Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKSET 05 HEINÄKUUSSA

09.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10673021&p=2&tmo…

Laitoin heinäkuulle oman pinon pystyyn, moni varmaan lomailee, joten kirjoituksia ei välttämättä tule niin paljon. Jos tulee, niin aloitetaan uusi pino =)

Ihania kesäpäiviä hippusille+vanhemmille

Mareila+Anton

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaas pinoon sadepäivän sisätekemiset, jos niistä saisi uusia ideoita. Meillä on tehty tavallisten leikkien, lukemisten, piirtämisten lisäksi mm.

- maja sohvatyynyistä ja keittiön tuoleista ja siellä leikkimistä

- taikataikina tai muovailuvaha

- oikeaa leipomista

- sormiväreillä maalaamista isolle pahville

- kruunujen ja hassujen hattujen askartelu pahvista ja kaikesta pikkusälästä

- kauppareissu kaupunkiin

Jaaha, menee taas syöminen leikkimiseksi kun makaronit loppui ja vain kastiketta on jäljellä.

Vierailija
2/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mareilalle poikineen tapaamisesta! Oli tosi kiva nähdä myös Kentiä ja lapsia!

Errj kyseli miten nuo tapaamiset ovat menneet. Mun mielestä meni yllättävän leppoisasti! K ainakin kinastelee esim. leluista paljon enemmän tuttujen lasten kanssa kuin vieraiden. Tottakai viime viikkoisessa tapaamisessakin lapset olisivat halunneet leikkiä samoille leluilla yhtäaikaa ;).

Iloista heinäkuuta kaikille hippusille perheineen!

Zitikka & K 9.4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo keli vähän vetistä.. mutta kotihommia olis pitäny muutenki tänään tehdä, joten sinällään ei haittaa.

Viikonlopulla me lähdetään reissuloimaan.. tosin otetaan kannettava mukaan, joten saatanpa laittaa " matkaraporttia" sitten, JOS kerkeen! :)

eipä mulla oikeastaan mitään juteltavaa ollukaan.. kunhan " ilmoittauduin" . Pitää tosiaan mennä tekemään noita kodinhoitohommia..niitähän riittää.. :-/ Pikkuhiljaa vois alkaa pakkailemaankin..tai ei nyt ehkä vielä tänään, mutta parin päivän päästä vois aloitella jo, ettei jää taas viimetinkaan (niinkuin AINA) ja niinhän se varmasti jää tälläkin kertaa!

jees.. mukavia sisäpäiviä ;)

moi

Vierailija
4/29 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko, aurinko, missä olet?? Ärsyttää nämä sade päivät, jotenkin vetää mut ihan väyneeksi ja kun ei ulos tule mentyä, niin koko päivä menee ihan hassusti ja lapset riehuu.

Varattiin muumimaailmaan reissu 21 päivä, Anton pääsee vihdoinkin Muumin kotiin =) Ollaan ystäväperheen kanssa yö Turussa, niin isot pojat pääsevät Väski saarelle ja pikkuiset kaksi kertaa muumimaailmaan.

Sadepäivän vinkkejä en oikein keksi lisää. Antonin kanssa tehdään noita sinun mainitsemia juttuja. Ja siivotaan lasten huone, järjestellään lelut, oi mitä ihania aarteita löytyy lelulaatikon pohjalta ja Anton leikkii tosi kivasti, kun minä olen samassa huoneessa touhuilemassa =) Vesileikeistä Anton tykkää myös, vettä jonkun paljun pohajlle, ja kulhoja ja kippoja ja kauhoja mukaan. Anton viihtyy oikein hyvin.

Siinäpä jotain, Anton on oma ihastuttava ja vihastuttava itsensä =) Nyt Anton on innostunut laskemaan, osaa itse laskea viiteen, ainakin välillä ja tykkää kun minä lasken, kun poika laittaa kolikoita säästöpossuun. Tänään aamiaispöydässä Anton laski, yksi pappa, yksi mamma, yksi Jere ja yksi Anton.

