylla on. Ruisjauhoja esim. Puuron keitto niista vaan kestaa niin kauan.

Siksi vinkit tarpeen! Jugurtti ei nyt jostain syysta pikkumiehelle maistu. Pitaa yrittaa keksia jotain. Weetabixit kuulostaa hyvalta ja kokeilemisen arvoiselta. Niissa vaan on seka sokeria, etta suolaa...(ainakin meidan versiossa).

Etta voi olla hankalaa. Ja etta jotkut asiat on Suomessa hyvin :) Kuten puurot!

Kiitos taas.

Vierailija
5/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuorimmaisellani on myös vasta 3 hammasta 1-v. isollasiskollaan oli vielä vähemmän aikanaan ;) Puurot olen soseuttanut vasta keittämisen jälkeen, lisännyt joukkoon vähän korviketta ja hedelmäsosetta/banaania. Näin puurosta ei tule niin liisterimäistä, tiedän mitä tarkoitat :) Meillä syödään ilta/aamupalaksi myös vellejä, niitähän voi keittää jauhoista itsekin vaikka korvikkeen sekaan. Lisäksi jugurtteja, muroja(cornflakes)hedelmäsosetta, hedelmiä: päärynää, banaania, persikkaa esim. Myös leipä maistuu. Mutta ei ole puuron voittanutta, vaikka ei sitä kyllä taideta muualla kuin naapurimaissa meidän lisäksemme syödä ;)

t. Saraida ja tytöt 04/08 ja 07/06

Vierailija
6/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syö jugurtin, leipää, tai marjakeittoa+riisimuroja. Illalla riisipuuroa, mannapuuroa tai ruispuuroa ja olen laittanut mehukeittoa sekaan tai sitten hedelmä/marja soseita.

Riisipiirakat on suosikki nro1. Sitten omenaa, kurkkua banaania pikkuisiksi paloiksi lautaselle joita voi itse napsia.