Juu, menen tiirailemaan ulos, josko pääsisi ennen lounasta leikkimään sinne. Hauskaa päivää kaikille

Mareila+Anton

Vierailija
5/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan täälläkin, siis mies on. Yritetään saada rästihommia tehtyä nyt kun kerrankin luulisi onnistuvan. Tuntuu vaan että mulla on tää huusholli ja lapset paremmin hanskassa ihan yksin. No, ainakin lapset saa enemmän yksityistä laatuaikaa meiltä vanhemmilta kuin normaalisti. Loppukuusta sitten reissaillaan.

Helmi on jo kolmatta viikkoa nuhassa ja öisin yskii. Mä taas epäilen sitä korvatulehdusta jota ei ole kyllä vuoteen ollut... Tyttö on parina yönä yskinyt niin että on mennyt pissa housuun, vaikka on jo ainakin puoli vuotta ollut yöt kuivana. Iltapäivällä mennään käymään lääkärissä.

Helmi on ollut myös päiväkuiva pari viikkoa. Vahinkoja sattuu tietysti välillä. Neiti oppi myös kellukkeiden käytön yksi päivä (kun sai sellaiset ekaa kertaa päälleen). Hyvä siinä mielessä että olisi tarkoitus mennä vauvauintiin koko jengillä syksyllä. Saadaan sitten Hilmaa sukelluttaa kun voi Helmin jättää hetkeksi kellumaan itekseen.

Oliko täällä jotain puhetta trampoliineista? Helmikin hyppii sellaisella tosi taitavasti. Ollaan ajateltu ostaa sellainen kun vaan saisi selviteltyä missä niitä myydään. Jospa sohvilla hyppiminen loppuisi. Se on meillä kiellettyä, mutta kun ei oikein ole muutakaan paikkaa missä hyppiä.

Ajatus katkesi taas ja tässä tätä jorinaa taas tulikin. Oikein rentouttavaa lomaa kaikille olipa se sitten milloin hyvänsä =)

mallu ja tytöt

Vierailija
6/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis mennä nukkumaan, mutta mulle tuli yks kaks ikävä teitä! Ihan totta. Tuli ikävä sitä aikaa, kun pääsin tänne juttelemaan joka päivä Lauran mentyä päikkäreilleen : (

Olen nytkin lukenut kyllä ahkerasti pinoja, mutta aikaa kirjoittamiseen on vaan niin perin vähän.

Errj, mulla ei ole kerrassaan mitään lisättävää tuohon sadesään muistilistaasi, joten päinvastoin kiitokset ideoistasi! Tai no, yhdessä vaiheessa Laura innostui siitä, että leikattiin kaikenmaailman lehdistä ja mainoksista hänen haluamiaan kuvia ja liimattiin niitä vihkoon. Laura on itsekin välillä askarrellut leikkelemällä lehtiä sellaisilla " turvasaksilla" , jotka löysin BR-lelukaupasta. Eivät leikkaa muuta kuin paperia ja pahvia. Toi Mareilan vesileikki-idea on sekin hyvä! Täytyy muistaa.

Onkin ollut vähän pitkäpiimäistä tämä oleminen viime päivinä, kun Helsingissä on satanut, Laura on kiipeillyt seinille ja vauva ei oikein nuku sisällä. Ollaan suoriuduttu kyllä toisinaan ulos sateellakin, ja aina se piristää vaikka ajatuksena tuntuukin vähän hankalalta. Vauva on ollut mulla liinassa sadetakin alla, aika muhkea on varmaan ollut se näky!

Viimeksi taisin kertoa suunnitelmastani mennä ostamaan Lauralle alushousuja. Niin tehtiin, ja se oli kiva reissu! Mies uskalsi olla vauvan kanssa kaksin sen puolituntisen (!) ajan, ja me päästiin Lauran kanssa kahdestaan ostoksille. Laura halusi joko " siniset" tai " punaiset kivat" alushousut, ja molemmat löydettiin. Mutta kotona on vastaan tullut uusi ongelma - Laura haluaisi pitää v a i n niitä alkkareitaan (eikä siis vaippaa), mutta kun toi pottailu ei vielä ole ihan vastaavalla tasolla! Kivat taistelut ollaan käyty mm. siitä että a) ulos, b)päikkäreille ja c) yöunille on ainakin laitettava se vaippa. Muutenkaan mulla ei juuri nyt ole resursseja siivota pissaa jokapaikasta.. Onneksi mieheni jää ylihuomenna lomalle, ja sitten voidaan rauhallisemmin mielin jatkaa näitä harjoituksia! Potta on kyllä myös alkanut kiinnostaa Lauraa (myönnän: olen lahjonut häntä alushousujen lisäksi muumi-xylitolpastilleilla..), joten ehkä tästä vielä hyvä tulee.

Laurakin muuten rakastaa pomppimista, ja hän saa tehdä sitä meidän sängyllä - paitsi silloin, kun vauva on siellä makoilemassa. (Tosin Laura on käsittänyt ko. rajoituksen niin, että " kun vauvalta tulee kakka, sitten saa pomppia." ?!? ) Pomppiessaan hän yleensä huutaa: " Äiti katos, tukka heiluu!" tai " helmat heiluu!" . Kerran pomppi nakuna suihkun jälkeen ja huuteli: " tukka heiluu, paukkuja tulee!"

Juttua tulee ihan mielettömästi, ja joka päivä saa ihmetellä että mistä se kaiken keksii! Pitäis kirjoittaa niitä juttuja muistiin, mutta eihän sitä oikein ehdi. Harmi.

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas huomenna. Rakkaat ja kevyesti uupuneet terveiset teille kaikille!

t. Ompunäiti

PS. Meidän poikasemme on muuten saanut nimekseen Tuure Veikka Antero. Juhlat pidetään vasta elokuussa, mutta suku ei kestänyt odottaa sinne saakka : ).

Vierailija
7/29 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis trampoliini (tuli puheeksi hippustapaamisessa). Saimme sen käytettynä naapureilta, joten en osaa sanoa mistä voi ostaa. Mutta luulisi löytyvän isoista marketeista ja urheiluliikkeistä.

Meillä sadepäivinä myös (yritetään) pelata kaikenlaista tai järkkään temppuradan tai rakennetaan maja. Loikoillaan myös pitkään sängyssä, ihan vaan kesken päivän ja hullutellaan (siis silloin kun en ole töissä). Meillä on parveke ja siellä leikitään paljon sateella. Viime kesänä siellä oli uima-allaskin, mutta ei enää tänä kesänä (siirsin muualle).

Peleinä on muistipelit, lotto, palapelit ja pari kirpparilöytöä, jotka luonnistuvat ainakin jotenkuten tuon ikäiseltä. Noita pelejä ollaan pelattu jo puolisen vuotta, sujuvat vaihtelevalla menestyksellä ja ihan omilla säännöillä :).

Vierailija
8/29 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tämä mamma jättää työpaikan neljäksi viikoksi ja lähtee nauttimaan perheen kanssa lomailusta. Sanoin kuvaamattoman mahtavaa! Huomenna matkaamme siis Nivalaan ja reilun viikon päästä on meidän perheen eka kunnon ulkomaanmatka, eli viikko Karpathoksella Kreikassa.

Meidän esikoinen rupesi taas toissa päivänä, tai pikemminkin aamuyöllä, vuotamaan ja oksentamaan aika rajusti verta. Säikähdimme pahanpäiväisesti, ja saimme ohjeeksi tulla ambulanssilla sairaalaan, mikäli vuoto ei tyrehdy tai alkaa uudestaan. Pojan vuoto loppui (verta oli seinät, lattiat ja pönttö) ja sitten jännitimme, että tuleeko sairaalakeikka. Onneksi kyseessä taisi olla kurkun haavapeitteiden irtoaminen. Eilen poju jo pääis Pihlan kanssa hoitoon.

Pihla päätti yks, kaks eilen aamulla, että hän lähtee hoitoon pikkuhousuilla. Niin sitten tehtiin, ja koko päivä oli mennyt kuivana. Tänään taas valkattiin kivat pöksyt jalkaan. Neiti on kovin ylpeänä.

Pihla on innostunut ihmisten nimistä. HÄn esittelee itsensä kaikille kolmella nimellään ja toissa iltana hän huuteli isiänsä sängystä asiantuntevasti tyyliin " Pentti Kaleviiii, saisinko vettä, Pentti Kaleviii!" (tuo ei siis oikeasti ole mieheni nimi ;=) Kyllä oli isillä pokassa pitämistä.

Minulla alkoi kuukautiset, kun sitä kolmatta jännitin siis. Onneksi kolmas ei vielä päättänyt tulla. Mieheni kanssa olemme puhuneet, että jos nyt hetken nauttisi tästä kokoonpanosta ja " isoista lapsista" ja sitten voisi antaa kolmannen tulla, jos on tullakseen. Eilen kävin nuuhkimassa kummipoikaani, 2kk, ja vauvakuume tosissaan taas nosti päätään. Mutta ehkäpä kuuntelen järjen ääntä ja mukavuudenhaluni voimakasta puhetta ;=)

Toivottelen kaikille hyvää loppuviikkoa. Itse siirryn siis huomenna lomalle!

Vierailija
9/29 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenkin jo näin pian uudestaan piipahtamaan. Laura on isin kanssa megalomaanisilla mökkireissuostoksilla, ja vauva nukkuu liinassa. Ehdin siis hetken surffata.

Me lähdetään huomenna ainakin viikoksi mieheni perheen mökille, i h a n a a!! Viikonloppuna sinne tulee kavereita, ja ensi viikolla siskoni perheineen. Loppuviikosta ollaan sitten omalla perheellä. Tuntuu tosi kivalta vaihtaa vähän maisemaa.

Onpas Lylellä ollut huolta esikoisen kanssa! Toivotaan ettei enää tule mitään yllätyksiä.

Tämä uusi vauvamme muuten nukahtaa tällä hetkellä vain ja ainoastaan joko rinnalle tai liinaan - tai joskus kainalooni tutti suussa. Ei vaunuihin, ei sänkyyn, ei syliin. Siskonsa kaltainen siis, joten unipulmissa tuskin päästään Lauraa vähemmällä! Tosin vähän luulen, etten jaksa/edes voi yhtä paljon stressailla asiasta kuin silloin Lauran kanssa. Onneksi L on kehittynyt ihan hienosti vähäisistä unistaan huolimatta, joten luotetaan siihen nytkin jos niikseen tulee...

Nyt sieltä tullaan kera ostosten, joten täytyy lopetella. Kesäterkut!

O.

Vierailija
10/29 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kesällä näköjään ON kiire, vaikka kovasti ajattelin, että ollaan vaan ihan rauhassa ja yhdessä ja nautitaan. No meille on nyt buukattu, pe äidin luo, la kaverin mökille, su kotiin. Seuraavana viikonloppuna muumimaailmaan, yö siellä sunnuntaina kotiin. Sitä seuraavana korkeasaari+puuhamaa/Serena, sitä seuraavana appiukon luo...eli juu ihan vaan rauhaksiin =) Sitten onkin esikoisen aika mennä tarhaan ja eskriin, hui kun aika menee.

Oltiin poikien kanssa Heurekassa toissapäivänä ja yllättävän hyvin meni, Anton tykkäsi kovasti ja ihmetteli vempaimia, siellä kun on ulkotila, niin siitä Anton nautti täysin siemauksin. Eilen oltiin miehen kanssa golfaamassa ja äitini oli poikien kanssa, olivat löytäneet mustikoita, Anton oli ihana mustikkanaama, kun tulin kotiin. Poju oli poiminut mustikoita (omaan suuhun) oikein innoissaan. Tänään mentiinkin sitten mansikkamaalle ja no se reissu meni miten meni, savinen ja mutainen maa, jossa Anton juoksenteli ympäriinsä, mansikoita maistellen. Onneksi esikoinen sai kerättyä meille mansikoita ja minäkin vähän. Anton keräsi omaan suuhunsa, kunnes tajusi, että veikan kiposta saa paremmin, kielsin sen, joten Anton heittäytyi savilätäkköön mahalleen huutamaan. Oltiin sitten kaikki ihan savessa. Kivaa oli kuitenkin =) Päivä meni ulkona ja ollaan leivottu mansikkapiirakkaa, jonka menekki on loistava =) Vielä pestään yksi matto ja sitten mamma lähtee terassille naapurin tädin kanssa =)

Ihanan nimen oli Ompunäidin poika saanut =)

Lylellä on ollut huoli esikoisen kanssa, toivottavasti ei tule enää mitään. Tosi ikäviä tuollaiset jutut ja varmaan säikäyttävät.

Oli jotain muutakin kommentoitavaa, mutta pakko mennä kuuraamaan se matto (pojat auttavat, saas nähdä mitä siitä tulee =)) Mukavaa iltaa, koitan huomenna tullaa uudestaan kirjottelemaan

Mareila+Anton

Vierailija
11/29 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyle; HUI, kun kuulosti pelottavalta Pihlan isoveljen " kohtaus" . Toivottavasti on paranemaan päin. Pihlan tavoin myös T on innostunut nimistä ja yksi hauska juttu oli, kun toissapäivänä ilmestyi vessaan, kun olin siellä ja totesi, että " kas, täällä Virtanen äiti" (meidän sukunimi ei ole Virtanen). Eli minä olen tiukasti äiti, mutta isäänsä kutsuu etunimellä, eikä millään isäksi. Mies totesi, että asia ei haittaa häntä niin kauan, kun ei sedäksi ala kutsumaan.

Sadepäiväleikkimiset tulevat tarpeen tännekin, me ollaan kyllä oltu silti ulkona, vaikka sataa. On ollut kuitenkin niin lämmintä ja sen jälkeen on kiva mennä vielä suihkuun lotraamaan, jos tarve vaatii. Steella ulkona on paljon uutta tekemistä, kurapuuro onnistuu jättihyvin ja ränneistä on kiva ottaa vettä.

Pottailusta jälleen, kun tämä asia on kovasti työn alla. Jotenkaan en nyt osaa olla johdonmukainen tämän asian kanssa, vaan vaihtelen " taktiikkaani" usein. Ongelmana on se, että haluaisi vaan pitää vaippaa. Selkeästi tunnistaa pissahädän ja kakkahädän jo ennalta, ei ole pottakammoa. Muutaman kerran on nyt halunnut potalle, vaikka hänellä onkin vaippa. Kerran jopa leikkipuistossa halusi metsään pissalle. Yövaippakin on alkanut olla kuiva. Olen ostanut kivoja kalsareita, mutta ei halua vaan pitää niitä. Ihan väkisin huudolla olen laittanut pari kertaa. Harvoin sattuu vahinkoja, jos on ilman vaippaa tässä kotosalla. Eli, pitäisikö vaan huudosta huolimatta pitää ilman vaippaa (unille silti laittaisin), vai jatkaa pehmeämmin ja neuvottelemalla?

Meidän pikkutirriäinen kiipeilee jo, eli vauhtia riittää! Ihana on katsoa, kun konttaavat kilpaa T:n kanssa ja ihan pikkuisen leikkivätkin yhdessä. Mutta veljensä kaltainen on nukkumisissa, eli unikoulu olisi edessä. Suuren suuret sympatiani Ompun äidille! Muuten elämä kahden pienen kanssa on asettunut uomiinsa. Töihin lähtö lähenee, se toisaalta pelottaa, mutta toisaalta olen varma siitä, että se on oikea askel. Meikäläisen kotiäidin hermot ovat melko lopussa.

T on myös kova hyppijä, viimeisin villitys on kiveltä toiselle hyppiminen. Sängystä tipahti hyppiessään ja on nyt uskonut, että siellä ei voi hyppiä.

Mukavaa päivää kaikille!

K&T 04/05 ja L10/06

Vierailija
12/29 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelenpa vähän, ettei ihan upota eksyksiin. Kesä on kiireistä aikaa.

Oltiin viikonloppuna Tampereella, tai no, yövyttiin Nokia Edenissä. Suosittelen kyllä ko. paikkaa. Paljon löytyi T:lle tekemistä, altaat olivat hyviä. Yksi allas oli ihan pikkuisille tarkoitettu ja toisessa isossa altaassa oli pitkälti matalaa ja pohja oli karhennettu. Pikkuisia vesiliukumäkiä löytyi myös, mitkä saivat suuren suosion. Muitakin leikkipaikkoja löytyi, sisätiloissa oli iso huone, jossa oli mm. pieni pomppulinna ja muita leluja. Ulkona oli kivoja kiipeilytelineitä. Särkänniemessä kävimme myös ja sielläkin T oli muutamassa laitteessa. Eläimet olivat kanssa kivoja.

Jaahas mentävä taas.

K

Vierailija
13/29 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle laitettiin nimeksi Oiva Ilmari. Tämä tarkoittaa varmaan sitä, että joskus mahdollisesti tuleva kolmas lapsi on nimeltään Radisson SAS, jotta hotelliketjumme ei katkea... Hotelli Oiva on jossain Nummi-Pusulan tienoilla, se oli muistaakseni Kaurismäkien omistama ja kerran olen käynyt siellä lavatansseissa(! - en ole mikään tanssi-ihminen). Aika upea paikka, suosittelen, jos se vielä on olemassa.

Paljon muuta ei olla ehditty tekemäänkään. Unohtui siinä siivoushässäkässä muuan aika olennainen juttu: ei muistettu kertoa Helkalle millainen juhla oli tulossa. Siitähän seurasi se, että lapsiparka oli ihan hämmennyksissä kun talo on täynnä väkeä vaan kukaan ei puhu eikä leiki. Helka yritti minglata ja ihmiset vaan kuiskii vastakseksi :) No, ihan hyvin se kumminkin sujui, nolotti vaan kun tajusin kesken kastetoimituksen, että tuo asia oli unohtunut täysin.

Kiitos jollekin sadepäivän saksivinkistä, pitää tehdä sellaisia askarteluja jonain päivänä, Helkakin tykkää kovasti saksia itse ja tämä onkin yksi niistä asioista, joihin se jaksaa keskittyä kauankin. Zitikan tempppurata oli myös uusi ajatus, millaisia temppupisteitä olet muuten laittanut rataan?

Taidan lähteä nukkumaan. Viime yönä luin pitkästä aikaa kirjaa aamuyölle ja se oli VIRHE. Olin aamupäivän äkäinen kuin ampiainen ja tiuskin ja äyskin :( Onneksi molemmat mukelot nukkui päiväunet yhtä aikaa, joten minäkin pääsin uinailemaan. Iltapäivällä käytiinkin mustikassa, huomenna uudestaan jos keli vaan sallii.

Vierailija
14/29 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helka menee ihan ekstaasiin kun se saa tarroja, luulen että ainakin meillä ne saattais toimia lahjontavälineenä oikein hyvin :)

Vierailija
15/29 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän temppuradan keskeisin asia on Ikeasta hankittu tunneli:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90078848

Jo pelkästään sillä tulee leikittyä pitkiä aikoja kerralla :).

Sen lisäksi vanhempien sänky toimii trampoliinina (hyi hyi), oman sängyn alitse ryömitään, keittiön tuolien yli ja ali mennään, ym.

Joka kerta hieman erilainen konsepti.

Joskus kävellään (siis poika kävelee, äiti taluttaa) sohvan selkänojaakin!

Se hyvä puoli tässä on, että kun on temppurata niin " riehutaan" , mutta kun sitä ei ole, niin samoja " tyhmyyksiä" ei tehdä. Eli poju on sisäistänyt temppuradan idean, jee!

Vierailija
16/29 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kun aika menee nopsaan. Viikonloppuna oltiin kaverin mökillä la-su yö ja takaisin ajettaessa nähtiin 3 hirveä, kamalaa. Yksi niistä jolkotti tielle, onnksi näin sen tosi kaukaa ja kerkesin jarruttamaan, joten mitään vaaraa ei sinänsä ollut. Pikkuisen pelotti ajaa ja kotimatka tuntui kestävän ikuisuuden.

Errj:n poika sai ihanan nimen =)

MIlloinkas Katsura olit töihin aikonut lähteä? Minä painiskelen, että jatkanko hoitovapaan loppuun vai menenkö töihin tammikuussa, aikaa on vielä onneksi miettiä. Vielä pottaasioita, jos pidät T:tä ilman vaippaa, eikä vahinkoja tule, pissiikö hän sitten vaippaan vai meneekö potalle? Minä en lähtisi huudattamaan ja pitämään kalsareita, vaan odottaisin. Meillä muutaman viikon odotus teki ihmeitä ja Anton oppi kuivaksi (paitsi yökuivaksi)

Ollaan tehty pieniä matkoja ilman vaippaa, kunhan Anton vaan suostuu menemään pissalle ennen lähtöä.

ENsi viikonloppuna lähdetään muumimaailmaan, Anton odottaa sitä tosi kovasti ja hokee " kotta, mennää muumin kotiin" =) Toivottavasti tykkää reissusta, ollaan yö Turussa, niin ei ole niin kova kiire kotiin.

Nyt pesemään pyykkiä, jotta olisi vaatteita viikonlopuksi eikä olisi järkyttävä pyykkivuori odottamassa sunnuntaina.

Mareila+Anton

Vierailija
17/29 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan pinoa

Vierailija
18/29 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tosiaan viikonloppuna muumimaailmassa, lähdettiin la ja tultiin sunnuntaina. Yö oltiin Turussa. Reissu meni oikein hienosti, Anton tykkäsi muumeista ja muista tosi tosi paljon, eikä pelännyt hirveästi (kun sai olla äidin sylissä) Käytiin silittelemässä kaikkia muumeja ja Nipsua, sekä juteltiin Myyn ja Nuuskamuikkusen kanssa. Antonin mielestä ehkä jännin oli Mörkö, jota vieläkin muistellaan =) Muumiteatteria Anton katsoi kaikella kaksivuotiaan hartaudella =) Ja hotellissa huuteli " apua, kakkua, poliiti" Haisuli siis varasti muumeilta kakun.

Matkat meni myös hienosti, Anton nukkui osan meno ja paluu matkaa, ainoastaan kakat tuli molempiin suuntiin, niitä piti sitten vaihtaa.

Etukäteen pelkäsin, onko Anton liian pieni muumimaailmaan ja esikoinen taas liian iso, mutta turha oli pelko, molemmat viihtyivät paremmin kuin hyvin. Äiti oli mukana, mikä oli tosi kiva juttu, oli yksi käsipari lisää. Ainoastaan ruokailu oli vähän sitä sun tätä, oltiin ravintolassa, eikä Anton oikein jaksanut odottaa ruokaa, joten siinä tuli häslinkiä, mutta muuten kaikki meni tosi kivasti.

Miten muiden viikonloppu on sujui? Tulkaahan kertomaan kuulumisianne =)

Mareila+Anton

Vierailija
19/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin itselleni, että viimeistään klo 00.00 käyn nukkumaan, joten pari minsaa olisi aikaa kirjoitella.

Onnea Errj:n pojan tosi ihanasta nimestä! Äitini isän nimi oli Oiva, ja nimellä onkin tosi lämmin kaiku mun mielessäni. Muuten, hotelli Oivaa ei ole enää, ainakaan samalla paikalla kuin ennen! Huomasin asian juuri viikonloppuna, kun ajeltiin mieheni mökille Nummi-Pusulaan : ). Kyltissä lukee nyt muistaakseni " Kaislakoti" , eli kuulostaisi ehkä joltain vanhainkodilta tms.

Onpas Anton oppinut nopsaan päiväkuivaksi! Ajoitus oli ilmeisesti juuri oikea, hyvähyvä! Meillä mennään kotona alkkareilla, ja silloin tällöin Laura käy potalla kokeilemassa tulisiko mitään - ei tosin omatoimisesti eikä tunnu huomaavan pissahätää vielä mitenkään.

Jaahas, nukkumaanmenoaika taisi jo mennä. Tuure (nyt 2,5kk) nukahti yöunille jo klo 19, joten tiedossa taitaa olla yöllistä seurustelua noin klo 4-5... (yleensä hän käy nukkumaan klo 23 pintaan). Poika on muuten aivan mahdoton juttelija ja seurankipeä tapaus! Yksin ei viihdyttäisi ollenkaan makoilemassa, mutta seurustelu kanssa maittaisi vaikka kuinka. Olen väsynyt mutta onnellinen näistä naperoista.

Hyvää yötä kaikille!

t. Ompunäiti

Vierailija
20/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäflunssa iski meillä molempiin muksuihin. Helka sai sen Kesämaassa, jossa käytiin viime viikonloppuna. Hauskaa oli kuitenkin varmasti yhden flunssan arvosta! Lähdettiin perjantaina reissuun, oltiin yötä yhdellä maatilamatkailutilalla ja seuraavana päivänä käytiin Retretissä ja Kesämaassa. Ei olla ikinä ennen oltu missään maatilamatkailupaikoissa, mutta sehän oli ihan mainio ratkaisu muksujen kanssa. Hinta ei päätä huimannut ja samaan hintaan sai kotieläinpuiston :) Retretissä Helka jaksoi hyvin olla mukana luolaston, jossa oli tilateoksia yms. Sen jälkeen minä menin Oivan kanssa katsomaan taulut ja Helka meni miehen kanssa Uppo-Nallen synttäreitä viettämään - sattuikin sopivasti, että juuri silloin oltiin paikalla. Iltapäivällä mentiin sitten Kesämaahan ja siellä oli tosi kivaa, vaikka sitten vesiliukumäkien ja koleahkon tuulen yhdistelmästä seurasikin vilustuminen.

Nyt kyllä vähän ärsyttää kun Oivallakin on nenä tukossa. Nukkuminen on sitä myöten vähän heikkoa, vaikka oikeasti en valita ollenkaan - se nukkuu silti paljon paljon paljon paremmin kuin Helka koko ensimmäisenä vuotenaan! Yhdellä syötöllä menee yöt, monesti se nukkuu klo 24-06 putkeen. Käsittämätöntä. Muutenkin olen ihan äimänä tuon pojan kanssa, se on niin erilainen kuin Helka monessakin asiassa. Nyt ymmärrän miksi Helkan kanssa tuntui etten ehdi saada mitään valmiiksi: koska hereillä ollessaan Helka vaati seuraa nonstop (kuten edelleenkin). Oiva sen sijaan saattaa oleskella vaunuissa hereillä ihan tyytyväisenä, kun ripustan pyykit narulle! Oivalla saattaa olla vähän toisenlaiset ongelmat. Epäilen jotain allergiataipumuksia, on vähän outoa kakkaa, pieruvaivoja ja iho-oireita.

Jee me saatiin eilen hiekkalaatikko pihalle! Nyt kun vielä leikkimökki ehdittäisiin laittaa. Mua hirveesti himottaisi päästä sisustamaan leikkimökkiä :) Silloin kun olin itse pieni, suunnittelin monesti mitä leikkimökissä voisi olla, että se olisi kivempi. Nyt vois yrittää päästää mielikuvituksensa valloilleen. Rakennuskirppikseltä varmaan löytyisi halvalla kaikenlaista kivaa.

Helka vaan on ihan erilainen kuin minä näissä jutuissa. Sitä kiinnostaa suuret linja ja mua näprääminen... Todennäköisesti Helka heiluttaisi mieluummin vasaraa isin kanssa kuin näpertelisi mun kanssa jotain verhoja ikkunoihin. Sen unelmamökki ois varmaan ihan erilainen kuin minun...